artlab_artwall-1

“ArtLab”: O άσσος στο μανίκι του οίκου Gucci!

Μια καινοτόμος ιδέα παίρνει σάρκα και οστά, με σκοπό να πάει στον κόσμο της μόδας ένα βήμα μπροστά. Οι Πρωτεργάτες της, ο Creative Director του οίκου Gucci, Alessandro Michele και ο πρόεδρος της και  CEO,  Marco Bizzarri. Το όνομα της: “ Ecole de L’Amour” ή αλλιώς ArtLab” .

“Το σχολείο μου ήταν τα εργοστάσια. Έμαθα τόσα πολλά … , αναφέρει ο Alessandro Michele . » Είναι απίστευτα μέρη, όπου οι άνθρωποι έρχονται σε επαφή μεταξύ τους, οι παλαιότερες γενιές διδάσκουν τους νεότερους και μέρη που μπορείτε να δείτε και να ζήσετε απίστευτα πράγματα » γι ‘αυτό και η Gucci ίδρυσε την άνοιξη του 2018 την ιδιωτική σχολή ArtLab μέσα στο διάσημο εργαστήριο μόδας της εταιρείας στην περιφέρεια της Φλωρεντίας στην Ιταλία. Μέσα σε ένα καταπράσινο τοπίο, το εργαστήριο της μόδας με τις πολύχρωμες ζωγραφιές στην όψη του “προκαλεί” τις πατροπαράδοτατες διαδικασίες στην βιομηχανία της μόδας.

«Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα χώρο όπου οι άνθρωποι θα αγαπούν να δουλεύουν , με ιδιαίτερες αξίες, για να διευρύνουν την επιτυχία -. Η ποικιλομορφία και η αφοσίωση, έτσι ώστε να αντικατοπτρίζουν ακριβώς αυτό που θέλουμε να διακηρύξουμε πραγματικά ότι εάν αναπτύξουμε αυτό το είδος καλλιέργειας, οι άνθρωποι θα είναι ευτυχισμένοι και πιο παραγωγικοί », δήλωσε ο Marco Bizzarri , για τους 800 εργαζόμενους που απασχολούσαν το σχολείο ήδη τις πρώτες μέρες της ίδρυσης του.

Στην αίθουσα του γυμνασίου μπορεί κανείς να συναντήσει παλαιούς δασκάλους-τεχνίτες που τεντώνουν σχολαστικά το δέρμα για ένα παπουτσάκι ή δημιουργούν το σχέδιο με το δέρμα πύθωνα για ένα κουτάκι καθώς και τους νέους σπουδαστές δίπλα τους, μαθαίνοντας τεχνικές και ανταλλάσσοντας απόψεις. Βέβαια η καινοτομία της υψηλής τεχνολογίας βρίσκεται εκεί για να ενδυναμώσει και να επιταχύνει τις διαδικασίες της τέχνης . Ένα παράδειγμα είναι η ψηφιακή μηχανή που περνά τα παπούτσια για να ελέγχει την ελαστικότητα και τη μακροζωία τους.

Η νέα  Ecole de l’Amou r αποτελείται από 3 διαφορετικά πεδία . Αρχικά υπάρχει η “σχολή Χειροτεχνίας” ( La Scuola dei Mestieri ) που προσφέρει μια εξάμηνη εκπαίδευση στο ArtLab της Gucci, ως μια γενική εμπειρία πάνω στα βασικά standarts της βιομηχανίας της μόδας, της οποίας η επόμενη έναρξη μαθημάτων είναι τον Μάρτιο του 2019. Μετά υπάρχει η Σχολή Εργοστασίου” με μονοετή εκπαίδευση πάνω στην κατασκευή. Τέλος το τρίτο εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι η Τεχνική Ακαδημία, η οποία, όπως υποδηλώνει και η ονομασία της, επικεντρώνεται στην υψηλή τεχνολογία, με στόχο να καταστήσει την τεχνολογία μέρος της διαδικασίας δημιουργίας.

Στα μελλοντικά σχέδια της Gucci , βρίσκεται επίσης η ίδρυση ενός τεράστιου εργοστασίου βυρσοδεψίου, ώστε τα πάντα που συνδέονται με το δέρμα να προετοιμαστούν εκεί. ” Νόμιζα ότι οι επιχειρήσεις μας είναι κάτι μοναδικό, γιατί δεν γνώριζα ότι υπάρχουν αρκετές σχετικές δραστηριότητες “, δήλωσε ο Massimo Rigucci , Διευθύνων Σύμβουλος της ArtLab και Παραγωγός για Τσάντες και Παπούτσια ». Στην Ιταλία, όσοι πουλούσαν παπούτσια ήταν απομονωμένοι, σε εντελώς διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές – στη Νοβάρα, στην Τοσκάνη, στη Νάπολη. Και για τα δερμάτινα είδη, τα ανδρικά και γυναικεία παπούτσια συνήθως οι έμποροι ήταν χωρισμένοι σε διαφορετικές περιοχές. Όταν ο Alessandro ήθελε να κάνει όλα τα είδη δερμάτινων ειδών να παράγονται όλα από ένα και μοναδικό εργοστάσιο, έμοιαζε σαν μια τρελή ιδέα. Αλλά ο Marco δήλωσε: “Ναι, είναι τρελό – αλλά μπορεί να το δοκιμάσω.”

“Η εκπαίδευση μέσω του ArtLab είναι θεμελιώδους σημασίας για τον χειρισμό της δεξιοτεχνίας, η οποία βασίζεται στην παραχώρηση της τεχνογνωσίας και είναι ο μόνος τρόπος για να εξασφαλίσει το μέλλον της δηλώνει ο Alessandro Michele. Το μόνο σίγουρο είναι πως κάτι νέο έρχεται για την βιομηχανία της μόδας και η Gucci κάνει την αρχή.

Tags:
0 shares
Ο Νίκος Αλιάζης είναι ένας νέος σχεδιαστής με καταγωγή από την Ζάκυνθο. Έχει σπουδάσει "Fashion Design & Construction" στη σχολή μόδας Pansik Scuola di Moda με πλήρη διετή υποτροφία. Επίσης είναι απόφοιτος του τμήματος "Κοινωνιολογίας-Εγκληματολογίας" του Παντείου Πανεπιστημίου Αθηνών και τελειόφοιτος του τμήματος "Μονωδίας και Μελοδραματικής" του Ωδείου Δημήτρης Μητρόπουλος. Στα λίγα χρόνια ενασχόλησης του με τη μόδα έχει συνεργαστεί με διάφορα διεθνή περιοδικά(Vogue Italia, L'Officiel,Drama Magazine κ.α.),όπως και με επιτυχημένα brands της Ελλάδας και του εξωτερικού (ΝΙΚΕ, .LAK κ.α.)