chanel-credit-gorunway-

Chanel: Από την αρχαία Αίγυπτο στο Μανχάταν.

*Γράφει η Όλια Λύκου.

Η Κλεοπάτρα της αρχαίας Αιγύπτου και η δεξιοτεχνία του οίκου Chanel συναντώνται μαζί σε μια θριαμβευτική επίδειξη, ισχυρή ένδειξη της φαντασίας και των δεξιοτήτων του οίκου.

”Η πυραμίδα είναι το μεγαλύτερο έργο της μινιμαλιστικής τέχνης”, δήλωσε ο Karl Lagerfeld, ο οποίος αντιμετωπίζει με ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο όραμά, το έργο του τον οίκο Chanel.

Το show που παρουσίασε στη Νέα Υόρκη o Karl Lagerfeld, ήταν ένας θρίαμβος της φαντασίας και της υψηλής ραπτικής. Ήταν, επίσης, ένα ευφυές και συνάμα διασκεδαστικό show, οπού τα μοντέλα με τα μάτια βαμμένα σαν της Κλεοπάτρας φόρεσαν τα ρούχα ενός γαλλικού οίκου, και περπάτησαν μέσα από το Ναό του Dendur – ένα αρχαίο αιγυπτιακό μνημείο το οποίο έγινε δωρεά στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης πριν από σαράντα χρόνια.

Ήταν σαν η αρχαία ιστορία αγάπης της Ίσιδος και του Όσιρι να είχε συγχωνευτεί με τα σύγχρονα αθλητικά ρούχα και το κλασικό τουίντ του οίκου. Αποτέλεσμα του συνδυασμού αρχαίου και σύγχρονου ήταν να δούμε στο show επιχρυσωμένες μπότες, περίτεχνα υφάσματα, φούστες φτιαγμένες από γάζα εμπνευσμένες από την αρχαιότητα της Αιγύπτου καθώς και εντυπωσιακά αξεσουάρ.

“Δεν έκανα καμία έρευνα – δεν είχα κανένα storyboard – όλες οι ιδέες έρχονται από το μυαλό μου και τα τόσα βιβλία που διάβασα κάποτε”, δήλωσε ο Karl, ο οποίος χαιρέτησε το κοινό μαζί με την Virginie Viard – την επικεφαλής του Chanel studio– όπως έκανε και στο προηγούμενο show του στο Παρίσι για τη ready-to-wear συλλογή του. Στο πλευρό του ήταν επίσης και η μασκότ του, το βαφτιστήρι του φορώντας χρυσό καπέλο και μπότες αλλά και ένα πουλόβερ διακοσμημένο με αρχαίες αιγυπτιακές φιγούρες.

Πέρα από τα αξεσουάρ, συμπεριλαμβανομένων των faux αρχαίων περιδέραιων και των τσαντών σε σχήμα πυραμίδας, ο οίκος Chanel ήθελε να παρουσιάσει και άλλες πολλές ιστορίες – όχι ενός ιστορικού παρελθόντος – αλλά του τώρα.Ο πρωταρχικός σκοπός της ετήσιας συλλογής του οίκου Chanel στο τέλος του έτους είναι να γιορτάσει τις «Métiers d’Art» ,τους ανθρώπους δηλαδή οι οποίοι κατασκευάζουν χειροποίητα τα καπέλα,τα πλεκτά,τα φτερά και τα κοσμήματα όλων των συλλογών του οίκου. Ο οίκος έφερε μαζί στη νέα χιλιετία το έμβλημα του “By affection“, που σημαίνει  οικονομική προστασία αλλά και μια γενικότερη προστασία των αρχαίων δεξιοτήτων και των τεχνιτών. Ο Μπρούνο Παβλόφσκι, πρόεδρος μόδας του οίκου Chanel, έχει ήδη πει ότι ένα νέο σπίτι για όλους τους ιδιαίτερους τεχνίτες είναι υπό κατασκευή και σύντομα θα στεγάσει όλες αυτές τις παραδοσιακές τέχνες.

Σε αντίθεση με οποιαδήποτε άλλη κορυφαία μάρκα πολυτελείας της εταιρείας αυτό το mid-season show έχει ως σκοπό να παρουσιάσει τις δεξιότητες των καλλιτεχνώ,ν που κατασκευάζουν τα πάντα στο χέρι. Στο παρελθόν, αυτές οι δεξιότητες και η δουλειά που κάνουν αυτοί οι άνθρωποι ήταν δύσκολο να κατανοηθεί σε μεγάλο show. Αυτή όμως η συλλογή ήταν σίγουρα η ιδανική καθώς παρουσιάστηκαν με σαφήνεια η τέχνη της κοπής, η δύναμη των υλικών και οι προφανείς δεξιότητες τόσο στα είδη χειροτεχνίας αλλά πιο συγκεκριμένα στη συλλογή από κοσμήματα όπου περιλάμβανε περίτεχνα αντίγραφα σκαραβαίων φορεμένα ως καρφίτσες ή ως κουμπώματα για clutch bags. Καλεσμένες όπως η Penelope Cruz και η Blake Lively εντυπωσιάστηκαν από τα κοσμήματα στο backstage του show.

Είναι τόσο δύσκολο στη μόδα να μπορέσεις να αναφερθείς στο παρελθόν χωρίς τα ρούχα να μην μοιάζουν με κοστούμια για κάποια θεατρική παράσταση. Η φαντασία του Karl περιλάμβανε τα σύγχρονα έργα τέχνης του Γάλλου ζωγράφου και γκράφιτι καλλιτέχνη Cyril Kongo σε συνδυασμό με μοτίβα που συνδύαζαν το αρχαίο με το σύγχρονο, ενώ οι αναφορές στον ιταλικό όμιλο Memphis, του οποίου τα έπιπλα ο σχεδιαστής συνέλεξε στη δεκαετία του 1980, επίσης έκαναν την εισβολή τους στη συλλογή. Η ικανότητα του σχεδιαστή να αναμειγνύει σύγχρονους καλλιτέχνες και ιστορικές αναφορές σε ένα φαινομενικά κλασικό ρούχο Chanel είναι απαράμιλλη στον κόσμο της μόδας.

Ωστόσο οι καιροί αλλάζουν και οι σχεδιαστές υψηλής ραπτικής δεν μπορούν να σταθούν ακόμα μπροστά στις σύγχρονες κινήσεις, όμως η επίσημη δήλωση του Μπρούνο Παβλόφσκι αυτή την εβδομάδα ότι η Chanel δεν θα χρησιμοποιεί πλέον εξωτικά δέρματα, έφερε την ανατροπή καθώς μέχρι τώρα η συγκεκριμένη δραστηριότητα είχε περιοριστεί μόνο στις ready-to-wear συλλογές.

Αλλά γιατί επιλέχθηκε η συγκεκριμένη συλλογή να παρουσιασθεί στη Νέα Υόρκη? Με ποιο τρόπο συνδέεται η συγκεκριμένη τοποθεσία με τον Karl ή την Coco Chanel;  Πέρυσι για παράδειγμα το show έγινε στην γενέτειρα του Karl στο γερμανικό Αμβούργο. Η έξυπνη απάντηση για την επιλογή της Αμερικής ήταν ότι ήταν η πρώτη χώρα εκτός Γαλλίας που υποδέχτηκε το έργο της Coco Chanel με ανοιχτές αγκάλες. Εάν η εταιρεία ήθελε ένα παράδειγμα πρώιμων διεθνών συνδέσεων, η Νέα Υόρκη ήταν ένα τέλειο μέρος για να επιλέξει. Και για τον Karl υπήρχαν και άλλες αναφορές, σε μια εποχή που η ανακάλυψη του τάφου του Tutanhkhamun στη δεκαετία του 1920 προκάλεσε μια αιγυπτιομανία , η οποία εντοπίζεται τόσο δυναμικά στις τέχνες και στην αρχιτεκτονική του Μανχάταν, όπως το κτήριο Chrysler αλλά και σε άλλους ουρανοξύστες της Art Deco.

Μέχρι την επόμενη φορά… think pink.

Πηγή: vogue.co.uk

Tags:
0 shares
Η Όλια Λύκου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1993 όπου και ζει. Σπούδασε "Κοινωνιολογία" στο Πάντειo Πανεπιστήμιο και "Fashion Styling" στη σχολή μόδας Pansik Scuola di moda, με πλήρη υποτροφία. Έχει εργαστεί σαν "freelancer fashion stylist" σε περιοδικά, διαφημιστικά, σε καμπάνιες Ελλήνων σχεδιαστών και brands, καθώς και στην τηλεόραση. Τέλος έχει εργαστεί σαν "fashion editor" στο e-shop Bags icon, για τρία χρόνια, ενώ παράλληλα απασχολήθηκε στον εμπορικό τομέα.