s3-news-tmp-145694-vs-fashion-show-2--2x1--940

Victoria’s Secret, η ιστορία ενός από τους πιο φημισμένους οίκους εσωρούχων.

*Γράφει η Ελένη Μοραντζή.

Δεν υπήρχε χρονιά που να μην περιμέναμε με ανυπομονησία το περιβόητο show του οίκου Victoria Secret. Σαν βόμβα έπεσε η είδηση ότι δεν θα υπάρξει άλλο και η διαπίστωση ότι το προηγούμενο ήταν το τελευταίο, μας ξάφνιασε. Ο οίκος ιδρύθηκε το 1977 από τον Αμερικάνο Roy Reymond, ύστερα από μια επίσκεψη του σε ένα πολυκατάστημα με σκοπό να αγοράσει εσώρουχα για την σύζυγο του. Η εμπειρία του όμως δεν ήταν καθόλου ευχάριστη και έτσι αποφάσισε να δημιουργήσει ένα κατάστημα στο οποίο να αισθάνονται οι άντρες άνετα ψωνίζοντας εσώρουχα για γυναίκες. Ουσιαστικά, ένα κατάστημα γυναικείων εσωρούχων που όμως απευθυνόταν σε άνδρες. Το όνομα Victoria Secret δόθηκε από την Βικτοριανή εποχή, η οποία αποτυπώθηκε έντονα στα εσώρουχα του οίκου.

Μέχρι το 1982 ο οίκος είχε τεράστια επιτυχία με κέρδη, που ανέρχονταν στα 4 εκατομμύρια ετησίως. Φτάνοντας όμως πολύ κοντά στην χρεοκοπία, πουλήθηκε στον δισεκατομμυριούχο Les Wexner. Ο καινούριος ιδιόκτητης είχε άλλες βλέψεις όμως, αναβαθμίζοντας τα καταστήματα σε χώρους που επικεντρώνονταν στις γυναίκες παρά τελικά στους άνδρες, όπως ήταν το αρχικό όραμα του Roy.

Παρακολουθώντας στενά την ευρωπαϊκή αγορά, ήθελε να φέρει την αισθητική της στις ΗΠΑ. Επιδίωξε να δημιουργήσει ένα brand σαν το ”La Perla”, το οποίο φαινόταν πολυτελές και ακριβό, όμως ήταν προσιτό. Έτσι κι έγινε! Μέχρι το 1990 ο οίκος Victoria Secret έγινε ο πιο γνωστός οίκος εσωρούχων με 350 καταστήματα και ετήσια έσοδα 1 δισεκατομμύριο.

Τα νέα όμως που διαδίδονται δεν είναι και τόσο ευχάριστα. Σκάνδαλα σεξουαλικού τύπου, κακομεταχείριση των μοντέλων και κατηγορίες μισογυνισμού αναστατώνουν τα θεμέλια του οίκου. Σε μια ανοιχτή επιστολή υπογραφόμενη από πάνω από 100 μοντέλα μεταξύ των οποίων oι Amber Valletta, Christy Turlington Burns, Edie Campbell, Karen Elson και η Iskra Lawrence καλούν τον διευθύνοντα σύμβουλο του Victoria Secret, John Mehas, να υπογράψει ένα πρόγραμμα, που απαιτεί από τους συμμετέχοντες, να τηρούν έναν κώδικα δεοντολογίας για την ασφάλεια των μοντέλων. Αφορμή στάθηκε η κατηγορία του υπευθύνου marketing του οίκου, Ed Razek, για σεξουαλική παρενόχληση τόσο μοντέλων όσο και υπαλλήλων του οίκου

Προς το παρόν δεν θα υπάρξει άλλο φαντασμαγορικό show,  όπως ανακοινώθηκε από τον οικονομικό διευθυντή της ”μαμάς” εταιρείας,  Stuart Burgdoerfer, καθώς δήλωσε ότι πρέπει ο οίκος να εξελίσσετε, «ανακαλύπτουμε πώς να προωθήσουμε τη θέση της μάρκας και να επικοινωνήσουμε καλύτερα στους πελάτες» ήταν τα ακριβή λόγια του. Μπορεί το show να αποτελούσε το απόλυτο happening, όμως έχουμε μεγάλες προσδοκίες ότι ο οίκος περνάει σε άλλη εποχή. Εμείς αναμένουμε να δούμε την εξέλιξη του.

Πηγές: WWD, Independent, Businessinsider.

Tags:
0 shares
Η Ελένη Μοραντζή ζει στην Αθήνα. Ασχολείται επαγγελματικά με το "fashion blogging". Παράλληλα σπουδάζει "Γεωλογία" στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Η μεγάλη της αγάπη είναι η μόδα, τα ταξίδια και η αρθρογραφία.