#StopAsianHate: Γιατί οφείλουμε να μιλήσουμε για κάτι παραπάνω από ένα hashtag.
*Γράφει η Άννα Κιουμουρτζή.
#StopAsianHate
Ο τελευταίος χρόνος ήταν δύσκολος όχι μόνο για τους Έλληνες αλλά και για όλο τον πλανήτη, αφού η πανδημία του Covid-19 χτύπησε έντονα με χιλιάδες κρούσματα και σοβαρά περιστατικά, κάθε χώρα σε κάθε γωνιά του κόσμου. Ο κόσμος φοβήθηκε, έμεινε στο σπίτι του, φόρεσε μάσκες, χρησιμοποίησε αντισηπτικά, έκανε χιλιάδες test και προσπάθησε να προφυλαχθεί με κάθε δυνατό τρόπο και κάθε υπαρκτό μέσο. Ωστόσο κατά τη διάρκεια αυτής της πανδημίας συνέβησαν και άλλα πολλά περιστατικά. Ανάμεσα σε αυτά, ήταν πολλά γεγονότα κοινωνικοπολιτικού περιεχομένου τα οποία επέφεραν έντονες αλλαγές τόσο στην καθημερινή μας ζωή, στον τρόπο σκέψης αλλά και σε διάφορες επιχειρηματικές βιομηχανίες. Δεν άργησε λοιπόν, η ώρα που όλες αυτές οι αλλαγές άλλαξαν και έδωσαν μία νέα κατεύθυνση και διέδωσαν ένα καινούργιο μήνυμα και στο χώρο της μόδας.
Τον τελευταίο καιρό βλέπουμε παντού το συγκεκριμένο hashtag το οποίο δεν αποτελεί άλλο ένα απλό κοινωνικό φαινόμενο ή άλλο ένα trend των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Oι διάφορες εκφάνσεις βίαιης συμπεριφοράς και εκδηλώσεις με έντονο ρατσιστικό χαρακτήρα έχουν ξεκινήσει και λαμβάνουν χώρα σε ένα πολύ μεγαλύτερο ποσοστό. Το οποίο παρά το γεγονός πως αγνοούνταν έως σήμερα, έχει έρθει η στιγμή όπου όλοι μαζί φωνάζουμε πως φτάνει.
Πυροβολισμοί, βίαιες επιθέσεις στους δρόμους αλλά και επιχειρήσεις με πρωταγωνιστές ανθρώπους και συμπολίτες μας ασιατικής καταγωγής, οι οποίες προκύπτουν από έναν ανεξήγητο φόβο, αλλά και μία έλλειψη παιδείας και ενημέρωσης, έχουν ποσοστιαία ανέβει κατά τεράστιους αριθμούς. Και καθώς η κοινωνία πλέον ανοίγει τα μάτια της και αναγνωρίζει τα κοινωνικά προβλήματα τα οποία την ταλανίζουν, η μόδα βρίσκεται εκεί για να ανοίξει έναν τεράστιο διάλογο και ένα κανάλι στήριξης αναγνώρισης αλλά και σεβασμού όχι μόνο προς την διαφορετικότητα γενικά, αλλά ειδικότερα προς την Ασιατική κοινότητα και τον σημαντικότατο ρόλο τον οποίο όλοι αυτοί οι άνθρωποι έχουν μέσα σε μία κοινωνία.
Σχεδιαστές, δημοσιογράφοι, μοντέλα, φωτογράφοι αλλά και κάθε είδους καλλιτέχνες στην βιομηχανία της μόδας, ενημερώνουν συνεχώς το κοινό τους, αλλά και δρουν μέσω διάφορων δημιουργικών τρόπων. Έτσι ώστε να αναμεταδώσουν τις πληροφορίες τόσο στο κοινό τους, όσο και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Πρωτοστάτης η Susie Lau, η δημοσιογράφος μόδας η οποία μέσα από ανοιχτές αναρτήσεις της, έδειξε την πραγματικότητα, εξέφρασε την άποψη της και ανέδειξε ένα ζήτημα το οποίο αγνοούνταν κατά συρροή. Άλλοι όπως ο σχεδιαστής Philip Lim, η Olivia Munn, ο Harry Shum Jr και ο Daniel Dae Kim ένιωθαν ότι η βία εναντίον των Ασιατών υποτιμήθηκε ή αγνοήθηκε και ενώθηκαν για να ευαισθητοποιήσουν ακόμη μεγαλύτερο πλήθος κόσμου προς το θέμα.
Μα η δράση δεν σταματά μόνο στις αναρτήσεις, τα live stories, και την στήριξη των Ασιατικών brands και δημιουργών. Ομόφωνα, μια σειρά από ενεργά εμπλεκόμενες προσωπικότητες στη βιομηχανία μόδας – συμπεριλαμβανομένων των Philip Lim, Humberto Leon, Opber Ceremony, και Carol Lim, Susie Bubble, Bryanboy και Eva Chen – συνεργάστηκαν με το GoFundMe, για να ξεκινήσουν μια επίσημη εκστρατεία συγκέντρωσης χρημάτων για τη συγκέντρωση κεφαλαίων για το AAPI. Ωστόσο καθώς μέσα από τους δύσκολους καιρούς που όλοι διανύουμε, δεν είναι ίσως εύκολο για όλους να συνδράμουν οικονομικά, υπάρχουν ακόμη πολλοί τρόποι για να βοηθήσουμε το κίνημα. Μία συμβουλή είναι να μορφωθούμε για την ιστορία αυτών των λαών και να είμαστε ενεργοί πολίτες αναφέροντας τυχόν περιπτώσεις αντιασιατικών επιθέσεων και εγκλημάτων με το Stop AAPI Hate ή μια τοπική ομάδα υπεράσπισης. Ακόμη μία δράση είναι να τραβήξουμε την προσοχή σε αυτά τα περιστατικά ενισχύοντας τις δημοσιεύσεις στα κοινωνικά μέσα ή άρθρα που συζητούν το θέμα.
Περιηγηθείτε στα hashtags #StopAsianHate, #HATEISAVIRUS και #ProtectOurElders, ακολουθήστε ακτιβιστές όπως η Amanda Nguyễn και η Michelle Kim για να ενημερωθείτε και να διαβάσετε προσωπικούς λογαριασμούς Ασιάτοαμερικανών συγγραφέων, αλλά και γίνετε μέλος σε διαδικτυακές κοινότητες όπως το Hate is a Virus and Act to Change ,που υποστηρίζουν την κοινότητα AAPI στην εκπαίδευση και την καταπολέμηση του ρατσισμού.
Ας στηρίξουμε τις μικρές επιχειρήσεις, ας αναγνωρίσουμε την ποικιλία, την τεχνοτροπία, την ποιότητα και ας δείξουμε τον σεβασμό που οφείλουμε να δείχνουμε προς τον κάθε συμπολίτη μας ανεξαρτήτως καταγωγής, εμφάνισης ή φύλου. Είναι σημαντικό να στηρίξουμε από τα μικρά ασιατικά εστιατόρια έως κάποιο ασιατικό brand το οποίο έως τώρα αγνοούσαμε, καθώς μπορεί να είναι μία δύσκολη στιγμή για ολόκληρη την ανθρωπότητα, μα είναι μία ιδιαίτερα δύσκολη στιγμή για τις Ασιατικές κοινωνικές μειονότητες. Και αυτό, δίχως να συγκρίνει ποια ανάγκη είναι σημαντικότερη ή μεγαλύτερη, κρούει τον κώδωνα του ανθρωπισμού, του κινδύνου που εγκυμονεί σε κάθε οργισμένο μυαλό το οποίο ψάχνει κάποιον να εναποθέσει το θυμό και τη λόγω μειωμένης γνώσης, μπερδεμένη του λογική και σκέψη.
Brands όπως η Nike, προσωπικότητες όπως η Michelle Lee, του Βρετανικού περιοδικού Allure, λαμβάνουν δράση και μας καλούν να συμπαρασταθούμε και να αποδείξουμε πως ως χώρος και ως κοινωνία, μπορούμε να κάνουμε την διαφορά και να σταματήσουμε μία απάνθρωπη συμπεριφορά την οποία δεν αξίζει κανείς. Όπως δήλωσε και η ίδια μέσω του λογαριασμού της στο Instagram: “Ζητώ τη βοήθειά σας για να σταματήσει το ασιατικό μίσος. Πολλά από αυτά προκλήθηκαν από λανθασμένο μίσος και θυμό και απογοήτευση για την πανδημία, στο σημείο όπου οι ηλικιωμένοι μας δέχονται τυχαία επίθεση”.
Ευχαριστούμε τους λογαριασμούς των Michelle Lee και Susie Lau καθώς και όλη την γενική αναζήτηση μέσω διαδικτύου για τις υπόλοιπες εικόνες.