wx

Το ski wear από το χθες στο σήμερα.

*Γράφει η Δανάη Σολωμού.

Από Moncler και Chanel σε Fendi, Perfect Moment και Northface το skiwear αναπτύχθηκε απο τα τέλη των 40s και με την εξέλιξη του αθλήματος, εξελίχθηκε κι αυτό. Μετά την δεκαετία του 1950 δεδομένου ότι περισσότεροι άνθρωποι άρχησαν να ταξιδεύουν, αυξήθηκε γρήγορα η δημοτικότητα του σκι. Αξιομνημόνευτες οι εμφανίσεις της Πριγκίπισσας Diana και της Jackie O κάτω από το βουνό στο Gstaad φορώντας τα designer γυαλιά ηλίου τους, κασμιρένια ζιβάγκο και αδιάβροχα παντελόνια.

Το 1949 ο oίκος Balenciaga δημιούργησε ένα γυαλιστερό, λακαρισμένο ύφασμα που ονομάζεται Cracknyl για χρήση σε ski wear και αδιάβροχα. Αρκετές εταιρείες, που ειδικεύονται στην παραγωγή ski wear, ιδρύθηκαν αυτή την εποχή. Το 1952, ο Γάλλος εξωστρέφτης και επιχειρηματίας René Ramillon ίδρυσε τον οίκο Moncler. Η εταιρεία άρχισε να πωλεί υπνόσακους και σύντομα επεκτάθηκε στα μπουφάν.

Ο αριστοκράτης Emilio Pucci μετά τον πόλεμο, σχεδίασε skiwear για τον εαυτό του και τους φίλους του. Ο φωτογράφος Toni Frissell του περιοδικού Harper’s Bazaar τον είδε σε μια κομψή πάρκα με κουκούλα και αεροδυναμικό παντελόνι και τον ενθάρρυνε να παράγει περισσότερα. Το 1948 σχεδίασε την πρώτη συλλογή του, που παρουσίασε η White Stag.  Άρχισε να αναζητά κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα και αναπτύσσει το ξεχωριστό τολμηρό του στυλ.

Με το πέρασμα των χρόνων, όλο και περισσότεροι οίκοι υψηλής ραπτικής έλαβαν επίσης, χώρο όπως Fendi, Chanel, Givenchy, Μickael Kors, Perfect Moment κ.ά..  Το brand Perfect Moment γνωστό για τον εξοπλισμό του και τον τρόπο παραγωγής της, ελέγχει αυστηρά τα ρούχα του για να εξασφαλίσει βέλτιστες αθλητικές επιδόσεις και εξαιρετική εφαρμογή. Ο Thierry Donard, γνωστός για τα αθλητικά ντοκιμαντέρ του, ξεκίνησε το εν λόγο εμπορικό σήμα με έδρα το Chamonix πριν από μια δεκαετία, με το skiwear στην πρώτη γραμμή μετρώντας πολλούς οπαδούς, όπως η Kate Middleton.

Για τους φανατικούς του αθλήματος είναι καλό να πούμε δύο λόγια για εταιρείες που δεν είναι διαδεδομένες στην high fashion κοινότητα, αλλά τις “συναντάμε” συχνά στους συμμετέχοντες μεγάλων sports events και όχι μόνο. Κάποιες από αυτές είναι η “The North face” και “Οrthovox”, που εξακολουθούν να είναι συνυφασμένες με το ski wear ένδυμα.

To 1980 o Gerald Kampel και ο Jürgen Wegner αναπτύσσουν τον πρώτο πομποδέκτη διπλής συχνότητας “ORTOVOX” F2, για την αναζήτηση θυμάτων από χιονοστιβάδα. Αυτό ήταν η αρχή του ομώνυμου brand, που έχει φτάσει να κάνει συνεργασίες με σπουδαίους αθλητές.

Και τέλος η γνωστή σε όλους μας The North face” που κυριαρχεί σε αυτόν τον χώρο και με το σπαθί της. Οι συνεργασίες της αμέτρητες, είτε με αθλητές είτε με εταιρείες και με την ίδια να έχει χορηγήσει και οργανώσει πολλά ski events. Aπό τα πιο πρόσφατα collab της ήταν αυτό με το brand Supreme και την συλλογή “Supreme x The North Face Winter 2019 Nuptse”, που κυκλοφόρησε στις 26 Δεκεμβρίου με τα περισσότερα κομμάτια να εξαντλούνται την ίδια μέρα.

Πηγές: Snowcomparison, Vogue, Papermag, Zoemagazine, Hypebeast, The North Face, Armada, Ortovox, Pinterest.

Tags:
0 shares
Η Δανάη Σολωμού γεννημένη στην Πάτρα, είναι πτυχιούχος του τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Πανεπιστημίου Πατρών. Aσχολείται με την αρθρογραφία, την ζωγραφική-γραφιστική, την μουσική και το σχέδιο μόδας. Αγαπά τον χώρο της μόδας και όλα όσα αυτός πρεσβεύει.