ΕΞΩΦΥΛΛΟ

Azzedine Alaïa ένας από τους πιο ταλαντούχους και καινοτόμους “couturier” .

*Γράφει η Όλια Λύκου.

Μοντέλα αμαζόνες με στενά δερμάτινα φορέματα του Αλαϊά και ψηλοτάκουνα παπούτσια εκπέμπουν αυτό το μείλιχο σεξαπίλ των φορεμάτων, που σκοτώνουν τη δεκαετία του ’80. Κάθε κοπέλα φοράει ένα κομμάτι από τη συλλογή του Αζεντίν Αλαϊά, άνοιξη/ καλοκαίρι του ’87. Η βάση όλης της ομορφιάς είναι το σώμα, λέει ο Αλαϊά που εμπνεύστηκε από την Μαντλαίν Βιονέ << Δεν υπάρχει τίποτα πιο ωραίο από ένα υγιές σώμα ντυμένο με θαυμάσια ρούχα>>. (ΤΗΕ FASHIONBOOK)

Ο βασιλιάς του εφαρμοστού όπως τον αποκαλούσαν ήταν ένας έμπειρος χειριστής της γυναικείας φόρμας , φοιτητής γλυπτικής στη Σχολή Καλών Τεχνών της Τύνιδας, γιος αγροτών, άρχισε να εργάζεται σε ένα συνοικιακό ραφτάδικο. Φθάνοντας στο Παρίσι στα τέλη της δεκαετίας του 1950 εργάστηκε για λίγο στον οίκο Dior , στον Guy Laroche και στον Thierry Mugler.

“Δεν θέλησα ποτέ να φέρω την επανάσταση στη μόδα, δεν με ενδιέφερε ποτέ να με θεωρούν σπουδαίο couturier. Θαυμάζω τις γυναίκες γιατί χάρη σε αυτές κάνω ό, τι κάνω. Δεν με ενδιαφέρει ο θόρυβος γύρω από τη μόδα” είχε πει σε μία από τις σπάνιες συνεντεύξεις του το 2016.

Το 1979 ο Alaia ανοίγει το δικό του atelier και παρουσιάζει την πρώτη του pret a porter συλλογή που αποτέλεσε μια έκρηξη για το jet set της δεκαετίας του ’70 με πελάτισσες όπως η Greta Garbo και η  Marie-Hélène de Rothschild οι οποίες τον επισκέπτονταν συχνά για fitting.

Με τα χρόνια συνέχισε να δημιουργεί συλλογές με το δικό του ρυθμό, παρακάμπτοντας τα παραδοσιακά εποχιακά ημερολόγια και τα χρονοδιαγράμματα, από τα οποία αποσύρθηκε το 1992. Στις prive πασαρέλες  που πραγματοποίησε, σύμφωνα με τη συνήθεια του, θα άφηνε το κοινό να περιμένει για ώρες υποστηρίζοντας:  ”Όταν η συλλογή είναι έτοιμη, είναι έτοιμη. Ο μόνος τρόπος για να μου έρθουν ιδέες είναι μόνο όταν έχω ένα κομμάτι ύφασμα στα χέρια μου και ένα κορίτσι μπροστά μου”. Παράλληλα παρέμεινε κερδοφόρος ενώ απέρριπτε προτάσεις άλλων οίκων για τη θέση του σχεδιαστή συμπεριλαμβανομένου και του οίκου Dior.

Ο Alaia δεν περίμενε τους πωλητές κλωστοϋφαντουργίας να φέρνουν καινοτομίες, αλλά πήγαινε απευθείας στα εργοστάσια για έρευνα, και έτσι προσάρμοσε τη λεπτή φανέλα βισκόζης στα γνωστά ribbon φορέατα. Η διαδικασία ήταν το πάθος της Αλάϊα. Το γραφείο του ήταν γεμάτο με καρφίτσες που εφήρμοζε στα πρωτότυπα σχέδια του αλλάζοντας τα συνεχώς. Έκοβε και έραβε στο εργαστήριο του όλη τη νύχτα , και ύστερα σιδέρωνε μόνος του το τελικό κομμάτι.

Τον Ιούλιο του 2017 παρουσίασε μια συλλογή έκπληξη, την πρώτη του από το 2011, την οποία άνοιξε η Naomi Campbell σε μια σπάνια εμφάνιση της. Η Campbell αποτέλεσε μια από τις προστατευόμενες του η οποία τον αποκαλούσε τρυφερά ”papa”. Το χαϊδευτικό αυτό προέκυψε όταν ο Alaia προσέφερε στην τότε άγνωστη 16χρονη Naomi ένα κρεβάτι να κοιμηθεί και μια ντουλάπα. Τέλος της υποδείκνυε, όπως ο πατέρας της τι ώρα να γυρίσει σπίτι.

 

Ο ”King of Cling” όπως και τον αποκαλούσαν πέθανε σε ηλικία 77 ετών απο καρδιακή προσβολή όπως το ανακοίνωσε το Le Point.

“Ο Azzedine Alaïa ήταν ένας αληθινός οραματιστής και ένας αξιοθαύμαστος άνθρωπος που θα λείψει βαθιά σε όλους εκείνους που τον γνώρισαν και τον αγάπησαν, καθώς και στις γυναίκες που φορούσαν τα ρούχα του”, δήλωσε ο editor in chief της Vogue Edward Enninful. «Η γενναιοδωρία του πνεύματος και η ιδιοφυΐας των σχεδίων του δεν θα ξεχαστεί ποτέ».

(Azzedine Alaïa 1940-2017)

Με πηγές από το : theguardian.com, vogue.co.uk, cnn.gr,

Μέχρι την επόμενη φορά… Think pink.

Tags:
0 shares
Η Όλια Λύκου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1993 όπου και ζει. Σπούδασε Κοινωνιολογία, στο Πάντειo Πανεπιστήμιο και σπουδάζει "Fashion Styling" στη σχολή μόδας Pansik Scuola di moda, με πλήρη υποτροφία. Έχει εργαστεί σαν fashion editor στο e-shop Bags icon, για τρία χρόνια, ενώ παράλληλα απασχολήθηκε στον εμπορικό τομέα.