rsz_zefi

Η Ζέφη Ιωάννου μιλά στο www.paramano.gr για το “Desperate Jewelry”!

“Όπως γνωρίζετε έχω μια αδυναμία στους δημιουργούς- σχεδιαστές μόδας, που εδρεύουν στην επαρχία. Στην αποψινή συνέντευξη της Πέμπτης φιλοξενούμε η σχεδιάστρια κοσμημάτων  Ζέφη Ιωάννου και το brand της  Desperate Jewelry. Τo brand έχει ως έδρα του το όμορφο νησί της Σύρου και όλες οι επιχειρηματικές δραστηριότητες ξεκινούν από εκεί. Aν ποτέ σας βγάλει ο δρόμος σας προς τα εκεί, μην παραλείψετε να επισκεφθείτε το μαγαζί τους στην Ερμούπολη. Έχοντας μεγαλώσει σε νησί, καταλαβαίνω απόλυτα τις δυσκολίες που δημιουργούνται, αλλά σίγουρα το νησί αποτελεί και πηγή έμπνευσης για την σχεδιάστρια, που δημιουργεί κοσμήματα που είναι άριστης ποιότητας και ταυτόχρονα εντυπωσιακά.”
-Νίκος Αλιάζης @Paramanos

Website:  www.desperateartists.com
Instagram: desperate_jewelry

Πώς ξεκίνησες την ενασχόληση σου με τα κοσμήματα και γενικότερα με τη μόδα; 

Έπειτα από σπουδές πάνω στον βιομηχανικό σχεδιασμό, Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων & Συστημάτων , Πανεπιστήμιο Αιγαίου έκανα πρακτική στην Vogue Hellas, μιας και το όνειρο μου ήταν πάντα να δουλέψω στον τομέα της μόδας. Έτσι ήρθα πιο κοντά στο αντικείμενο που μου κέντριζε το ενδιαφέρον. Υπήρχε μια ιδιαίτερη αδυναμία στο κόσμημα, που καταφέρνει να μεταμορφώνει την εμφάνιση και έτσι παρακολούθησα μαθήματα αργυροχρυσοχοΐας. Με αυτό το τρόπο συνειδητοποίησα ότι θα μπορούσα να μάθω να κατασκευάζω αυτά που ονειρευόμουν να σχεδιάζω και να φοράω. Δουλεύω πάνω στο κόσμημα τα τελευταία 7 χρόνια ξεκινώντας με εκθέσεις σε μικρά καφέ σε Σύρο και Αθήνα, τα πρώτα 2 χρόνια κάνοντας παράλληλα και άλλες δουλειές και σιγά σιγά δημιουργήθηκε ένας χώρος, όπου στέγασε το εργαστήριο (και το όνειρο).

Περίγραψε μου τι σημαίνουν για εσένα τα κοσμήματα που δημιουργείς και πως καταλήγεις στα τελικά σχέδια σου;  

Όλα τα σχέδια που παίρνουν μορφή είναι τα «παιδιά» μου (ακούγεται τρομακτικό αλλά ισχύει!), είναι ζωντανά για μένα και τους μιλάω. Τα Desperate κοσμήματα βασίζονται στη πρωτοτυπία και στη τόλμη για πειραματισμούς σε νέες τεχνικές και νέα σχέδια, όπως και στην επικοινωνία, την ειλικρίνεια, στον σεβασμό και στην αφοσίωση στον καταναλωτή. Η υπερβολή είναι το στοιχείο του χαρακτήρα μου, που σίγουρα μετέφερα στα κοσμήματα που σχεδιάζω. Οι γυναίκες που θα τα φορέσουν έχουν αυτοπεποίθηση και νιώθουν σίγουρες με τον εαυτό τους. Η μεγαλύτερη επιρροή και έμπνευση είναι μεγάλοι πολιτισμοί και η ιστορία τους στο κόσμημα όπως ο Ελληνικός και o  Αιγυπτιακός. Όλες οι συλλογές αποπνέουν κάτι από το τότε και το σήμερα δίνοντας ένα αποτέλεσμα με καινούργιες φόρμες και μορφές. Φυσικά υπάρχει κάθε σεζόν επιρροή από τις τάσεις και την μόδα, τα χρώματα που επικρατούν περισσότερο αλλά και το προσωπικό γούστο και αγάπη για συγκεκριμένα χρώματα και συνδυασμούς τα οποία συνολικά καθορίζουν ένα μέρος των επιλογών.

Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζει ένα brand, που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης; 

Το να καθιερωθεί και να βρει το κοινό του ένας νέος σχεδιαστής στην Ελλάδα του 2020 είναι μία συνεχής πρόκληση η οποία δε σταματά ποτέ και απαιτεί καθημερινή και επίμονη προσπάθεια. Είναι ιδιαίτερα δύσκολο, αλλά όχι ακατόρθωτο αρκεί να μην ξεχνάμε αυτό που πραγματικά ήμαστε, τι αγαπάμε στο σχεδιασμό, το προσωπικό γούστο και στυλ. Όλα αυτά καθορίζουν τι ήμαστε και τι εκπροσωπούμε. Τα μικρά και σταθερά βήματα είναι αυτά που εδραιώνουν τη θέση στην αγορά. Η βασική δυσκολία πέραν του οικονομικού, που στη χώρα που ζούμε το παίρνεις απόφαση ότι τίποτα δεν θα είναι εύκολο, είναι το να «πιστέψει» το αγοραστικό κοινό το προιόν σου, να «πιστέψει» εσένα και αυτό που αντιπροσωπεύεις. Όταν αρχίσει να συμβαίνει αυτό, και σίγουρα το νιώθεις τότε είσαι σε καλό δρόμο, δύσκολο αλλά καλό.

Το brand έχει τη βάση του στη Σύρο. Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να δραστηροποιείσαι σε αυτό το χώρο και να έχεις την έδρα σου στο νησί;

Έχω μεγαλώσει στην Αθήνα, και αποφάσισα να μείνω μόνιμα στη Σύρο μετά από κάποια χρόνια αφότου έφυγα. Είναι ένα μικρό νησί με μεγάλη όμως δυναμική, πολλούς κατοίκους, αστικό περιβάλλον και φυσικά είναι η πρωτεύουσα των Κυκλάδων. Όποιος επιχειρεί κάτι που αγαπά αν το προιόν είναι καλό θα ακουστεί και θα αποκτήσει σχετικά γρήγορα ένα κοινό, σε τοπικό επίπεδο. Όμως η προσπάθεια πρέπει να διπλασιαστεί για να κρατήσεις το ενδιαφέρον του κοινού που απέκτησες, βέβαια όταν μένεις σε νησί έχεις το πλεονέκτημα του τουρισμού το οποίο είναι και πολύ σημαντικό. Φυσικά, μια δυσκολία είναι ότι χρειάζεται να κάνεις συχνά ταξίδια (το οποίο είναι και ωραίο), για συμμετοχή σε εκθέσεις, δειγματισμούς, φωτογραφίσεις κλπ., όπως και ότι όλες οι συνεργασίες με τους προμηθευτές και συνεργάτες γίνονται απομακρυσμένα. Αυτό απαιτεί πολλή οργανωτικότητα (την οποία αγαπώ) και βέβαια, βρίσκει τρόπο πάντα το νησί να στο «ξεπληρώσει» δίνοντας σου ποιότητα ζωής και τόνους έμπνευσης.

Ασχολείσαι πολύ με τα social media. Αλήθεια τι ρόλο έχουν διαδραματίσει στην ανάδειξη της δουλείας σου; Σε έχουν βοηθήσει;  

Τα social media είναι το απόλυτο μέσο πια για να επικοινωνήσει ένας σχεδιαστής τη δουλειά του. Χωρίς αυτά στην ουσία είναι σαν να μην «υπάρχεις» στο χώρο. Μέσα σε λίγο χρόνο όλοι μπορούν να δουν τι έχεις κάνει, ποιος είσαι και τι εκφράζεις. Είναι φοβερή η δύναμη τους αν μάθεις να τα χειρίζεσαι σωστά και φυσικά μας έχουν φέρει κοντά με ένα μεγάλο κοινό σε Ελλάδα και εξωτερικό, όσον αφορά συνεργασίες, λιανική, χονδρική, φωτογραφίσεις κλπ. Είναι πια εργαλείο δουλειάς που με τη σωστή χρήση και μεθοδικότητα, μπορούν να σε απογειώσουν και είναι κάτι που αναμφισβήτητα με έχει βοηθήσει.

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια σε σχέση με το brand σου;  

Αυτή τη περίοδο φτιάχνουμε ξανά το site και είναι υπό κατασκευή το eshop. Δεδομένου ότι διατηρούμε ένα εργαστήριο-κατάστημα και ένα καλοκαιρινό pop-up store στο νησί, δουλεύοντας παράλληλα με χονδρική και πολλές άλλες εκθέσεις- events εκτός, αυτό το κομμάτι έπρεπε να περιμένει λίγο. Συνεπώς τα μελλοντικά σχέδια είναι να επεκταθεί το brand περισσότερο στο εξωτερικό.

Λόγω του συμβουλευτικού χαρακτήρα του site δε μπορώ να μη σου ζητήσω να δώσεις μια συμβουλή σε όλα τα νέα παιδιά που θέλουν να ασχοληθούν με τη μόδα.   

Η μοναδική συμβουλή που ισχύει για όσους θέλουν να ξεκινήσουν τώρα, είναι «μη μασάς», θα πέσεις, θα σηκωθείς και πάλι από την αρχή. Μόνο αν το αγαπάς ΠΟΛΥ (κλισέ αλλά ισχύει), θα τα καταφέρεις.

Tags:
0 shares
Ο Νίκος Αλιάζης είναι ένας νέος σχεδιαστής με καταγωγή από την Ζάκυνθο. Έχει σπουδάσει "Fashion Design & Construction" στη σχολή μόδας Pansik Scuola di Moda με πλήρη διετή υποτροφία. Επίσης, είναι απόφοιτος του τμήματος "Κοινωνιολογίας-Εγκληματολογίας" του Παντείου Πανεπιστημίου Αθηνών. Στα λίγα χρόνια ενασχόλησης του με τη μόδα έχει συνεργαστεί με διάφορα διεθνή περιοδικά (Vogue Italia, L'Officiel,Drama Magazine κ.α.),όπως και με επιτυχημένα brands της Ελλάδας και του εξωτερικού (ΝΙΚΕ, .LAK κ.α.) Το 2019 δημιούργησε το brand γυναικείας ένδυσης "Νikos Aliazis". Δουλειές του έχουν δημοσιευθεί στο Fashion TV, στο FF Channel και έχει συμμετάσχει στο Greece's Next Top Model, αλλά και στο Switzerland's Next TopModel ως guest σχεδιαστής.