334224886_646795700547447_7024410033724748525_n

Coperni: Ένα φουτουριστικό show που κόβει την ανάσα!

Γράφει η Elisabetta Mako..

Πως θα συνέχιζε κανείς να γράφει ιστόρια στον οίκο μόδας του μετά το σόου με την Bella Hadid και το φόρεμα που δημιουργήθηκε πάνω στη σκηνή, μετατρέποντας το υγρό σε ύφασμα; Σαφώς με σκύλους ρομπότ, μια τσάντα από μετεωρίτη και emojis, που μετατράπηκαν σε ρούχα.

Photo Credits: @coperni

Την περασμένη εβδομάδα η τέταρτη μητρόπολη της μόδας aka Παρίσι φιλοξένησε τον οίκο Coperni στο Théâtre National de la Danse, η φετινή collection και show Φθινόπωρο/Χειμώνας 2023 βασίστηκε σε έναν επανασχεδιασμό του γαλλικού μύθου Le Loup et l’Agneau (ο λύκος και το αρνί) του Jean de la Fontaine.

Η συνεργασία με την Boston Dynamics

Πρωταγωνιστές στη συλλογή FW23 της Coperni είναι, αυτή τη φορά, τα ρομπότ Spot® της εταιρείας Boston Dynamics. Μια σειρά από αυτά τα ρομπότ σε σχέδιο σκύλων άνοιξαν το σόου της Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού τοποθετώντας τον εαυτό τους σε ένα παρτέρι, που φαίνονταν να είναι κατασκευασμένο από ξύλο. Η ελεύθερη ερμηνεία των Sébastien Meyer και Arnaud Vaillant περιλαμβάνει την τεχνολογία οραματιζόμενοι ένα θετικό, σχεδόν ουτοπικό όραμα για το μέλλον. Στον αρχικό μύθο, εξηγεί το brand, τέθηκαν ερωτήματα σχετικά με την ισορροπία δυνάμεων μεταξύ ομάδων ανθρώπων στην κοινωνία.

Η Coperni, από την άλλη πλευρά, βλέπει μια συνέργεια μεταξύ ανθρώπου και μηχανής, στην οποία δεν υπάρχει κάποιος κυρίαρχoς. Συγκεκριμένα, η Boston Dynamic πάντα οραματιζόταν την τεχνολογία ικανή να διευκολύνει, να υποστηρίξει και να βοηθήσει τους ανθρώπους. Το Spot, έτσι όπως ονομάζεται το ρομπότ, στην πραγματικότητα χρησιμοποιείται σε επιστημονικά πεδία, σε κρίσιμα και επικίνδυνα περιβάλλοντα για τους ανθρώπους ή ακόμα και σε πρώτες βοήθειες. Το μέλλον στο οποίο η τεχνολογία και οι άνθρωποι συνεργάζονται ταιριάζει απόλυτα με το όραμα της Coperni και δημιουργεί το ερώτημα αν τεχνολογία και μόδα θα είναι αλληλένδυτες μεταξύ τους.

Η performance

Τα μοντέλα της πασαρέλας ανέλαβαν το ρόλο των αρνιών, ενώ οι λύκοι αντικαταστάθηκαν από πέντε σκυλιά-ρομπότ, ένα εκ των οποίων επισκέφτηκε τους influencers στην πρώτη σειρά. Ακολούθησε η Rianne Van Rompaey, τυλιγμένη σε μια κουβέρτα, για να πραγματοποιήσει τη βασική αλληλεπίδραση με τον ένα Spot που έφερε ένα ρομπο-βραχίονα πάνω από το σώμα του. Έτσι, μαζί σε μια χορογραφημένη σειρά, με σκοπό να συμβολίσει την αρμονία μεταξύ των δύο. Μετά από αυτό, το show έδωση την έμφαση στα πιο τεχνολογικά looks, με ένα τεράστιο δασύτριχο παλτό από ελαφρύ ανακυκλωμένο νάιλον και κομμάτια με ζωγραφιές από ανθρώπους με εικόνες του Λύκου και του Αρνιού που δημιουργήθηκαν απο το AI.

Αργότερα, ένα απο τα Spot κράτησε τη μίνι τσάντα της Lila Moss, πριν την δώσει πίσω καθώς περνούσε. Στο τέλος, τα ρομπότ έκαναν υπόκλιση, καθώς μοντέλα περπάτησαν στο τέλος. Η συλλογή βασίστηκε στην techno-chic αισθητική της Coperni, με τα επώνυμα spandex τοπ ανανεωμένα σε δέρμα, λαστιχένιες εκδόσεις της υπογραφής μπότας Bridge, ασημένιες καρφίτσες εμπνευσμένες από emoji που συγκεντρώνουν ντραπέ τοπ και blanket coats.

Photo Credits: Luca Tombolini
Photo Credits: Luca Tombolini
Photo Credits: Luca Tombolini
Photo Credits: Luca Tombolini
Photo Credits: Luca Tombolini
Photo Credits: Luca Tombolini
Photo Credits: Luca Tombolini
Photo Credits: Luca Tombolini
Photo Credits: Luca Tombolini
Photo Credits: Luca Tombolini

Οι προσδοκίες για την Coperni ήταν υψηλές αυτή τη σεζόν, αφού δημιούργησε την πιο viral στιγμή του 2022, παρουσιάζοντας ένα φόρεμα με σπρέι στο supermodel Bella Hadid τον περασμένο Σεπτέμβριο. «Ήταν απλώς τρελό, δεν θα μπορούσαμε ποτέ να περιμέναμε την αντίδραση», ανέφερε ο δημιουργικός διευθυντής και συνιδρυτής Sébastien Meyer, μιλώντας στα νέα κεντρικά γραφεία της μάρκας 400m² στο Παρίσι, τρεις ημέρες πριν από την έκθεση AW23. Η Coperni κέρδισε πάνω από 300.000 followers σε μια νύχτα και οι πωλήσεις αυξήθηκαν «σημαντικά» σε σχέση με την προηγούμενη σεζόν, τόσο από το χονδρικό εμπόριο όσο και από το κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου της Coperni, όπου η επωνυμία δεν μπορούσε να ξαναγεμίσει αρκετά γρήγορα. «Το Instagram μας μόλις χάλασε», λέει ο CEO και συνιδρυτής της Coperni, Arnaud Vaillant. «Δεν μπορούσαμε να το πιστέψουμε». Το δίδυμο, συνεργάτες στη ζωή και τη δουλειά, από τότε μαγειρεύουν την επόμενη πράξη τους και έχουν επίγνωση των ορίων που πιέζουν για να κωδικοποιήσουν νέες αντιλήψεις για την luxury μόδα στην κοινωνία μας , που βασίζεται στην τεχνολογία. Οι ιδρυτές της Coperni γράφουν τον δικό τους μύθο.

Cover Photo Credits: Luca Tombolini

 

Tags:
0 shares
Ο Νίκος Αλιάζης είναι ένας νέος σχεδιαστής με καταγωγή από την Ζάκυνθο. Έχει σπουδάσει "Fashion Design & Construction" στη σχολή μόδας Pansik Scuola di Moda με πλήρη διετή υποτροφία. Επίσης, είναι απόφοιτος του τμήματος "Κοινωνιολογίας-Εγκληματολογίας" του Παντείου Πανεπιστημίου Αθηνών. Στα λίγα χρόνια ενασχόλησης του με τη μόδα έχει συνεργαστεί με διάφορα διεθνή περιοδικά (Vogue Italia, L'Officiel,Drama Magazine κ.α.),όπως και με επιτυχημένα brands της Ελλάδας και του εξωτερικού (ΝΙΚΕ, .LAK κ.α.) Το 2019 δημιούργησε το brand γυναικείας ένδυσης "Νikos Aliazis". Δουλειές του έχουν δημοσιευθεί στο Fashion TV, στο FF Channel και έχει συμμετάσχει στο Greece's Next Top Model, αλλά και στο Switzerland's Next TopModel ως guest σχεδιαστής.