Η Μαριάννα Δεριζιώτη, δημιουργός του brand MAYOL, σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο Paramano.gr.
*Επιμέλεια συνέντευξης Νίκος Αλιάζης.
Υπάρχουν ελληνικά brands, που έχουν καταφέρει, ενω εδρεύουν στη χώρα μας, να ξεχωρίσουν και να αναδειχθούν και εκτός συνόρων. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το MAYOL. Ένα brand κοσμημάτων, που ξεκίνησε από την Ελλάδα και βλέπει πια τα κοσμήματα του να προτιμούνται από γυναίκες όπως οι Dua Lipa, Emili Sindlev και άλλες πολλές πετυχημένες και γνωστές για το στυλ τους γυναίκες. Τι είναι αυτό που ξεχωρίζει το brand; Το συναίσθημα! Ναι, καλά διαβάσατε, το συναίσθημα που σου αφήνει το κάθε σχέδιο τους. Γράφω σχέδιο τους γιατί μιλάμε για μια οικογενειακή επιχείρηση, που δουλεύουν όλοι μαζί για αυτό το αποτέλεσμα. Είναι μεγάλη μου χαρά και τιμή, λοιπόν, που φιλοξενούμε την Μαριάννα Δεριζιώτη και θα μιλήσουμε για τη δουλειά και το brand της.
Πώς ξεκίνησες την ενασχόληση σου με τα κοσμήματα και γενικότερα με τη μόδα;
Η μόδα με ενδιέφερε από μικρή, κυρίως μέσα από την αγάπη μου για τις ταινίες και κυρίως της δεκαετίας του ’80, αρχές ’90, όπου τα bold κοσμήματα είχαν πρωταρχικό ρόλο. Από την ηλικία των περίπου 20 άρχισα να ψάχνω, κυρίως μέσα από το internet, vintage κοσμήματα κι έτσι μέχρι το 2018, που ξεκίνησα τα Mayol, είχα ήδη πολλές εικόνες και έμπνευση. Η μητέρα μου είχε ήδη ξεκινήσει από το 2016 να κάνει σεμινάρια πάνω στο χειροποιήτο κόσμημα, έτσι της πρότεινα να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να πραγματοποιήσουμε αυτό, που είχα οραματιστεί. Και κάπως έτσι ξεκίνησε το ταξίδι μας.
Αυτό που μου αρέσει είναι ότι με τα κοσμήματα και γενικά με το brand ασχολείσαι εσύ και η οικογένεια σου. Πως είναι να δουλεύεις με τους δικούς σου ανθρώπους;
Σίγουρα είναι πολύ όμορφο να δουλεύεις με την οικογένεια σου, αλλά εννοείται υπάρχουν και στιγμές, που είναι δύσκολο λόγω της καθημερινής τριβής. Στο brand προστέθηκε και η αδερφή μου το 2020, η οποία είναι απόφοιτος του Central Saint Martins και φτίαχνει όλα τα μέταλλα από την αρχή με το χέρι, έτσι έχει γίνει 100% οικογενειακή υπόθεση πια. Είμαστε τελείως διαφορετικές μεταξύ μας και πιστεύω πως η καθεμία δίνει κάτι το ξεχωριστό στο brand.
Τι σημαίνουν για σένα τα κοσμήματα που δημιουργείτε και πως καταλήγετε στα τελικά σχέδια;
Όλα έχουν ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου και πίσω από κάθε σχέδιο υπάρχει και μια διαφορετική ιστορία. Ακόμα και οι ονομασίες, που δίνω στα κοσμήματα, δεν είναι τυχαίες. Το τελικό σχέδιο μερικές φορές μας βγαίνει με την πρώτη και άλλες κάνουμε πολλές αλλαγές, μέχρι να γίνει έτσι όπως το είχα στο μυαλό μου.Έχουν υπάρξει φορές που σχέδια δεν κυκλοφόρησαν, γιατί δεν βγήκαν έτσι όπως τα είχα φανταστεί.
Katy Perry, Justin Bieber, Gigi Hadid, Dua Lipa, Matilda Djerf, JennieRuby Jane, Stormi Webster, Rita Ora, Negin Mirsalehi, Rocky Barnes, Anastasia Karanikolaou, Camila Coelho, Ellie Goulding… και άλλοι πολλοί αναγνωρίσημοι άνθρωποι, έχουν φορέσει τα κοσμήματα σας. Τι συναίσθημα σου έχει αφήσει όλο αυτό;
Είναι πολύ όμορφο συναίσθημα να ξέρεις ότι ανάμεσα σε εκατοντάδες κοσμήματα διάλεξαν το δικό σου και είναι αρκετά σουρεάλ να βλέπεις τις δημιουργίες σου στην άλλη άκρη του κόσμου και δε σου κρύβω ότι έχω δακρύσει και από χαρά, γιατί γνωρίζω πόσο το προσπαθούμε και το αγαπάμε με την οικογένεια μου, όμως αν δεν τα φορέσει η Goldie Hawn δε θα ησυχάσω! Goldie αν με ακους, I love you!
Πως καταφέρατε και πλέον το brand είναι γνωστό και εκτός Ελλάδος; Τι θα συμβούλευες κάποι@, ώστε να καταφέρει να προσεγγίσει την αγορά του εξωτερικού;
Ξεκινήσαμε λίγο ανάποδα, πρώτα έγινε γνωστό το brand στο εξωτερικό και για να είμαι ειλικρινής δεν ξέρω κατά πόσο είναι γνωστό εδώ, καθώς το ελληνικό κοινό είναι το μικρότερο στατιστικά αγοραστικό κοινό μας. Αυτό έγινε γιατί όταν ξεκίνησα απλά έστειλα ένα μήνυμα στην Matilda Djerf αν ήθελε να της στείλουμε κάποια από τα κοσμήματα μας, μου απάντησε αμέσως, της στείλαμε και μέσα σε μια μέρα άρχισαν να έρχονται παραγγελίες απ’ όλο τον κόσμο. Οπότε σίγουρα βοηθάνε και οι συνεργασίες με influencers από το εξωτερικό ωστόσο τα πράγματα στο marketing και στα social έχουν αλλάξει πολύ από το 2018 και πιστεύω ότι οι επιχειρήσεις μπορούν και μόνες τους με τη σωστή διαχείρηση να προωθήσουν τα προιοντα τους μέσα από τα social και ειδικά μέσα από το tik tok. Απλά αυτό, που θα συμβούλευα την κάθε επιχείρηση, θα ήταν να μένει αυθεντικη στο brand identity, που έχει δημιουργησει.
Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι που η έδρα σας είναι στην Ελλάδα, με το πελατολόγιο σας πια να είναι σε κάθε γωνιά του πλανήτη;
Αρχικά, το να έχεις επιχείρηση στην Ελλάδα είναι από μόνο του δύσκολο, οπότε χρειάζεται επιμονή και υπομονή. Εμείς επειδή ξεκινήσαμε κατευθείαν με την αγορά στο εξωτερικό και πέσαμε κατευθείαν στα βαθιά χωρίς να έχουμε εμπειρία στις εξαγωγές, ήταν λίγο δύσκολο στην αρχή, αλλά σιγά σιγά βρήκαμε τα πατήματα μας. Ακόμα ωστόσο μαθαίνουμε, καθώς τα δεδομένα διαρκώς αλλάζουν.
Πες μας λίγα λόγια για τη νέα συλλογή για τη σεζόν Άνοιξη-Καλοκαίρι 2024.
Όπως κάθε καλοκαίρι η κύρια έμπνευση μας είναι το καλοκαίρι και η θαλάσσα στην Ελλάδα, οπότε σίγουρα στη συλλογή μας είναι έντονο το θαλασσινο στοιχείο, πολλά κοχύλια, έντονα χρώματα αλλά και πολλά κρύσταλλα και 80s επιρροές κυρίως στα σκουλαρίκια μας, εμπνευσμένα από ταινίες, όπως το Splash, Cocktail, She Devil, Οverboard, Troop Beverly Hills και πολλές άλλες.
Τι θα συμβούλευες κάποι@ που θέλει να ασχοληθεί με τη μόδα;
Αρχικά να πιστέψει στις δημιουργίες του/της και να μη φοβηθεί να κάνει το βήμα να τις παρουσιάσει στον κόσμο. Και χωρίς κανένα backround και γνωριμίες όλα είναι πιθανά σήμερα, οπότε μην το σκέφτεστε πολύ, τα όνειρα δεν πραγματοποιούνται από μόνα τους, go for it!
*Μπορείτε να δείτε περισσότερες δημιουργίες και να έρθετε σε επαφή με το brand MAYOL είτε μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του (www.mayoljewelry.com), είτε μέσω της σελίδας του στο Instagram.