74c8b2d0-94f1-11e9-b77f-a2cc5604cef0

Το δυναμικό comeback του οίκου Bottega Veneta.

*Γράφει η Ελένη Μοραντζή. 

Bottega Veneta, ένας οίκος που έκανε δυναμικό comeback, με τα παπούτσια και τις τσάντες του να προτιμούνται από πολλά it-girls κατά την διάρκεια των εβδομάδων μόδας. Φέτος ο οίκος ανανεώθηκε και επανήλθε με τα πιο desirable accerories της σεζόν, που σίγουρα έχετε βάλει στο wishlist σας. Ας ξεκινήσουμε όμως από την αρχή.

Ο οίκος Bottega Veneta ιδρύθηκε το 1966 στην πόλη Βιτσέντσα της Ιταλίας από τους Michele Taddei και Renzo Zengiaro. Το όνομα του βγήκε από το ”Venetian shop”, το οποίο  στα ιταλικά σημαίνει το μαγαζί που παρήγαγε χειροποίητα δερμάτινα είδη. Ο οίκος ανέπτυξε ένα ξεχωριστό σχέδιο, το οποίο ονομάζεται intrecciato και στα ελληνικά  αποδίδεται ως ”πλεκτό”,  σήμα κατατεθέν του Bottega Veneta. Με γνώμονα τις παραδοσιακές τεχνικές των Ιταλών δερματοποιών, ο οίκος κατάφερε να αναδειχτεί ως ένας εκ των κορυφαίων στο είδος του.

Το 2006 ο οίκος κατανοώντας την δυσκολία εύρεσης σωστών τεχνιτών δέρματος, ανοίγει μια σχολή εκπαίδευσης.

“When your own initials are enough.”

Μέχρι το 1980 o οίκος Bottega Veneta έγινε ιδιαίτερα αγαπητός στο διεθνές  jet set της εποχής. Πελάτες του οίκου ήταν η Jacqueline Kennedy Onassis και η Farah Pahlavi. Το 2001 ο οίκος εξαγοράστηκε από την συνεταιριστική εταιρία Kering και ανήκει πλέον στο Gucci Group. O Tom Ford, ο τότε καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Gucci και Saint Laurent πρότεινε τον Tomas Maier ως καλλιτεχνικό διευθυντή του οίκου. Ο τελευταίος αφαίρεσε όλα τα logo και προώθησε την χαρακτηριστική και πλέον εμβληματική πλέξη, καταφέρνοντας να βγει ο οίκος από το χρέος του και να αναπτυχθεί όπως ποτέ άλλοτε.

Ο Maier υπηρέτησε ως καλλιτεχνικός διευθυντής μέχρι το 2018. Την θέση του διαδέχτηκε ο Daniel Lee, ένας νεαρός Βρετανός σχεδιαστής. Αν δεν σας φαίνεται πολύ γνωστός για να διαδεχτεί το έργο του Maier ίσως κάνετε λάθος. Ο Daniel είχε υπηρετήσει σε μεγάλους οίκους όπως οι Balenciaga, Maison Margiela και Donna Karan, καθώς είχε αναλάβει και καλλιτεχνικός διευθυντής της Ready-to-wear συλλογής του οίκου Celine. Το αποτέλεσμα; Real clothes όπως ο ίδιος ισχυρίζεται. Σατέν μπλούζες, σακάκια, αισθησιακά φορέματα και λεπτομέρειες που μαγνητίζουν είναι μερικά από τα σημεία αναφοράς στις συλλογές του. Ο σχεδιαστής έδωσε έμφαση στο εμβληματικό σχέδιο intrecciato, λανσάροντας το ακόμα και σε φούστες και πανωφόρια

Οι καμπάνιες του οίκου αποπνέουν έναν luxury χαρακτήρα, διατηρώντας την φινέτσα και το craftmanship, που τον χαρακτηρίζει. Ο οίκος Bottega Veneta, επίσης, δημιουργεί έπιπλα, αρώματα, είδη σπιτιού, κοσμήματα, καθώς και γυαλιά. Όλα τα it girls τίμησαν φέτος τον οίκο επιλέγοντας outfits από τη φετινή συλλογή, ταυτόχρονα ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αξεσουάρ του οίκου, που έχουν αναχθεί σε must have.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι έχουμε πολλούς λόγους να πιστεύουμε ότι ο οίκος Bottega Veneta, θα είναι ένα εκ των it brand για το 2020.

Tags:
0 shares
Η Ελένη Μοραντζή ζει στην Αθήνα. Ασχολείται επαγγελματικά με το "fashion blogging". Παράλληλα σπουδάζει "Γεωλογία" στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Η μεγάλη της αγάπη είναι η μόδα, τα ταξίδια και η αρθρογραφία.