
Ο Daniel Arnold, street fashion photographer, σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο Paramano.gr.
*Επιμέλεια συνέντευξης CocoTetta.
EN | Born in Wisconsin in 1980, Daniel Arnold moved to New York at 23 years of age, where he is based ever since. His work has been published in New York Times and Vogue. In 2014 he became viral on Instagram, as he managed to sell his photos, worth 15.000 dollars in a single day. Over time, he has been described as William Eggleston of Instagram (New York Times) and as “Instagram’s absolute street photographer” (Wired Magazine). Daniel Arnold has given Paramano.gr an exclusive interview and talk to us about Vogue, his fears, and gives advice to the new generation of artists.
GR | Γεννημένος στο Ουισκόνσιν των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής το 1980, ο Ντάνιελ Άρνολντ μετακόμισε στη Νέα Υόρκη στα 23 όπου και είναι η βάση του έκτοτε. Η δουλειά του εμφανίζεται τακτικά στη New York Times και την Αμερικάνικη Vogue. Το 2014 έγινε viral στο Instagram καθώς κατάφερε να πουλήσει φωτογραφίες του συνολικής αξίας 15.000 δολαρίων μέσα σε μόνο μια ημέρα. Κατά καιρούς έχει χαρακτηριστεί ως ο William Eggleston του Instagram (New York Times) και ως ο “απόλυτος street φωτογράφος του Instagram (Wired Magazine). O Ντάνιελ Άρνολντ μας έδωσε μια αποκλειστική συνέντευξη και μας μιλά για τη Vogue, τους φόβους και δίνει συμβουλές για νέους καλλιτέχνες.
Instagram: arnold_daniel
Website: www.daniel-arnold.org
Να μην έχω ενέργεια ή να χάσω το ενδιαφέρον μου (μέχρι στιγμής, όλα καλά).
Υποθέτω πως έχει διαμορφώσει τη ζωή μου με τέτοιο τρόπο, που μπορώ να περπατώ τριγύρω μόνος μου με τις σκέψεις μου όλη μέρα και να βλέπω τη ζωή ρεαλιστικά.
Δεν σκέφτομαι ιδιαίτερα το στυλ. Δεν συνθέτω μια φωτογραφία κι όταν το κάνω, σχεδόν ποτέ δεν μου αρέσει. Βρίσκω αυτό που ήδη υπάρχει ή απαθανατίζω κάτι που συμβαίνει εκ φύσεως. Κάνω εμπορική δουλειά, αλλά την κάνω με τον ίδιο τρόπο, που κάνω όλα τα υπόλοιπα. Δεν υπάρχει στυλ. Απλώς βρίσκομαι εκεί.
Όχι ιδιαίτερα, καθώς και πάλι το αντικείμενο μου δεν είναι να σκέφτομαι ιδέες. Το αντικείμενο μου είναι να απαθανατίζω τον κόσμο την στιγμή, που έχει ενδιαφέρον. Θα περάσω στιγμές που δεν θα μου αρέσει καμία από τις φωτογραφίες μου. Ή περίοδοι τεμπελιάς, αλλά όχι καλλιτεχνικό αδιέξοδο. Το έργο/δουλειά μου έχει μια τελετουργία και διαθεσιμότητα, όχι εφεύρεση.
Οι καλύτερες φωτογραφίες δημιουργήθηκαν εξαιτίας κάποιας αναποδιάς. Ζω για τις αναποδιές. Όταν τα πράγματα πάνε στραβά, ο εγκέφαλός μου μπαίνει σε λειτουργία επιβίωσης και μπορώ να εργαστώ χωρίς όλες τις στρεσαρισμένες φωνές που γκρινιάζουν. Μπορώ να δουλέψω αυτόματα. Μπορώ να τελειώσω τη δουλειά, να παραδώσω το φιλμ, να περιμένω μια-δυο μέρες, να αντιμετωπίσω την αγωνία μου και μετά να δω για πρώτη φορά ο, τι είδα ενώ δούλευα στα τυφλά.
Έπιασα τυχαία φιλίες με κάποιος συντάκτες ενώ δούλευα ως βοηθός για τον φίλο μου Grant Cornett. Ποτέ δεν ζήτησα για δουλειά, απλώς προέκυψε. Ήμουν σε μια δουλειά με τον Grant παλιά, κοντά στο 2014 και κάποιος ρώτησε “Υπάρχει κανείς που να ξέρει κάποιον φωτογράφο με καλό Instagram Following?” και ο Grant είπε ” Εεεε, hello? Ο Ντάνιελ Άρνολντ!”. Δύο μέρες μετά έκανα μια δουλειά για αυτούς. Έξι μήνες μετά από αυτό ήμουν στο Met Gala. Ήταν κάτι πολύ οργανικό και χωρίς προσπάθεια, πράγμα που είναι αστείο, καθώς ποτέ δεν είχα βλέψεις για κάτι τέτοιο. Ποτέ δεν φαντάστηκα ότι θα είχα οποιαδήποτε μορφή συνεργασίας με τη Vogue. Ποτέ δεν το σκέφτηκα.
Φαντάζομαι το να προχωράω μπροστά. Το να μην σταματήσω ποτέ.
Το Instagram είναι σκουπίδια. Όλοι πρέπει να το αφήσουν. Δεν ξέρω, @dusttodigital, @nycspc, @hamburger_eyes, @summertimegallery, @photodre, @jodyrogac, @philipmontgomery.
Πάντα αλλάζει. Μου αρέσει να τρώω. Τον τελευταίο χρόνο πρέπει να έχω παραγγείλει ρίζες λοτού από ένα κινέζικο εστιατόριο με το όνομα “Public Village” πάνω από 200 φορές.
GR | Ποια ήταν η καλύτερη στιγμή σου από την φωτογράφηση σου στην Ελλάδα με το 10Magazine;
Το τέλος. Ήταν μια τόσο δύσκολη φωτογράφηση, αλλά ήμουν πολύ χαρούμενος με το αποτέλεσμα.
Μην σταματάς. Μην περιμένεις από κάποιον να σου πει τι να κάνεις. Μην συγχέεις την επιτυχία με την έκδοση. Θρίαμβος είναι να κάνεις τη δουλειά.
Ωωω… Δεν ξέρω… “Αν περνάς μια κόλαση, συνέχισε να προχωράς” είναι ένα καλό.