wall

O Olivier Rousteing και η επιστροφή του οίκου Balmain στην εβδομάδα μόδας υψηλής ραπτικής.

*Γράφει η Όλια Λύκου.

Ο Olivier Rousteing έφερε τον οίκο Balmain πίσω στην εβδομάδα μόδας υψηλής ραπτικής για πρώτη φορά μετά το τελευταίο σόου του οίκου το 2002. Στη μόδα υπάρχει αυτή η εμμονή με το τι είναι πραγματικό, και τι από αυτά που βλέπουμε μπορεί να φορεθεί στο street style της καθημερινότητας μας. «Μπορείτε να ντυθείτε τόσο αληθινά» στην καθημερινότητα σας, που χάνετε το όνειρο», λέει ο Olivier Rousteing πίσω από ένα γυάλινο γραφείο στο παρισινό κτίριο του οίκου Balmain. Σ ‘αυτό βρίσκεται μια στοίβα από βάφλες, βάζα μαρμελάδας και Nutella – ένα σπάνιο θέαμα για το χώρο της μόδα, πόσο μάλλον για την υψηλή ραπτική. Ο Rousteing, σαφώς, κάνει τα πράγματα διαφορετικά και το δηλώνει.

Η επιστροφή του οίκου Balmain στην εβδομάδα υψηλής ραπτικής, που ανακοινώθηκε μετά από 16 χρόνια παύσης, είναι για εκείνον ο τρόπος να φέρει πίσω το όνειρο. “Ζούμε σε έναν κόσμο όπου είμαστε σχεδόν φοβισμένοι να κοιτάξουμε το παρελθόν, επειδή όλοι τονίζουν τόσο πολύ τη σημασία στο μέλλον, και ανησυχούν για το τι είναι το επόμενο. Κοιτάζω το παρελθόν για να καταλάβω το παρόν και να ονειρευτώ πραγματικά ένα καλύτερο μέλλον. “

Το μέλλον του Rousteing είναι ασφαλώς φωτεινό – και πολυάσχολο. Τον περασμένο Δεκέμβριο, αποκάλυψε το νέο λογότυπο οίκου Balmain (είναι σύγχρονο, αλλά ταυτόχρονα vintage). την περασμένη εβδομάδα ξεκίνησε μια εφαρμογή (εκδημοκρατίζοντας τη μόδα μέσω του ψηφιακού κόσμου), τον επόμενο μήνα, το Saint-Honoré flagship θα ανοίξει τις πόρτες του και τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, η ιστορία του θα παρουσιαστεί σε ντοκιμαντέρ. Η δουλειά του Rousteing στις ready-to-wear συλλογές είχε πάντοτε ένα περίπλοκο επίπεδο λεπτομέρειας, πόσο μάλλον με τη συλλογή υψηλής ραπτικής την οποία την έφτασε σε άλλο επίπεδο. Τα μαργαριτάρια, το tweed, το γκράφιτι print ή το καπιτονέ πλαστικό, οι υφασμάτινες αλυσίδες, το τζιν και τα φτερά από δέρμα συνδυάστηκαν με υπερμεγέθη σιλουέτες και τράβηξαν την προσοχή. Το ίδιο και τα μεταλλικά headpieces, που κατασκευάστηκαν σε συνεργασία με το House of Malakai και τα γυαλιά εμπνευσμένα από την όπερα, τα οποία, όπως λέει, είναι “πραγματικά εντυπωσιακά”.

“Η έμπνευση μου είναι το Παρίσι. Πρόκειται για την ομορφιά της Γαλλίας “, λέει ο σχεδιαστής, δείχνοντας το mood board του, μια κομψή επιλογή εικόνων που περιλαμβάνει εικόνες με κομμάτια από το αρχείο του οίκου. «Επιστρέφω στα βασικά στοιχεία του οίκου», βασίζομαι στα αρχικά shows του Pierre Balmain, και αργότερα, του Oscar de la Renta“ενός από τους πιο αφοσιωμένους ανθρώπους του κόσμου της μόδας” – που υπήρξε επικεφαλής του οίκου Balmain μεταξύ 1993 και 2002.

Παρά τα νεύματα του στο παρελθόν, ο Rousteing ακολουθεί και δικό του μονοπάτι. Ένα κομμάτι της συλλογής του, μια απίστευτη ολόσωμη φόρμα, απεικονίζει καλύτερα αυτά τα λόγια:  “Ο κύριος Balmain αγαπούσε τα φτερά”, λέει ο Rousteing, “αυτό είναι ένα μοντέρνο φτερό.” Είναι ουσιαστικά μια νέα μορφή πλέξης, στην οποία το νήμα έχει αντικατασταθεί από χειροποίητα ιταλικά φτερά στρουθοκαμήλου, δεμένα και υφασμένα με μοναδικό τρόπο. Χρειάστηκαν έξι άνθρωποι και 1200 ώρες εργασίας για να το υλοποιήσουν. “Είναι ένα μείγμα πλεκτών, βελονιών και φτερών, με μαργαριτάρια και κρυστάλλους Swarovski οι οποίοι υφάνθηκαν  μέσα από το υλικό για να το αναδείξουν”.

Ο σχεδιαστής φαίνεται να έχει γίνει ένα με τους ανθρώπους του atelier του οίκου Balmain. “Ποτέ δεν φοβούνται ένα φόρεμα. Δεν φοβούνται τίποτα”, λέει. “Θεωρούν τα πάντα σαν μια μεγάλη πρόκληση. οι ίδιοι πιέζουν τον εαυτό τους τόσο πολύ για ένα καλύτερο αποτέλεσμα, [και έχουν μια πραγματική] αίσθηση χειροτεχνίας και αφοσίωση στο έργο τους, είναι το πάθος τους. Και νομίζω ότι αυτό είναι διαφορετικό στο χώρο της υψηλής ραπτικής: ότι οι άνθρωποι ζουν για αυτά τα ρούχα. Η έλλειψη φόβου κρίσης είναι κάτι που μοιραζόμαστε. Δε δημιουργούμε κάτι για την τάση ή τη διαφημιστική εκστρατεία, δημιουργούμε κάτι το διαχρονικό. Η υψηλή ραπτική είναι κάτι το επικό και όλο το atelier το γνωρίζει πολύ καλά.”

Όταν ζητήθηκε από το Rousteing να συνοψίσει σε μια λέξη τον οίκο Balmain δε δίστασε. Απάντησα στα γαλλικά ”Ανεξέλεγκτος”. Ο οίκος και η αισθητική του οίκου είναι σέξι, μοντέρνα αλλά συνάμα έχει ψύχωση με το παρελθόν. “Αγαπώ την ποικιλότητα αλλά την ίδια στιγμή αγαπώ και εμπνέομαι από τη γαλλική κουλτούρα. Ο οίκος Balmain έχει να κάνει με την ποικιλομορφία, την εμπιστοσύνη και τη μοναδικότητά. ‘Στην αρχή δεν μπορούσα ποτέ να πιστέψω τι θα ήταν σήμερα ο οίκος, για αυτό χρησιμοποιώ τη λέξη ανεξέλεγκτος, γιατί δεν ξέρεις τι σου επιφυλάσσει ποτέ το αύριο”, δηλώνει ο Rousteing ο οποίος έχει αναλάβει καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου από το 2011.

Μπορείτε να δείτε όλη τη συλλογή του οίκου Balmain εδώ.

Μέχρι την επόμενη φορά… think pink.

Πηγή: vogue.co.uk

Instagram: https://www.instagram.com/olia_likou/?hl=el

Tags:
0 shares
Η Όλια Λύκου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1993 όπου και ζει. Σπούδασε "Κοινωνιολογία" στο Πάντειo Πανεπιστήμιο και "Fashion Styling" στη σχολή μόδας Pansik Scuola di moda, με πλήρη υποτροφία. Έχει εργαστεί σαν "freelancer fashion stylist" σε περιοδικά, διαφημιστικά, σε καμπάνιες Ελλήνων σχεδιαστών και brands, καθώς και στην τηλεόραση. Τέλος έχει εργαστεί σαν "fashion editor" στο e-shop Bags icon, για τρία χρόνια, ενώ παράλληλα απασχολήθηκε στον εμπορικό τομέα.