Screenshot 2024-01-27 124409

Πώς ο John Galliano και ο οίκος Maison Margiela αλλάζουν το τοπίο της Haute Couture;

*Γράφει η Δέσποινα Μπαράκη.

Η Εβδομάδα Υψηλής Ραπτικής έκλεισε χτες και φυσικά το show που ξεχώρισε είναι αυτό του οίκου Maison Margiela Spring/Summer 2024 Artisanal με καλλιτεχνικό διευθυντή τον John Galliano. Το show προκάλεσε διθυραμβικά σχόλια, με κοινό και δημοσιογράφους μόδας να αναγνωρίζουν για άλλη μία φορά την ιδιοφυία ενός ιδιαίτερου σχεδιαστή, που όμως έχει γίνει “cancelled” και έχει παλέψει με τους δικούς του δαίμονες.

Με έμπνευση από φωτογραφίες του Brassaï, ο Galliano δημιούργησε ένα dark μελαγχολικό και πρωτότυπο σκηνικό. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή… Βράδυ Πέμπτης, πρώτη πανσέληνος του έτους και το show λαμβάνει χώρα κάτω από τη Γέφυρα Αλεξάντρ III στο Παρίσι. Βρισκόμαστε σε ένα σκοτεινό μπαρ της δεκαετίας του ’20 με φθηνά καθίσματα και σκαλιστούς καθρέπτες. Ο Galliano αποθανάτισε μία βόλτα στο underground Παρίσι και χρησιμοποίησε σουρεαλιστικά στοιχεία για να μεταφέρει το κοινό σε μία άλλη εποχή από αυτή, που βρισκόμαστε ή μήπως τελικά η εποχή είναι ακριβώς η ίδια;

Το show ξεκίνησε με ένα ασπρόμαυρο film σε σκηνοθεσία του Baz Luhrmann, στο οποίο παρακολουθούμε την after dark πλευρά του Παρισιού, αυτή που φαντάζει μυστηριώδης και κάπως δραματική.

Σ’ ένα σκηνικό θεατρικών διαστάσεων ξεκινά το show με πρωταγωνιστές τους μυστηριώδεις και αφανείς underground παριζιάνους: χορεύτριες καμπαρέ, μαριονέτες μιας παράστασης, άντρες με στραβές τραγιάσκες. Οι πρωταγωνιστές, όμως, του show δεν περιορίζονται εκεί, αφού ο σχεδιαστής μπλέκει την υψηλή κοινωνία, με την αστική και τους λιγότερο φινετσάτους ήρωες της καθημερινότητας.

O Leon Dame, το μοντέλο με το εκκεντρικό περπάτημα που είχε κλέψει την παράσταση στο show του οίκου Maison Margiela το 2019, άνοιξε το show και έκλεψε για αλλη μια φορά τις εντυπώσεις. Η κίνησή και η θεατρικότητά του βοήθησαν, ώστε να ξεκινήσει το show με τον καλύτερο τρόπο.

Κάθε look είχε τη δική του ιστορία και δεν ήταν εκεί μόνο για να λειτουργεί ως μία ζωντανή κρεμάστρα. Όλα τα στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν από το γυμνό, την αποδόμηση, τα δερμάτινα στοιχεία, τα καπέλα και τα headpieces, μέχρι τις κομμώσεις, το μακιγιάζ και το styling όλα είχαν λόγο χρήσης και εξυπηρέτησαν με εξαίρετο τρόπο το storytelling του Galliano.

Maison Margiela Artisanal 2024. Photo: Courtesy of Maison Margiela

Η Gwendoline Christie, γνωστή από το Game of Thrones, έκλεισε το show ως μία άλλη sexy παρουσία, η οποία κρατώντας τη λευκή τσάντα της και φορώντας ένα λευκό φόρεμα με διαφάνεια και latex, περπατούσε ανάμεσα από το κοινό με ένα ανέκφραστο ύφος κούκλας.

Η συλλογή, αυτή καθ’ αυτή, είχε ενδιαφέρουσες σιλουέτες με δραματικότητα και με ογκώδεις αναλογίες χρησιμοποιώντας ως μέσο τον κορσέ. Φυσικά, η «σιλουέτα κλεψύδρα» που πρωταγωνίστησε έχει διττή σημασία, αφού ο κορσές ήταν μεν ένα μέσο που χρησιμοποιείτο τους περασμένους αιώνες για καλύτερη στάση του σώματος, αλλά αφορά και τα πρότυπα ομορφιάς που ακόμη και σήμερα επιβάλλουν αισθητικές επεμβάσεις ή ασφυκτικούς κορσέδες για την επιτυχία της τέλειας «κλεψύδρας».

Ο Galliano και η ομάδα του χρησιμοποίησαν ειδικές τεχνικές στο χέρι και χρειάστηκαν πάνω από έναν χρόνο για να ολοκληρώσουν τις καμπύλες και τα πρόσθετα.

Maison Margiela Artisanal 2024. Photo: Courtesy of Maison Margiela

Κάθε look ήταν σχεδιασμένο μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια, με έμφαση στην τεχνική της υψηλής ραπτικής και τη χρήση ανακυκλωμένων υλικών. Κορσέδες, διαφάνειες, τούλια, δαντέλες, ακόμη και σκισμένα υφάσματα πρωταγωνίστησαν. Τα διάφανα φορέματα έδειξαν το γυμνό γυναικείο σώμα, όπως πραγματικά είναι, ενώ τα πλεκτά και οι ογκώδεις σιλουέτες έδεναν υπέροχα με τα Tabi shoes του Martin Margiela.

Μερικά άλλα κομμάτια που ξεχώρισαν ήταν τα φορέματα από σιφόν, τα μονόχρωμα παλτό, που φαίνονταν μάλλινα αλλά είχαν κατασκευαστεί από οργάντζα και σιφόν, αλλά και τα παντελόνια με κόκκινη ρίγα στο πλάι.

Maison Margiela Artisanal 2024. Photo: Courtesy of Maison Margiela

Το μακιγιάζ επιμελήθηκε η Pat McGrath, η οποία θέλοντας να πετύχει ένα μοντέρνο πορσελάνινο δέρμα, που μοιάζει με κούκλα χρησιμοποίησε τεχνικές, ώστε το δέρμα των μοντέλων να αντανακλά, όπως το γυαλί, ολοκληρώνοντας τη θεατρική αισθητική κάθε συνόλου.

Γιατί όμως αυτή η επίδειξη περνάει στην Ιστορία της Μόδας;

Η δουλειά όλων των συντελεστών οδήγησε σ’ ένα αξέχαστο αποτέλεσμα, στο οποίο όμως τα ρούχα είχαν την πρώτη θέση. Με διαφορετικές επιρροές που θύμιζαν το παρελθόν του John Galliano, ο σχεδιαστής χρησιμοποίησε σύγχρονες τεχνικές για να δημιουργήσει τη ψευδαίσθηση του φωτός πάνω στο ύφασμα. Επιπλέον, επέλεξε να πρωτοτυπήσει ακόμη και σε ό,τι αφορά τα Tabi shoes, τα οποία ήταν δερμάτινα και σε κάποιες περιπτώσεις ντυμένα με γούνα.

Η “Artisanal Collection” προκάλεσε αίσθηση σ’ έναν κόσμο από τον οποίο λείπει η δημιουργικότητα και προσπαθεί καθημερινά να βρει ψήγματα φωτός. Μέσω της συλλογής, ο Galliano, έκανε ακριβώς αυτό έλαμψε κάτω από το δυνατό φεγγάρι πάρα την απουσία του στο τέλος του show.

Δείτε ολόκληρο το show:

*Φωτογραφία εξωφύλλου: Maison Margiela Artisanal 2024. Courtesy of Maison Margiela.

Tags:
0 shares
Η Δέσποινα Μπαράκη γεννήθηκε στην Αθήνα και σπουδάζει Γαλλική Φιλολογία. Από τότε που θυμάται τον εαυτό της γράφει, ενώ έχει εργαστεί για αρκετά χρόνια ως δημοσιογράφος γεύσης. Αγαπάει τον χώρο της μόδας και έχει ιδιαίτερη αδυναμία στις τσάντες και τα παπούτσια. Στον ελεύθερό της χρόνο ασχολείται με τις χειροτεχνίες φτιάχνοντας ευχετήριες κάρτες και κεριά.