4398

Fiorucci Men 2020: The daytime Studio 54 is back!

*Γράφει η Άννα Κιουμουρτζή.

Όταν ο Elio Fiorucci άνοιξε την πρώτη του μπουτίκ με την επωνυμία Fiorucci στην Galleria Passarella του Μιλάνου το 1967, κανείς δεν υπολόγιζε πως εννέα χρόνια αργότερα το κατάστημα της οδού Lexington Avenue στην Νέα Υόρκη θα επονομαζόταν ως το “Daytime Studio 54” και θα στέγαζε τα πρώτα γραφεία του ιστορικού περιοδικού Interview του Andy Warhol. Ήταν πραγματικά ένα ζοφερό χτύπημα στον χώρο της μόδας, όταν λόγω κακής οικονομικής διαχείρισης ο οίκος πέρασε στα χέρια διάφορων άλλων διαχειριστών εκτός του οραματιστή και δημιουργού του Elio.

Ο ίδιος εμπνεύστηκε την ιδέα και τον οίκο του από ένα ταξίδι του στο Λονδίνο του 1960 τριγυρίζοντας στις αγορές της Carnaby Street, στο διάσημο Kensington Market, αλλά κυρίως στο κατάστημα του ζευγαριού Barbara Hulanicki και Stephen Fitz-Simon, Biba. Αυτός ήταν και ο λόγος για τον οποίο ο οίκος αναγεννήθηκε για ακόμη μια φορά στο Λονδίνο.

Με τον νέο δημιουργικό διευθυντή Daniel Fletcher, να δηλώνει ενθουσιασμένος, αφού μετά από έρευνα αρχείου δεν βρήκε μόνο πλούσιο υλικό ιστορίας και έμπνευσης αλλά και διάφορα αντικείμενα και φωτογραφίες, που μας βοηθούν αν αισθανθούμε λιγάκι το μεγαλείο του οίκου Fiorucci και την επιρροή, που άσκησε την εποχή της μεσουράνησης του.

Τζιν βαμμένα δια χειρός Keith Haring, polaroids καλλιτεχνών και προσωπικοτήτων από στιγμές που έμειναν μοναδικές στο πέρασμα του χρόνου καθώς και άλλες όπως αυτές της Madonna σε ένα από τα πρώτα live shows στο κατάστημα της Νέας Υόρκης, είναι μόνο μερικά ενθύμια από το αρχείο του οίκου.

Όπως δηλώνει ο ίδιος ο Fletcher στην Vogue: “Νομίζω ότι υπάρχουν πολλές δυνατότητες σε αυτό το εμπορικό σήμα και είμαι πολύ ενθουσιασμένος. Το κατάστημα πηγαίνει πολύ καλά, καλύτερα από το online store και μέρος αυτού πιστεύω ότι οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην κοινωνική του θέση. Μπορείτε να έρθετε και να προσαρμόσετε τα τζιν σας, να τα βάψετε ή να διορθώσετε, και υπάρχει το μπαρ και το καφέ ….” 

Η σειρά είναι μία μίξη από το παλιό με το new wave 70s. Με έντονα σχέδια, σατέν υφές, bomber jackets και διάφορα denim, όπου μπορείς να προσωποποιήσεις με αυτοκόλλητα, χρώματα και μπαλώματα αποτελεί την νέα ανδρική συλλογή του οίκου Fiorucci. Μπλουζάκια σε έντονες αλλά και σε παστέλ αποχρώσεις και άλλα με έντονα animal print στοιχεία και funky διάθεση, ψιλοκάβαλα slim fit παντελόνια και μία ολόσωμη στολή pit stop με διάφορα χαρακτηριστικά patches παρελαύνουν στην νέα συλλογή με έντονα στοιχεία από σχέδια μεγάλων σχεδιαστών του ’70 όπως τον ιδρυτή του οίκου Moncler, Remo Ruffini και τα Nikki styles ή τα κλασσικά αλλά ακόμη και τώρα ανατρεπτικά pattern από τα πρώτα σχέδια του Fiorucci με post-Lichtenstein vibes να είναι διάχυτες σε μια κολεξιόν, που επαναπροσδιορίζει τον άνδρα.

Μετά τους άλλους Ιταλικούς οίκους Gucci, Pucci, ο οίκος Fiorucci είναι ένας ακόμη –ucci κολοσσός που αξίζει διάσωσης και αναγεννάται από τις στάχτες του αναγεννώντας έτσι και το νέο ανδρικό πρότυπο, φέρνοντας ξανά στο προσκήνιο εκείνη την ανδρική φύση, που τόσο πολύ έχουμε νοσταλγήσει. Τα rave party boys, την ανδροπρέπεια μέσα από την έκφραση της θηλυκότητας και την αρσενική ταυτότητα να αναδεικνύει τον πλούτο των προσωπικοτήτων της με εκείνη την προκλητική αθωότητα, που διεγείρει και μας προκαλεί να την εξερευνήσουμε τόσο εμείς όσο και… τα αγόρια γύρω μας.

Πηγή και εικόνες: Vogue.com 

Tags:
0 shares
Η Άννα σπούδασε "Επιμέλεια και Επικοινωνία Μόδας" στην Ρώμη όπου και διαμένει. Θεωρεί την μόδα τρόπο ζωής και έκφρασης και της αρέσει να παίζει με την ντουλάπα και τα μαλλιά της. Μία Ελληνίδα που νιώθει λίγο παραπάνω Ιταλίδα, είναι ερωτευμένη με την μίνιμαλ αισθητική, το καλό φαγητό και την αναμετάδωση όλων όσων γίνονται στον χώρο της μόδας.