757d4f93835ac1d840e5826bb195b339

Ο Martin Margiela ετοιμάζει ένα αυτοβιογραφικό ντοκιμαντέρ και το κοινό δεν είναι έτοιμο γι’αυτό που θα επακολουθήσει.

*Γράφει η Άννα Κιουμουρτζή. 

Έχουμε συνηθίσει να συναντάμε πολλούς σχεδιαστές οι οποίοι αποζητούν την προβολή και την επιβεβαίωση του κοινού αλλά και των μέσων, χωρίς να κατακρίνουμε φυσικά αυτή την ανάγκη, καθώς η μόδα είναι ένας χώρος όπου τα φώτα και η δημοσιότητα είναι μια αλληλένδετη συνέχεια. Ωστόσο, υπάρχουν κι εκείνοι με την πιο φευγαλέα διάθεση που προστατεύουν διακαώς την ανάγκη για τον προσωπικό τους χρόνο και χώρο φέρνοντας στο επίκεντρο την έντονη καλλιτεχνική ιδιοσυγκρασία τους μέσω της δουλειάς τους. Ο Martin Margiela είναι γνωστός και μη εξαιρετέος για την κρυψίνους προσωπικότητα και την έντονη διαφύλαξη της ιδιωτικής του ζωής. Μετά από μικρά hints τα οποία είχαν διαρρεύσει τον Ιούλιο επί σκοπού, σχετικά με το ντοκιμαντέρ το οποίο κατά κύριο λόγο θα είχε μια πιο εσωτερική θεματολογία δίνοντας στο κοινό μια εικόνα από την δημιουργική διαδικασία και την ζωή του σχεδιαστή στα παρασκήνια, είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσουμε πως πλέον υπάρχει ακριβής release date.

Για να προσανατολιστούμε ωστόσο λιγάκι καλύτερα για το πόσο σημαντικό είναι αυτό το νέο για τον χώρο της μόδας, υπάρχουν κάποια πράγματα που οφείλουν να διευκρινιστούν σχετικά με τον σχεδιαστή και την μοναδική πορεία του. Ο Martin Margiela, γεννημένος στο Βέλγιο και με σπουδές στην Royal Academy of Antwerp ίδρυσε τον οίκο Maison Martin Margiela το 1988. Ο ίδιος έχοντας εργαστεί ως βοηθός για τον Jean Paul Gaultier έως το 1984, αποφάσισε από πολύ νωρίς να διατηρήσει την ανωνυμία του καθώς αρνούνταν οποιαδήποτε συνέντευξη, δεν εμφανιζόταν σε κανένα show closure για την παράδοση που θέλει τον σχεδιαστή να υποκλίνεται στο κοινό του και απαγόρευε να τραβηχτεί η φωτογραφία του. Με κριτικές από περιοδικά όπως το New York Magazine, Vogue και άλλα να σκιαγραφούν τις κολεξιόν του σχεδιαστή σαν μια μετενσάρκωση του Ντανταϊσμού και του Marcel Duchamp στο σώμα του Martin Margiela, ο οίκος αμφισβητούσε όλα τα δογματικά κλισέ των μεγάλων πολυτελών οίκων μόδας.

Με την Vogue να αναφέρει χαρακτηριστικά πως οι πρώτες κολεξιόν του οίκου δημιούργησαν συναισθήματα σοκ, αλλά και μια ίντριγκα γύρω από το πρωτοφανές αυτό avant-garde luxury fashion brand το οποίο μάρκαρε τα ρούχα του με απλές λευκές ετικέτες χωρίς κανένα όνομα ή υπογραφή. Με τον σχεδιαστή και καλλιτεχνικό διευθυντή να παραμένει στην αφάνεια και με τις οδηγίες σχετικά με τις νέες ιδέες και συλλογές να στέλνονται με φαξ με αναφορά στο πρώτο πληθυντικό πρόσωπο, η στάση αυτή χαρακτηρίστηκε ως μια αντίδραση στην τάση της μόδας να γίνεται ολοένα και πιο εμπορικός σαν χώρος αποζητώντας την προσοχή παρόμοια με εκείνη των celebrities, ενώ ο Martin Margiela προσπαθούσε να στρέψει το ενδιαφέρον στην δημιουργία και την τέχνη μέσα στην μόδα και όχι επάνω του.

Το 2002 ο οίκος εξαγοράστηκε από την OTB Group και τον Renzo Rosso, ιδιοκτήτη του Ιταλικού οίκου Diesel. Τον Οκτώβριο του 2009, ανακοινώθηκε ότι ο Martin Margiela είχε παραιτηθεί από δημιουργικός διευθυντής του Maison Martin Margiela, με ποικίλες εικασίες σχετικά με τους λόγους. Μετά την αναχώρηση του Margiela, η ανώνυμη σχεδιαστική ομάδα συνέχισε να σχεδιάζει για τον οίκο, χωρίς να υπάρχει κανένας δημιουργικός διευθυντής.

Ο διευθύνων σύμβουλος Giovanni Pungetti δήλωσε ότι «θέλουμε να παραμείνουμε πρωτοποριακοί και προκλητικοί, αλλά χωρίς νέο δημιουργικό σκηνοθέτη, είναι μια πρόκληση, γνωρίζουμε ότι θα κάνουμε λάθη, αλλά το πιο σημαντικό είναι να μάθουμε από αυτά». Η εταιρεία επέκτεινε τις εργασίες οικιακού και εσωτερικού σχεδιασμού το 2010 και τον Ιούλιο του 2011 ο οίκος σχεδίασε αρκετές ιδέες για σουίτες του ξενοδοχείου La Maison Champs-Élysées στο Παρίσι.

Τελικά από το φθινόπωρο του 2014, ανακοινώθηκε ότι ο John Galliano θα αναλάβει τη θέση του δημιουργικού διευθυντή ενώ προηγουμένως είχε υπηρετήσει στη ίδια θέση στους οίκους Givenchy, Dior, και στο ομώνυμο brand του, John Galliano. Όπως ανέφερε η Guardian, οι μόνες οδηγίες του Margiela προς το νέο σκηνοθέτη ήταν «Κάνε τον οίκο δικό σου». Ο Galliano παρουσίασε την πρώτη του συλλογή για τον Maison Margiela τον Ιανουάριο του 2015, καθώς συγχρόνως αποκαλύφθηκε ότι ο οίκος είχε αποκόψει το όνομα “Martin” από το brandname κρατώντας το “Maison Margiela”με τον εκπρόσωπο του οίκου να αναγγέλλει πως η αλλαγή ονόματος αντιπροσώπευε την εξέλιξη.

Ύστερα, λοιπόν, από αυτό το σύντομο intro στον Maison Margiela, ας συνεχίσουμε με το θέμα που μας “καίει”. Με τον Martin Margiela να είναι πλέον σε ηλικία 62 ετών και με την μοναδική εμφάνιση του μετά από χρόνια το 2018, λόγω της έκθεσης του στο Παρίσι, ο ενθουσιασμός ο οποίος μας έχει καταβάλει για το συγκεκριμένο project είναι δικαιολογημένος. Με τίτλο: ‘Martin Margiela In His Own Words’ και την σκηνοθεσία να επιμελείται ο Reiner Holzemer, ο οποίος σκηνοθέτησε το αριστουργηματικό Dries, The Dries Van Notten Documentary, το ντοκιμαντέρ θα είναι μια εσωτερική ματιά στον κόσμο του περιβόητου σχεδιαστή.

Ακόμη και σήμερα δεν δίνονται πολλά στοιχεία για το περιεχόμενο, παρά μόνο η περιγραφή κάτω από το post του επίσημου λογαριασμού του ντοκιμαντέρ στο Instagram, “Ο M. Margiela εντρυφεί εντός του σχολαστικού και μοναδικής ιδιοσυγκρασίας προσωπικό αρχείο του γεννώντας μας προβληματισμούς επάνω στους οποίους και ο ίδιος απορροφάται σχετικά με την επαναστατική καριέρα και την κληρονομιά του”.  Σύμφωνα με την σελίδα dogwoofsales.com το ντοκιμαντέρ θα εμπεριέχει συνεντεύξεις από τους Jean Paul Gaultier, Carine Roitfeld, Trend Forecaster Lidewij Edelkoort, Fashion Critic Cathy Horyn και τον Ιστορικό Μόδας Olivier Saillard. Η μουσική παραγωγή ανήκει στην Βελγικής καταγωγής μπάντα dEUS και η πρώτη προβολή θα πραγματοποιηθεί την 7η Νοεμβρίου στο Doc NYC Film Festival.

Δυστυχώς δεν έχουμε νεότερα για το διεθνές ημερολόγιο προβολών και πιθανών φορέων προβολής του film μα πάραυτα είμαστε εξίσου ενθουσιασμένοι για τα πρώτα leaks ή κριτικές που θα επέλθουν. Ο Banksy της μόδας” όπως τον χαρακτηρίζουν, αποφάσισε να μοιραστεί για πρώτη φορά ένα κομμάτι του εαυτού του και το κοινό δεν είναι έτοιμο για μια τέτοιου είδους αποκάλυψη. Προσδεθείτε λοιπόν και απολαύστε το.

Πηγές: Vogue.uk, Dazed Digital,W Magazine, Dogwoof Sales, Instagram, margielainhisownwords

Tags:
0 shares
Η Άννα σπούδασε "Επιμέλεια και Επικοινωνία Μόδας" στην Ρώμη όπου και διαμένει. Θεωρεί την μόδα τρόπο ζωής και έκφρασης και της αρέσει να παίζει με την ντουλάπα και τα μαλλιά της. Μία Ελληνίδα που νιώθει λίγο παραπάνω Ιταλίδα, είναι ερωτευμένη με την μίνιμαλ αισθητική, το καλό φαγητό και την αναμετάδωση όλων όσων γίνονται στον χώρο της μόδας.