gucci-seasonless-01

O οίκος Gucci αλλάζει εντελώς τον τρόπο παρουσίασης των fashion shows του!

*Γράφει η Κωνσταντίνα Τάκου.

Η οικονομική κρίση που προέκυψε παγκοσμίως ύστερα από την έναρξη της πανδημίας του Covid-19 επηρέασε αισθητά την βιομηχανία της μόδας και αποτέλεσε ένα αισθητό ταρακούνημα, ώστε τα άτομα που βρίσκονται στον χώρο αυτό να αναθεωρήσουν και να μελετήσουν ορισμένες αρχές της. Το πρώτο βήμα έγινε με την πρόταση που έθεσε ο Dries Van Noten για την αναπροσαρμογή των στερεοτύπων της μόδας και της αναθεώρησης των mid-season sales, η οποία βρήκε σύμφωνη αρκετά brands και εμπόρους που φάνηκε να συμμερίζονται την άποψη του. Πριν λίγες μέρες μαθαίνουμε μέσα από τον προσωπικό λογαριασμό του σχεδιαστή Alessandro Michele στο Instagram, την επίσημη ανακοίνωση του ενάντια στην εποχικότητα των ρούχων και τις γραμμές που ο ίδιος θέλει να ακολουθήσει ανεξάρτητος από τους άλλους οίκους.

Αυτό σημαίνει ότι ο οίκος Gucci θα παρουσιάζει τις κολεξιόν του δύο φορές τον χρόνο και οι συλλογές του θα περιέχουν αντρικά και γυναικεία ρούχα στο ίδιο fashion show. Tα πλάνα που μέχρι στιγμής έχει ανακοινώσει ο σχεδιαστής είναι ότι τον Σεπτέμβριο δεν θα παρουσιάσει την καθιερωμένη κολεξιόν του για την Άνοιξη/Καλοκαίρι 2021. Στα άμεσα σχέδια του είναι να πάρει μέρος στην Digital Fashion Week του Μιλάνου, η οποία θα διεξαχθεί από τις 14 έως τις 17 Ιουλίου παρουσιάζοντας  την Cruise κολεξιόν του, η οποία θα φέρει τον τίτλο “Epilogue”, αφού όπως δήλωσε ο ίδιος θα είναι ο επίλογος της παλαιάς τακτικής που ακολουθούσε ο οίκος όσον αφορά το πρόγραμμα των shows του.

Η νέα προγραμματισμένη τακτική που θα ακολουθήσει ο οίκος Gucci επιδιώκει να ανάγει την βιωσιμότητα σε μεγαλύτερο βαθμό και να μειώσει την ”άσκοπη” και συνεχή παραγωγή προϊόντων. Επιλέγει λοιπόν στοχευμένη παραγωγή και χρήση υλικών τα οποία θα παράγονται από όσο το δυνατόν λιγότερες χημικές ουσίες. Ο Alessandro Michele από την αρχή της καριέρας του στον οίκο κάνει αρκετές προσπάθειες δημιουργώντας καμπάνιες, που προωθούν την βιωσιμότητα προσπαθώντας να ευαισθητοποιήσει περισσότερο το κοινό του και ο ίδιος του καθημερινά μάχεται ενάντια στην κλιματική αλλαγή ψάχνοντας οικολογικές και φιλικές για το περιβάλλον λύσεις.

Συμπεραίνουμε βλέποντας αυτά τα βήματα, ότι ξεκινάει μια ”νέα εποχή” για τον κόσμο της μόδας μέσα από την οποία θα οριοθετηθούν και θα θεσμοθετηθούν νέοι παράμετροι. Κάθε οίκος θα μπορεί να διασπαστεί από το σύνολο και να ακολουθήσει τις δικές του γραμμές, ανεξάρτητος. Φυσικά αυτό μπορεί από την μια πλευρά να ωφελήσει κάποιους αλλά κανένας δεν εγγυάται ότι δεν μπορεί να απομακρύνει τους σχεδιαστές από την συλλογικότητα και το συνεργατικό πνεύμα που τόσα χρόνια είχε θεσπιστεί. Μόνο ο χρόνος, λοιπόν, μπορεί να μας δείξει αν τα νέα δεδομένα, που θα ακολουθήσουν, θα ευνοήσουν ή όχι την μόδα.

  1. Πηγέςharperbazaar.com, fashionmagazine.com, papermag.com
Tags:
0 shares
Η Κωνσταντίνα Τάκου είναι απόφοιτη του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πάτρας. Εργάζεται ως θεατρολόγος, αλλά λατρεύει τον χώρο της μόδας. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια φωτογραφίας και ενημερώνεται καθημερινά για τις καινούριες τάσεις.