Πως το UK drill έχει φέρει μία άλλη αισθητική στον χώρο της μόδας.
*Γράφει η Δανάη Σολωμού.
Κατά καιρούς βλέπουμε καλλιτέχνες να επηρεάζουν με το στυλ τους ομάδες ανθρώπων, γενιές ολόκληρες, τα brands και με την ισχύ που έχουν στο κοινό τελικά καταλήγουν να επιδρούν στον χώρο της μόδας και να γίνονται μέχρι και πρεσβευτές οίκων μόδας. Πάντα όμως αυτή η συνεργασία είναι win win situation, παίρνοντας και δίνοντας ο κάθε εμπλεκόμενος την δική του ταυτότητα σε αυτό, έτσι ώστε το αποτέλεσμα να μας παρουσιάζει και τις δύο πλευρές.
Για να μην πλατειάζουμε, κάτι τέτοιο δύσκολα θα το βρεις αν συνεργαστείς με έναν drill ράπερ. Και αν σαν λέξη σου φαίνεται άγνωστη ή ίσως την άκουγες αλλά δεν ήξερες την σημασία της, drill είναι το ένα είδος της ραπ και hip-hop μουσικής, που γεννήθηκε στο Σικάγο των ΗΠΑ, άκμασε στην Ευρώπη και κυρίως στο νότιο Λονδίνο “UK drill” και πλέον παγκοσμίως. Πρωτοεμφανίζεται σαν ορολογία το 2010, ξεχωρίζοντας από την υπόλοιπη ραπ σκηνή λόγω του beat, έχοντας ένα συγκεκριμένο μοτίβο και χωρίς εναλλαγές και με τους περισσότερους στίχους να επικεντρώνονται στην υπερίσχυση της κάθε ομάδας- crew του καλλιτέχνη σε κάθε περιοχή και γειτονιά.
Πως όμως έχει απασχολήσει αυτή η μουσική την μόδα;
Μια κοινότητα που επηρεάζει καθημερινά από το lifestyle, μέχρι και στο ντύσιμο την νέα γενιά. Αυτό που ξεχωρίζει στους drill ράπερς είναι πως αν και ζουν στο περιθώριο, το outfit τους είναι πολύ σύνηθες στα μάτια μας, look χωρίς πολύ προσπάθεια και με κομμάτια που ίσως και να βρίσκονται στις ήδη υπάρχουσες ντουλάπες των fans.
Sportswear, puffer μπουφάν, έντονα scarfs – κασκόλ, γάντια, κάποιο τσαντάκι και balaclava, έως και μάσκες, είναι τα είδη που συνηθώς χαρακτηρίζουν το στυλ τους. Ίσως και να θέλουν να υποδηλώσουν πως η μουσική και το lifestyle τους πάντα θα μπαίνει πρώτο και έπειτα τα υπόλοιπα. Φανερό παράδειγμα η εμφάνιση του Central Cee και πρεσβευτή του “UK drill style”, στα British Fashion Awards, σε μια από τις πιο πολυσυζητημένες εμφανίσεις, με φούτερ και sneakers και ο ίδιος να απαντάει:
“Όλη μου την ζωή ντύνομαι έτσι, δεν θέλω να αλλάξω”.
Αμφιλεγόμενες προσωπικότητες έχοντας όμως ένα πλέον τεράστιο κοινό, με άτομα που τους θαυμάζουν, ακολουθούν και τους μιμούνται. Οι Central Cee, ‘, Baby Gang είναι κάποια από τα άτομα, που ακούγονται ολό ένα και περισσότερο σε αυτόν τον χώρο και με πολλά brands να τους έχουν ήδη προσεγγίσει για συνεργαία, όπως για παράδειγμα ο Jacquemus.
Η φιλοσοφία πίσω από την κάθε κοινότητα, κάθε περιοχή και την κάθε χώρα, είναι οι ομάδες. Και με αυτό εννοούμε την ομοιομορφία, που διακρίνει κανείς στο ντύσιμο κάθε καλλιτέχνη και στους fans του, θέλοντας να συνδέσουν τους κόσμους τους, μέσω μιας “στολής”.
Και καθώς το στυλ των βρετανών ράπερ έχει εκτοξευτεί στα social και στις τάσεις, έχει πλέον δημιουργηθεί ένα νέο trend το UK drip. Παρακάτω βρίσκεται μια λίστα για να το πετύχουμε:
- Όσο αναφορά τα sneakers, εμπιστευόμαστε τα λευκά Air Force 1, όπου είναι ο πρώτος απαράβατος κανόνας της λίστας και έπειτα τα αγαπημένα όλων Jordan 1 ή και 4, αν θέλουμε να παίξουμε περισσότερο με χρώματα, ίσως κάνουμε level up στο look μας με κάποιο σχέδιο όπως αυτό που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τον οίκο Dior κ.α.
- Στην συνέχεια για να αποκτήσουμε το UK drip πρέπει να προμηθευτούμε και το κατάλληλο πανωφόρι. Εκεί οι επιλογές είναι ακόμα πιο συγκεκριμένες. Puffers. Από Nike, Adidas και απογειώνoντας το look με brands όπως Trapstar, Canada Goose και τα γνωστά σε όλους Moncler.
- Και ερχόμαστε στο Must-have κομμάτι που αντιπροσωπεύει αυτό το στυλ, τα tracksuit. Με επωνυμίες όπως TrapStar και Nike να κάνουν καθημερινά sold out σε αυτή την κατηγορία και να έχουν επαναφέρει από παλιότερα σχέδια, μέχρι και την δημιουργία νέων κομματιών μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Κάθε φορά που ένας καλλιτέχνης έκανε μια εμφάνιση φορώντας Tech Fleece, όλοι προετοιμάζονταν για την επόμενη τους αγορά.
- Σε αξεσουάρ όπως αναφέραμε τα κασκόλ και οι τσάντες, είναι items που θα αναβαθμίσουν το ντύσιμο, ενώ δεν παύουν να είναι στο επίκεντρο οι δημιουργίες των γνωστών οίκων μόδας.
Πηγές: planetwoo.itv.com/ complex.com / xtgmusic.com.com / youtube.com
*Φωτογραφία εξωφύλλου: redbull.com