medium_2022-07-09-a54cf7a977

Valentino Haute Couture Fall 2022: Ένα ιταλικό όνειρο!

*Γράφει η Ιωάννα Παπανικολάου.

Ο κόσμος αλλάζει — και όχι απαραίτητα προς το καλύτερο, αυτό πιστεύει ο δημιουργικός διευθυντής του οικου Valentino, Pierpaolo Piccioli. Η απάντησή του στη σημερινή ασχήμια, στην επικίνδυνη απώλεια των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, στο κύμα αντιδραστικών κινημάτων, είναι η ομορφιά και η δημιουργικότητα.

«Η ομορφιά είναι ανθεκτικότητα, όχι φυγή, και η δημιουργικότητα είναι το μόνο μέσο για να αντιπαραβάλλουμε τις δικτατορικές αποφάσεις», είπε ο Piccioli.

Η ομορφιά των θαυμάσιων σχεδίων υψηλής ραπτικής που έδειξε το βράδυ της Παρασκευής ήταν απλώς ονειρική και άφησε πολλούς δακρυσμένους – κυριολεκτικά, συμπεριλαμβανομένων των Giancarlo Giammetti και Naomi Campbell, που κάθονταν στο κάτω μέρος των σκαλοπατιών της Piazza Mignanelli, μαζί με τις Anne Hathaway, Ariana DeBose,  Ashley Park, Kate Hudson, Florence Pugh και τον Andrew Garfield.

Καθώς ο ήλιος έδυε πίσω από το ρωμαϊκό ορόσημο, 102 μοντέλα κατέβηκαν τα σκαλιά – τα ανοιχτόχρωμα φορέματα του Piccioli κυμάτιζαν στο βραδινό αεράκι – ο τραγουδιστής Labrinth που εμφανίστηκε ζωντανά στην κορυφή του μνημείου και ο κόσμος μαζεύτηκε γύρω από την Piazza Mignanelli, όπου στεγάζει τα κεντρικά γραφεία του Valentino, στη Via Condotti.

Ο Piccioli, ωστόσο, επέμενε πριν από την παράσταση ότι αυτή η σκηνή ήταν ένας τρόπος να μιλήσει για θέματα που του είναι αγαπητά. Τα Ισπανικά Σκαλιά δεν είναι μόνο γνωστά διεθνώς, αλλά στις δεκαετίες του ’80 και του ’90 ήταν το σκηνικό για μια τηλεοπτική επίδειξη μόδας πολλαπλών επωνύμων με τίτλο “Woman Under the Stars”. Ο Piccioli θυμήθηκε ότι παρακολούθησε την εκδήλωση από το περιθώριο πολλές φορές ως νεαρός φοιτητής – εξ ου και η απόφασή του να προσκαλέσει 120 φοιτητές μόδας και τέχνης στην επίδειξη ραπτικής.

@maisonvalentino

«Τίποτα δεν έχει αλλάξει, αλλά όλα έχουν αλλάξει», ανέφερε ο Piccioli. «Οι άνθρωποι είναι εκείνοι που κάνουν τη διαφορά, το Valentino palazzo είναι το ίδιο, αλλά η επωνυμία έχει αλλάξει: Δεν είναι πλέον η υιοθέτηση ενός τρόπου ζωής, αλλά μάλλον μια κοινότητα που μοιράζεται τις ίδιες αξίες».

Τόσο πολύ που αποφάσισε να κάνει μια δήλωση, που να είναι απόλυτα σύμφωνη με τις πιο περιεκτικές του απόψεις για τη μόδα, με συμμετοχή από 40 μαύρα μοντέλα, καθώς και μοντέλα διαφορετικής εθνότητας, ηλικίας και σωματότυπου.

«Η τοποθεσία δίνει αξιοπρέπεια και κεντρικότητα σε ότι είναι περιφερειακό και γίνεται θεσμικό. Η ομορφιά πηγάζει από την αρμονία. Δεν είναι μια αισθητική δικτατορία και δεν υπακούει σε προκαθορισμένους και σταθερούς κανόνες».

@maisonvalentino

Αυτή η μοντέρνα εκδοχή της ραπτικής έχει αγκαλιαστεί εύκολα από τις μοδίστρες του Valentino, οι οποίες έκαναν υπόκλιση με τον Piccioli, όπως συνηθίζεται. Διηγήθηκε πώς απάντησε η Antonietta, ηλικίας 82 ετών, όταν της είπαν ότι ένα αγόρι με μακριά ροζ μαλλιά —λάτρης του πατινάζ και της ραπ— θα φορούσε ένα φόρεμα με σιφόν και οργάντζα για την επίδειξη: «Ας φροντίσουμε να μετρήσουμε τη μέση του έτσι ώστε να το φόρεμα πέφτει πάνω από τους γοφούς του με τον σωστό τρόπο», είπε απλώς, δείχνοντας καμία έκπληξη ή αμφιβολία.

Η συλλογή ονομάζεται «The Beginning», κάτι που ο Piccioli είπε ότι μπορεί να ακούγεται αντιφατικό μετά τα 23 χρόνια του στη μάρκα, «αλλά στη ραπτική είναι πάντα μια νέα αρχή».

@maisonvalentino

Παραδέχτηκε ότι αυτή ήταν «μια πολύ προσωπική συλλογή» και ότι συμμετείχε σε μια φανταστική συνομιλία με τον Valentino Garavani, χωρίς απαραίτητα να αποτίει φόρο τιμής στον couturier, ο οποίος έκλεισε τα 90 φέτος (παρεμπιπτόντως δεν παρακολούθησε το σόου). Δεν υπήρχε επίσης ίχνος νοσταλγίας. «Σκεφτόμουν πόσο από εμένα είναι στο Valentino και πόσο από το Valentino είναι σε εμένα», είπε ο Piccioli.

Τα τριαντάφυλλα εμφανίστηκαν επίσης ως υπερμεγέθη σε μια μαύρη κάπα, προσφέροντας μια λιγότερο ρομαντική και πιο δυναμική εκδοχή του λουλουδιού. Τρισδιάστατα τριαντάφυλλα εφαρμόστηκαν, επίσης, σε μια κόκκινη φούστα από κασμίρι.

@maisonvalentino

Ο αέρας και ο όγκος ήταν βασικά χαρακτηριστικά της σειράς και δημιούργησαν έναν ιδανικό συνδυασμό, καθώς τα μοντέλα κατέβαιναν προσεκτικά το μνημείο. Μια φούστα φτιαγμένη από γαλάζια φτερά κάτω από μια κομμένη μπλούζα στο χρώμα της μουστάρδας έμοιαζε χωρίς βάρος, όπως και ένα παλτό φτιαγμένο με λωρίδες από κασμίρι και νάιλον.

Τα φτερά ήταν ένας επαναλαμβανόμενος στολισμός, κεντημένα σε κόκκινο ή σε πράσινο νέον σιφόν και πλισέ φόρεμα από οργάντζα.

@maisonvalentino

Μια απόλυτα εντυπωσιακή δημιουργία ήταν μια ασπρόμαυρη κάπα με βολάν από οργάντζα, επικαλυμμένη με τούλι  και δαντέλα Chantilly, που θύμιζε αντίκες ρωμαϊκά μωσαϊκά – φορεμένη πάνω από ένα μαύρο μίνι φόρεμα από τούλι με λευκά βολάν από σιφόν.

Ενώ ο Piccioli άφησε το στίγμα του με την πρόσφατη αναταραχή των μονόχρωμων φωτεινών ροζ σχεδίων του – φορεμένα από την κορφή μέχρι τα νύχια από τις περισσότερες διασημότητες που παρευρέθηκαν – ο σχεδιαστής έστρεψε το βλέμμα του σε ένα ουράνιο τόξο αποχρώσεων – εκτός από το κλασικό κόκκινο Valentino είδαμε  περιστασιακά να “σκάει” το πορτοκαλί, το μωβ και ένα τύπου σμαραγδένιο πράσινο.

@maisonvalentino

Στο τέλος, τα μοντέλα ποζάροντας για το φινάλε έφτιαξαν την τέλεια καρτ ποστάλ του Piccioli από τη Ρώμη… με αγάπη!

Tags:
0 shares
Ο Νίκος Αλιάζης είναι ένας νέος σχεδιαστής με καταγωγή από την Ζάκυνθο. Έχει σπουδάσει "Fashion Design & Construction" στη σχολή μόδας Pansik Scuola di Moda με πλήρη διετή υποτροφία. Επίσης, είναι απόφοιτος του τμήματος "Κοινωνιολογίας-Εγκληματολογίας" του Παντείου Πανεπιστημίου Αθηνών. Στα λίγα χρόνια ενασχόλησης του με τη μόδα έχει συνεργαστεί με διάφορα διεθνή περιοδικά (Vogue Italia, L'Officiel,Drama Magazine κ.α.),όπως και με επιτυχημένα brands της Ελλάδας και του εξωτερικού (ΝΙΚΕ, .LAK κ.α.) Το 2019 δημιούργησε το brand γυναικείας ένδυσης "Νikos Aliazis". Δουλειές του έχουν δημοσιευθεί στο Fashion TV, στο FF Channel και έχει συμμετάσχει στο Greece's Next Top Model, αλλά και στο Switzerland's Next TopModel ως guest σχεδιαστής.