Photo Credit: Carlyne Cerf de Dudzeele στην Vogue US.

Η Carlyne Cerf de Dudzeele απαθανατίζει πέντε μούσες και πέντε εικονικά vintage Chanel εις μνήμην του Karl Lagerfeld.

*Γράφει η Άννα Κιουμουρτζή. 

Ύστερα από εξήντα πέντε χρόνια λαμπρής πορείας στον χώρο της μόδας και χιλιάδες μοναδικές δημιουργίες, συνεργασίες με οίκους όπως Balmain, House of Patou, Chloe και εν τέλη Chanel, είπαμε αντίο στον αγαπημένο μας Karl Lagerfeld μαζί με όλο τον κόσμο της μόδας, οπού αποχαιρέτησε τον σχεδιαστή την 20η Ιουνίου στο Grand Palais στο Παρίσι. Με μία μεγαλοπρεπή αλλά και ανορθόδοξη, όσο και ο ίδιος, τελετή η οποία εμπεριείχε συγκινητικούς λόγους, θεατρικές αναπαραστάσεις,  πορτραίτα αλλά και μοναδικά οπτικοακουστικά ντοκουμέντα από την ζωή, αλλά και την καριέρα του σχεδιαστή όλοι οι κοντινοί του φίλοι αλλά και συνεργάτες τίμησαν την μνήμη του. Μπορεί ο Karl Lagerfeld να έφυγε από την ζωή, ωστόσο δεν σταματά να αποτελεί έμπνευση και παράδειγμα για πολλούς νέους και επίδοξους σχεδιαστές και όχι μόνο.

Η Carlyne Cerf de Dudzeele, στυλίστρια, πρώην διευθύντρια μόδας της Αμερικανικής VOGUE αλλά και χαρακτήρας κλειδί στην βοήθεια διαμόρφωσης της αισθητικής μεγάλων οίκων κατά την διάρκεια του 1980- 1990, όπως Versace στο πλευρό του Gianni Versace, Azzedine Alaïa καθώς και δίπλα στον Karl Lagerfeld κατά την άφιξή του στην Chanel, αποφάσισε μέσα από την στενή συνεργασία αλλά και σχέση της με τον K.L. να απαθανατίσει μερικές από τις δια χειρός εικονικές δημιουργίες του σχεδιαστή μέσω των πέντε δημοφιλέστερων μουσών του κατά την διάρκεια της πορείας του στον οίκο Chanel. Η ίδια φωτογραφίζει μάλιστα και τον εαυτό της συνθέτοντας έτσι ένα φωτογραφικό άλμπουμ εάν όχι αρχείο, που συλλέγει ουσιαστικά την ψυχή και την ιδιοσυγκρασία του Lagerfeld χρησιμοποιώντας ως μέσο έκφρασης τους ανθρώπους και τις δημιουργίες που τον ενέπνευσαν.

Με ατελείωτες ώρες να περνούν σε ατελιέ, δοκιμαστικά αλλά και στα παρασκήνια πολλών επιδείξεων η ίδια τον αποκαλεί ακόμη και σήμερα συνωμότη, εάν όχι συνεργάτη της, καθώς μαζί ανέστησαν την νέα εικόνα του οίκου Chanel. Κάπως έτσι, λοιπόν, κι εμείς αποφασίσαμε να σας δείξουμε αυτή την μοναδικά αποτυπωμένη συλλογή polaroid η οποία αιχμαλωτίζει όχι μόνο την κληρονομιά μα και την γεμάτη ενέργεια, δυναμική αλλά και χαρούμενη ιδιοσυγκρασία του Karl με την οποία όλοι του οι συνάδελφοι και φίλοι αποφάσισαν να τον θυμούνται.

Διότι όπως δήλωσε και η επικεφαλής κριτικός της Vogue, η Sarah Mower,“Αυτή ή τελετή είναι μια γιορτή της ζωής του σχεδιαστή, ο οποίος πάντα απέκρουε την προσπάθεια όσων ήθελαν να τον καθορίσουν, ο οποίος ποτέ δεν ήθελε να κοιτάζει πίσω, ο οποίος γελούσε σε μια επιτηδευμένη βαθυστόχαστη συζήτηση περί μόδας και ζούσε συνεχώς στο παρόν” προσθέτοντας ” Ο καθένας από εμάς πήρε σπίτι αυτή την εικόνα του Karl ξεκαρδίζεται, να γελάει και να αυτοσαρκάζεται συνεχώς”.

Πρόκειται για ένα σακάκι και μια τσάντα που μου έδωσε ο Karl το 1993. Μόλις με τηλεφώνησε στο ατελιέ και είπε: “Carlyne, πρέπει να το έχεις αυτό!” Δεν το φοράω συχνά. Δεν φοράω πολλές από τις συλλογές μου από τα σχέδια του Karl με την Chanel συχνά και, στην πραγματικότητα, ζω κάτω από βουνά με Chanel. Αλλά τα αγαπώ όπως αγαπούσα τον Καρλ. Αυτό είπε κάποτε για μένα με ένα κλασικό σακάκι σε κάποιο άρθρο ενός περιοδικού. Εξάλλου, τα λόγια του είναι καλύτερα από τα δικά μου: “Η Carlyne Cerf είναι μια εκκεντρική (έτσι λένε), μια αυθεντία στη μεταμφίεση. Τα κλασσικά, όπως ένα σακάκι Chanel και μια επιλογή παπουτσιών του ίδιου ονόματος, αποτελούν επέκταση και πλούτο για το ζωντανό πνεύμα και την ατομικότητα της. Το διάσημο σακάκι της Chanel είναι σύντροφος για κάθε κατάσταση, ενώ τα πανοραμικά χρώματα αυξάνουν τη γιγαντιαία της ζωτικότητα. Ο σεβασμός και η παράδοση είναι δύο έννοιες που δεν εκφράζονται ποτέ στη γλώσσα της Carlyne Cerf. Μόνο τα τελευταία εφήμερα πράγματα. Η κίνηση αποτελεί εγγύηση για την συνέχεια της δημιουργίας. Εδώ είναι το μυστικό των δύο πλευρών για το ύφος και την ατομική προσωπικότητα αυτού του αόριστου συλλέκτη. “– Carlyne Cerf de Dudzeele, από την Vogue US.

“Όταν συναντήθηκα για πρώτη φορά τον Καρλ ήμουν 18 ετών και ήταν η νεραϊδόσκονη μου. Με μεταμόρφωσε από ένα ντροπαλό κορίτσι από την Γερμανία σε ένα supermodel. Μου δίδαξε για τη μόδα, το στυλ και την επιβίωση σε αυτό τον χώρο. Αυτό που ο Γουόρχολ ήταν για την τέχνη, ήταν ο Καρλ για την μόδα. Θα θυμάμαι πάντα όταν φωτογραφήθηκα στο Μόναχο από τον Καρλ σε αυτές τις ολόσωμες φόρμες για την καμπάνια του Φθινοπώρου του 1993 για την Chanel. Είχα συνεργαστεί μαζί του και με την Chanel για πάνω από πέντε χρόνια και στο συγκεκριμένο ταξίδι είμαστε και οι δύο πολύ χαρούμενοι που είμαστε πίσω στη χώρα μας. Μας άρεσε να τρώμε τις αγαπημένες γερμανικές μας νοστιμιές και να θυμόμαστε παλιομοδίτικα λόγια όπως το «Morgenstund hat gold im mund», το οποίο σημαίνει «Η πρωινή ώρα έχει χρυσό στο στόμα». Είναι ένας από τους τρόπους που οι Γερμανοί τονίζουν τη σημασία του να σηκωθούν νωρίς και να ξεκινήσουν την ημέρα τους. Η τσάντα ήταν αυτή που ζωγράφισε ο Karl στις αρχές της δεκαετίας του ’90, και αφού με παρατήρησε να την θαυμάζω στο στούντιο, μου την έδωσε. Είναι ο μόνος άνθρωπος που μπορεί να κάνει μια ασπρόμαυρη εμφάνιση πολύχρωμη. “ Claudia Schiffer, από την Vogue US.             

“Αυτό το φόρεμα υψηλής ραπτικής έχει το χορό του Karl ραμμένο με την λάμψη των αστεριών pinprick. Το φόρεσα Met Gala το 2013 με θέμα την πανκ κουλτούρα και δεν έχω σταματήσει να το φοράω. Το φόρεμα είναι τόσο λεπτό και εύθραυστο, με τυλιγμένο τούλι και διάσπαρτες πούλιες. Είναι ένα φόρεμα για να χορέψεις μέσα του, να περιπλανηθείς μέσα από τριανταφυλλιές, με τα πέταλα συγκεντρωμένα στη φούστα. Είναι τόσο ελαφρύ όσο ένα φτερό. Το φόρεμα ξεχειλίζει και φουσκώνει και σου δίνει την ελευθερία να ονειρεύεσαι. Νομίζω ότι αυτό μας ενέπνευσε ο Καρλ να νιώθουμε όταν φορούσαμε τα σχέδιά του, τα οράματά του.”-Αμάντα Χάρλε, από την Vogue US.        

“Αυτό το jumpsuit ήταν ένα δώρο από τον Karl. Ήταν η αρχική εμφάνιση για την επίδειξη Cruise 2008 στο αεροδρόμιο του Λος Άντζελες, πλήρης με ιδιωτικά αεριωθούμενα από την Chanel αεροσκάφη. Για τον Karl, ο σχεδιασμός ήταν περισσότερο για διασκέδαση από οτιδήποτε άλλο, και ένα κομμάτι σαν αυτό, ένα παραδοσιακό πιλοτικό κοστούμι με όλους τους κώδικες Chanel, αντιπροσωπεύει αυτή την προοπτική που είχε στη μόδα. Ήταν ένας από τους πιο ευχάριστους και πιο γενναιόδωρους ανθρώπους που γνώρισα ποτέ. Ξεκίνησα ως μοντέλο της Chanel σε ηλικία 18 ετών, για τη συλλογή Fall 2002 Couture. Θυμάμαι την πρώτη φορά που τον γνώρισα και πόσο με εντυπωσίασε. Μου έδωσε μια φιλοφρόνηση για τις αναλογίες μου και εγώ κοκκίνισα. Στην πραγματικότητα, κοκκίνισα όποτε και να με συγχαίρονταν, ακόμα και μέχρι τις τελευταίες μέρες μας μαζί. Το γνώριζε κι αυτός και τον έκανε να γελά για χρόνια. ” Αμάντα Σάντσεζ, από την Vogue US.                                                     

“Ο Καρλ αγαπούσε να βλέπει τις μοντέρνες γυναίκες να φορούν tweed. Μου έδωσε αυτό το λευκό φόρεμα μετά την κυκλοφορία της τελευταίας μου ταινίας το 2018, με τίτλο “Σε ασφαλή χέρια”. Ο Karl με έντυσε με Chanel για όλες μου τις πρεμιέρες, εκδηλώσεις και ταξίδια. Δεν θυμάμαι την πρώτη στιγμή μαζί του, αλλά ένιωθα σαν να τον γνώριζα καθ ‘όλη τη ζωή μου. Κατά τη διάρκεια μιας φωτογράφισης πριν από πολλά χρόνια, ξεκινήσαμε στο στούντιο και μετά, βγήκαμε μαζί στους δρόμους του Παρισιού. Υπήρχε ένα μουσικό φεστιβάλ που συνέβαινε στην πόλη και φορούσα μαύρο Chanel tweed, ενώ ο Karl φωτογράφιζε εικόνες από τα πλήθη. Είπε ότι έμοιαζα με τον Piaf. Συνεχίσαμε να γυρίζουμε στο Saint Germain des Près με το παλμό της μουσικής στο παρασκήνιο. Ήταν σαν χορός. “-Elodie Bouchez από την Vogue US

Tags:
0 shares
Η Άννα σπούδασε "Επιμέλεια και Επικοινωνία Μόδας" στην Ρώμη όπου και διαμένει. Θεωρεί την μόδα τρόπο ζωής και έκφρασης και της αρέσει να παίζει με την ντουλάπα και τα μαλλιά της. Μία Ελληνίδα που νιώθει λίγο παραπάνω Ιταλίδα, είναι ερωτευμένη με την μίνιμαλ αισθητική, το καλό φαγητό και την αναμετάδωση όλων όσων γίνονται στον χώρο της μόδας.