gettyimages-1256659117-646a345d856fb

O οίκος Dior εμπνέεται από την Frida Kahlo για την Cruise Collection 2024!

*Γράφει η Κωνσταντίνα Τάκου.

H περίοδος όπου παρουσιάζονται όλες οι Cruise collection μεγάλων οίκων μόδας έχει ξεκινήσει δίνοντας μας έτσι την ευκαιρία να ταξιδέψουμε ανά τον κόσμο και να θαυμάσουμε μοναδικές δημιουργίες. Η Maria Grazia Chiuri επέλεξε την πόλη του Μεξικό για να παρουσιάζει την φετινή κολεξιόν της φέρνοντας στην επιφάνεια την βαθιά σχέση που έχει ο οίκος με το Μεξικό από την δεκαετία του 1950. Ένα από τα πρώτα φορέματα του οίκου ονομάστηκε ”Μexico” και αργότερα ακολούθησαν τα ”Acapulco”, ”Soiree a Mexico” και ”Mexique”. Για το Cruise ’24 show η Maria Grazia Chiuri επιλέγει να τιμήσει αυτό τον άρρηκτο δεσμό με την πόλη του Μεξικό και φυσικά την τέχνη της διάσημης ζωγράφου Frida Khalo.

Photo Credits: vogue.co.uk
Photo Credits: vogue.co.uk

H συλλογή πήρε το όνομα της διάσημης ζωγράφου Frida Khalo, η οποία δεν έχει διστάσει να μιλήσει ανοιχτά για θέματα όπως το φύλο, την ταυτότητα και την αμφιφυλοφιλία στην εποχή που ζούσε. Όπως αναφέρει και η Chiuri σε πρόσφατη συνέντευξη της ”Όλοι κοιτάζουν την εικονογραφία των έργων τέχνης της με επιφανειακό τρόπο, αλλά η ζωή της είναι απίστευτη επειδή εξερεύνησε τη σχέση μεταξύ του σώματός της και των ρούχων της. Το είχε τόσο συνειδητοποιήσει. Η Frida μίλησε για τις αναπηρίες και τη σφυρηλάτηση της ταυτότητάς της στις δεκαετίες του 1930 και του 1940”.

H τοποθεσία στην οποία επιλέχθηκε να παρουσιαστεί το fashion show έχει ιδιαίτερη σημασία, διότι είναι η σχολή τέχνης στην οποία φoίτησε η διάσημη ζωγράφος, το γνωστό Antiquo Colegio de San IIdefonso και είναι και η τοποθεσία όπου συνάντησε για πρώτη φορά τον σύζυγο της Diego Rivera. To κτήριο ήταν επιβλητικό και οι θεατές και οι διάσημοι καλεσμένοι είχαν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν το show ακόμη και στους υπόλοιπους ορόφους του κτηρίου, αφού τα μοντέλα περνούσαν ανάμεσα τους.

Photo Credits: vogue.co.uk
Photo Credits: vogue.co.uk

Μέρος της διαρκούς έλξης της Κάλο ήταν η ικανότητά της να ξεπερνά τα όρια, να αναγνωρίζει την ομορφιά της ευθραυστότητας, τη δύναμη να αγκαλιάζει το αρσενικό με το θηλυκό μέσα σε ένα σώμα και να χρησιμοποιεί τα ρούχα ως μέσα μεταμόρφωσης. Οι ανδρόγυνες πινελιές της συλλογής αντανακλούσαν τη συνήθεια της πρωτοποριακής καλλιτέχνιδας να θολώνει τα όρια των φύλων με την γκαρνταρόμπα της. Αυτά αντιπαρατέθηκαν με φορέματα, που έμοιαζαν με τα παραδοσιακά Tehuana huipiles και μια ροζ εμφάνιση που παραπέμπει στο φόρεμα που φοράει η Frida στο έργο της το 1932, “Self Portrait on the Border Line Between Mexico and the United States”. Η ζωγράφος ήθελε να σπάει τα όρια ανάμεσα στο ανδρικό και το γυναικείο ντύσιμο γι΄αυτό και συνήθως φορούσε three-pieces κοστούμια, κόντρα στα πρότυπα της εποχής.

Photo Credits: vogue.co.uk
Photo Credits: elle.com

Όπως πάντα με τo show της, η Maria Grazia συνεργάστηκε με τοπικούς σχεδιαστές στο Μεξικό για να επιδείξει τις παραδοσιακές τεχνικές, τις πολιτιστικές πρακτικές και την εξαιρετική δεξιοτεχνία της χώρας. Η Hilan Cruz Cruz, συνιδρυτής του Yolcentle Textile Workshop, εργάστηκε σε κεντήματα που εμφανίζονταν σε μια σειρά από πουκάμισα και φορέματα. Ο Weaver Pedro Meza, ιδρυτής της Sna Jolobil, η οποία απασχολεί τεχνίτες από την περιοχή Chiapas του Μεξικού, εργάστηκε με την ομάδα του για την παραγωγή ζωνών gaban και ζωνών με κεντήματα νήματος από τις κοινότητες Tzotzil του Zinacantan και του San Juan Chamula.

Photo Credits: elle.com
Photo Credits: elle.com

Τα ρούχα της συλλογής που ξεχώρισαν ήταν τα androgen κοστούμια με ισπανική αίσθηση, οι μακριές φούστες και τα φορέματα με τα ιδιαίτερα κεντήματα, οι φλοράλ λεπτομέρειες και τα μοναδικά αξεσουάρ όπως τα western καπέλα και οι φαρδιές ζώνες, που έδιναν μια αίσθηση απελευθέρωσης. Ένας μαύρος δερμάτινος κορσές σε σχήμα πεταλούδας, φορεμένος πάνω από ένα άσπρο πουκάμισο ήταν ένας όμορφος φόρος τιμής στους κορσέδες, που έπρεπε να φοράει η Kahlo για το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της, μετά από ένα ατύχημα με λεωφορείο, που έσπασε τη σπονδυλική της στήλη σε 3 σημεία.

Το πιο αξιοσημείωτο ήταν το φινάλε, όπου 20 μοντέλα παρουσιάστηκαν φορώντας λευκά toiles στα οποία είχαν κεντηθεί λέξεις με κόκκινες κλωστές από τα αρχεία του Dior, τα οποία έφεραν ένα ηχηρό μήνυμα. Τα φορέματα αυτά παρουσιάστηκαν ως φόρος τιμής του έργου της μεξικανής καλλιτέχνιδας, Elina Chauvet έτσι ώστε να τονίσουν την σιωπή που περιβάλλουν τα περιστατικά γυναικοκτονίας. Το fashion show κλείνει, με τα μοντέλα να συγκεντρώνονται στην αυλή του κολεγίου και την βροχή να πέφτει πάνω στα σώματα τους σαν ένα είδος κάθαρσης.

Photo Credits: elle.com
Photo Credits: elle.com

Πηγές: vogue.co.uk, harpersbazaar.com, elle.com

*Φωτογραφία  εξωφύλλου: elle.com

Tags:
0 shares
Η Κωνσταντίνα Τάκου είναι απόφοιτη του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πάτρας. Εργάζεται ως θεατρολόγος, αλλά λατρεύει τον χώρο της μόδας. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια φωτογραφίας και ενημερώνεται καθημερινά για τις καινούριες τάσεις.