Η Κοπεγχάγη “βάφεται” πράσινη, θέτοντας υψηλούς ethical στόχους.
*Γράφει η Ελένη Μοραντζή.
Έχουμε μιλήσει πολλές φορές για την περιβαλλοντική κρίση που αντιμετωπίζουμε και τις απίστευτα αρνητικές επιδράσεις αυτής. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το ίντερνετ γενικότερα ξεκίνησαν έναν αγώνα, κάνοντας το θέμα του περιβάλλοντας viral. Πολλοί σχεδιαστές έχουν επιλέξει πιο ethical μεθόδους κατασκευής ρούχων και έχουν αποβάλλει το δέρμα από ζώα, καθώς και τις γούνες. Αυτή τη φορά όμως την σκυτάλη στην υπεράσπιση του περιβάλλοντος πήρε η διευθύντρια της εβδομάδας μόδας της Δανίας, Cecilie Thorsmark, αποφασίζοντας να λάβει αυστηρά μέτρα που πρέπει να πληρούν τα brands, που θέλουν να πάρουν μέρος σ ‘αυτήν.
Το σχέδιο που λανσάρετε από την εβδομάδα μόδας της Κοπεγχάγης περιλαμβάνει 17 βιώσιμα μέτρα με τα οποία πρέπει να συμμορφωθούν τα brands, που θα θέλουν να πραγματοποιήσουν τα shows τους σ ‘αυτήν. Κάποια από τα μέτρα είναι η εξάλειψη των αποβλήτων της παραγωγής, να μην καταστρέφονται τα ρούχα που δεν πωλούνται και τέλος τα brands να χρησιμοποιούν κατά τουλάχιστον 50% βιολογικά ή ανακυκλωμένα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα στις συλλογές τους.
Το project όμως περιλαμβάνει και μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και για την ίδια την διοργάνωση. Καθώς τα πλαστικά μπουκάλια μίας χρήσης έχουν ήδη απαγορευτεί, προτάθηκαν μέτρα μείωσης των εκπομπών κατά 50%. Οσο για τα απόβλητα πρεπει να μηδενιστούν μέχρι το 2022 ενώ οι πλαστικές κρεμάστρες θα απαγορευθούν από 2021. Δυνατό στόχο αποτελούν οι «ψηφιακές λύσεις» που θα αναπτυχθούν, με σκοπό να φθάνουν οι εικόνες από τα shows σε ακροατήριο του εξωτερικού, ώστε να μην χρειάζεται να παρευρεθούν, μειώνοντας έτσι την μόλυνση από τα καύσιμα των αεροπλάνων.
Η εκδήλωση άνοιξε με το show του brand Carcel, το οποίο οργάνωσε μια επίδειξη χωρίς ρούχα. Στο τέλος της, οι επισκέπτες κλήθηκαν να ανέβουν στην πασαρέλα οι ίδιοι, μια αναφορά στην ανάγκη για όλους μας να αναλάβουν δράση για να αλλάξει η βιομηχανία της μόδας. Φυσικά δεν έλειπε το show του Ganni, το brand που ανέδειξε την εβδομάδα μόδας της Κοπεγχάγης.
” The new strategy is a long-term bet that sustainability will remain a key issue.”
Τα brands πρέπει να συμμορφωθούν με τα μέτρα αυτά, αλλά και πάλι δεν είναι αρκετό. Πρέπει να λάβουν και επιπρόσθετα μέτρα που θα αφορούν τα υλικά, τις συνθήκες εργασίας, το marketing καθώς και όλο τον σχεδιασμό του show. Η ενέργεια αυτή είναι ένα τεράστιο βήμα αλλαγής για τον χώρο της μόδας και των fashion weeks ειδικότερα. Οι θεσμοί αυτοί δεν φημίζονται για τις οικολογικές συνήθειες τους, αλλά η Κοπεγχάγη αποφάσισε να το αλλάξει. Εμείς ελπίζουμε ότι θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι θεσμοί και ότι όλοι θα βάλουμε προτεραιότητα το περιβάλλον πριν να είναι πολύ αργά.
Πηγές: BoF, Vogue, Guardian.