RITRATTO LUPO LANZARA

Ο Andrea Lupo Lanzara, γενικός διευθυντής της “Accademia Costume & Moda”, μιλά για την μόδα και πολλά ακόμη στο Paramano.gr.

*Επιμέλεια συνέντευξης Άννα Κιουμουρτζή. 

“Η πρώτη μου επαφή με την Accademia Costume e Moda στην Ρώμη ήταν κατά την διάρκεια ενός δελτίου τύπου, ως μεταφράστρια του Ιαπωνικής καταγωγής underground καλλιτέχνη και σχεδιαστή κοσμημάτων Taro Hanabusa. Ακόμη και σήμερα, έχει μείνει χαραγμένη στην μνήμη μου η απλότητα αλλά και η δημιουργική αύρα αυτού του χώρου και των ανθρώπων μέσα σε αυτόν.

Όταν ενημερώσαμε τον κύριο Lanzara πως ενδιαφερόμαστε για μία προσωπική συνέντευξη, αν και μου αρέσει να θεωρώ αυτήν μας την συνάντηση ως έναν ευεργετικό διάλογο, ο ίδιος ήταν ιδιαίτερα χαρούμενος και πρόθυμος να μας συναντήσει και να μιλήσουμε πρόσωπο με πρόσωπο παρά με τον κλασσικό πλέον τρόπο των ερωτοαπαντήσεων μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων.

Μία συνηθισμένη ηλιόλουστη μέρα, πριν ακόμη η Ιταλία κηρυχθεί υπό καραντίνα, βρέθηκα στην είσοδο της σχολής, ένα υπέροχο αναγεννησιακό κτίριο με καταπράσινο φράχτη δίπλα στον Τίβερη, και συνάντησα τον Lupo όπως τον αποκαλούν όλοι όσοι τον γνωρίζουν καλύτερα. Προχωρώντας στους διαδρόμους της σχολής, ο υπεύθυνος επικοινωνίας  Andrea Spezzigu, αποφάσισε να με ξεναγήσει στον χώρο αλλά και στις αίθουσες, όπου είδα σπουδαστές κάθε εθνικότητας να μελετούν, να σχεδιάζουν και να προσηλώνονται στο όραμα τους με θετική ενέργεια και δημιουργικότητα. Υφάσματα, προερχόμενα από τις καλύτερες Ιταλικές βιομηχανίες, σχέδια, θεατρικά κοστούμια και οι νέες συλλογές των τελειόφοιτων γέμιζαν τον χώρο με χρώμα και έμπνευση, ενώ οι καθηγητές συνέχιζαν να παραδίδουν την ύλη. Τελευταίος σταθμός μας προτού την συνάντηση με τον Lupo ήταν η ταράτσα. Με την σχολή να έχει θέα σχεδόν του μεγαλύτερου μέρους της Ρώμης, αντιλαμβάνεται κανείς από που αντλούν την έμπνευση τους οι μαθητές. 

Πίσω στην αίθουσα της συνάντησης μας, ο Lupo χαμογελαστός μας υποδέχτηκε και χωρίς να θέλω να υπερβάλω απέβαλε κάθε ίχνος ανασφάλειας, που μπορεί να είχα έως τότε. Άνετος και έτοιμος για έναν ουσιαστικό διάλογο κάθισε απέναντι μου και ξεκινήσαμε να συζητάμε. Θα μπορούσα για ώρες να περιγράφω αυτήν την συνέντευξη, μα είναι προτιμότερο για όλους να περάσουμε στο δια ταύτα”.

EN | One ordinary sunny day, before Italy was even quarantined, I found myself at the entrance of the school, a magnificent Renaissance building with a green fence next to Tiber and I met Mr. Lanzara or Lupo, as they call him. Moving down the corridors of the school, Andrea Spezzigu, the Event and Public Relations Manager, decided to take me through the space and into the classrooms where I saw students of all ethnicity study, design and focus on their vision with positive energy and creativity. Fabrics, coming from the best Italian industries, designs, theatrical costumes and new graduates’ collections filled the space with color and inspiration while teachers continued to deliver the teaching material. Our last stop before meeting Lupo was the terrace. With the school overlooking almost most of Rome, one can see where the students draw their inspiration from.

Back in our meeting room, Lupo smiled, welcomed us, and without exaggerating, eliminated any trace of insecurity I might have had. Comfortable and ready for a meaningful dialogue, he sat down with me, and we began to discuss. I could describe this interview for hours, but it is better for everyone to dive straight into it. “

ΕΝ | Hello, Lupo and thank you for having me. I would like to start this interview by commenting your previous statement quoting: “You do not have to dream of it, you have to work for it”.

It is what I would like to tell to all the young and creative people who aspire to a fashion career. I believe that it is important to acquire knowledge. However, it is also important to understand the value and amount of work behind the glamorous life and the spectacular fashion shows. You see, it is not enough to just dream of a fashion career. It demands a lot of sacrifices, hard work and investigating. One must learn the industry, plan their moves, create a long term viable and feasible plan. I would love to say that it is only about studying but right now, in our present time, someone can learn, practice and work in many different ways. Scholarships, seminars, social media even can help someone evolve. After all, fashion is yet another industry. You must sell. Have profit. So, it is all about competence, being devoted, working hard and having a schedule and a plan. So yes, dreaming of it will not bring you results. Working for it will.

GR| Καλημέρα Lupo και σε ευχαριστούμε για την φιλοξενία. Θα ήθελα να ξεκινήσουμε αυτή την συνέντευξη σχολιάζοντας μία παλαιότερη δήλωση σου, η οποία ανέφερε: “Δεν χρειάζεται να ονειρεύεσαι κάτι, χρειάζεται να δουλέψεις γι’ αυτό”. 

Θα ήταν αυτό που θα ήθελα να πω σε όλους τους νέους και δημιουργικούς ανθρώπους, που επιζητούν μια καριέρα στον χώρο της μόδας. Πιστεύω πως είναι πολύ σημαντικό να αποκτάς γνώση. Ωστόσο, είναι εξίσου σημαντικό να καταλάβεις την αξία και το φόρτο εργασίας πίσω από την λαμπερή ζωή και τα επιβλητικά fashion shows. Βλέπεις, δεν είναι αρκετό απλά να ονειρεύεσαι μία καριέρα. Απαιτεί πολλές θυσίες, σκληρή δουλειά και έρευνα. Κάποιος που θέλει να ασχοληθεί ουσιαστικά, πρέπει να μάθει την βιομηχανία, να σχεδιάσει την κάθε του κίνηση, να φτιάξει ένα μακροπρόθεσμο και βιώσιμο σχέδιο. Θα ήταν υπέροχο να πω πως αρκούν μόνο οι σπουδές μα τώρα, στην δικό μας παρόν, μπορείς να μάθεις, να εξασκηθείς και να δουλέψεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Υποτροφίες, σεμινάρια, ακόμη και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να βοηθήσουν τον οποιοδήποτε να εξελιχθεί. Εκτός των άλλων, η μόδα είναι ακόμη μία βιομηχανία. Πρέπει να κάνεις πωλήσεις. Να έχεις κέρδος. Οπότε, όλα έχουν να κάνουν με τις ικανότητες, την σκληρή δουλειά και την αφοσίωση. Να έχεις πρόγραμμα και πλάνο. Ναι λοιπόν, το να ονειρεύεσαι δεν θα σου φέρει αποτελέσματα. Το να εργασθείς θα σου φέρει.

EN| This is a very insightful viewpoint. Which, would you say, are the traits that someone needs to have in order to be successful or even start in this industry? 

There is no career in fashion or any other industry for the matter, if you do not have competence and that’s a fact. But it is most important to have a vision and by vision I mean your objectives. You know, which are your long term objectives and what you are doing to achieve them. Maybe, luck is also a factor as it is often that you might get lucky during your first steps but what about after that? Consistency, humility,realistic amount of confidence as well as being an active member in the fashion industry is very important. Introduce yourself, ask for help, do not be shy and hustle. Get your hands dirty, learn the job, your material. Experience is vital. It doesn’t matter if you start from small ateliers or big brand houses. And then, it is all about your message, your brand identity. Who are you? What makes you special and why should someone buy your clothes or hire your services? A person must find what they represent and bring it out there. Authenticity and honesty is always the best path to choose. Nowadays, fashion is a means to transmit important social and cultural messages, to say something that matters. What is your message? To even start in the fashion industry you must be ready to answer and rise up to all these questions and demands. Last but not least, you have to be persistent, patient because maybe you will not succeed. You must always be prepared for that. Prepare to push your limits and fight for what you deserve.

GR | Αυτή είναι μια πολύ διορατική άποψη. Ποια, θα λέγατε, είναι τα γνωρίσματα που κάποιος πρέπει να έχει για να είναι επιτυχημένος ή ακόμα και να ξεκινήσει σε αυτόν τον κλάδο;

Δεν υφίσταται καριέρα στην μόδα ή και σε καμία άλλη βιομηχανία, εάν δεν υπάρχει το στοιχείο της ικανότητας και αυτό είναι γεγονός. Μα είναι πολύ σημαντικό για κάποιον να έχει όραμα και λέγοντας όραμα εννοώ φυσικά τους στόχους. Ξέρεις ποιοι είναι οι μακροπρόθεσμοι στόχοι σου και τι κάνεις για να επιτευχθούν. Ίσως, η τύχη να είναι επίσης ένας παράγοντας δεδομένου πως μπορεί να σταθείς τυχερός στα πρώτα σου βήματα, μα τι έπεται στην συνέχεια; Συνέπεια, ταπεινοφροσύνη, ρεαλιστική αυτοπεποίθηση, καθώς και το να είσαι ενεργό μέλος στην βιομηχανία της μόδας είναι εξίσου σημαντικά στοιχεία. Συστήσου, ζήτα για βοήθεια, μην ντρέπεσαι και βγες εκεί έξω. Λέρωσε τα χέρια σου, μάθε την δουλειά, το υλικό σου. Η εμπειρία είναι ζωτικής σημασίας. Δεν έχει σημασία αν ξεκίνησες από μικρά ατελιέ ή μεγάλους οίκους. Κι ύστερα όλα κινούνται γύρω από το μήνυμα σου, την ταυτότητα σου. Ποιος είσαι; Τι σε κάνει ιδιαίτερο και γιατί κάποιος να θέλει να αγοράσει τα ρούχα σου ή να σε προσλάβει για τις υπηρεσίες σου; Ένα άτομο πρέπει να βρει αυτό που εκπροσωπεί και να το εκδηλώσει. Η αυθεντικότητα και η ειλικρίνεια είναι πάντα το σωστό μονοπάτι. Σήμερα, η μόδα είναι ένα μέσο μετάδοσης κοινωνικών και πολιτιστικών μηνυμάτων, η ευκαιρία μας να δηλώσουμε κάτι σημαντικό. Ποιο είναι το μήνυμα σου; Για να ξεκινήσεις και μόνο στην βιομηχανία της μόδας οφείλεις να είσαι έτοιμος να απαντήσεις και να σταθείς στο ύψος όλως αυτών των ερωτήσεων και των απαιτήσεων. Πρέπει να είσαι επίμονος, ψύχραιμος και υπομονετικός, γιατί ίσως και να μην πετύχεις. Οφείλεις να είσαι προετοιμασμένος και γι’αυτή την εκδοχή, πάντα. Προετοιμάσου να σπάσεις τα όρια σου και να παλέψεις γι’αυτό που αξίζεις.

EN| How would you say, you prepare your students for this… fight? 

The students here, they work with the source. They get to learn the Italian artisan way of producing. They become part of the production. Fabrics are a pillar of the Italian fashion industry and in the Academy the students learn how to choose, how to work with the different textures and have a straight connection with the source from the Italian fabric industry and the archive. They understand how to use every tool in their advantage and not copy but be unique. It is very important to get to know and understand the culture and history behind the fashion industry and this is what we offer here. Students have a vivid role through competitions, presentations and of course our established collaborations with important fashion houses and international companies. We like to prompt our students to question themselves, to find new ways of creating. In the end it all comes to the person, their character and will to succeed. We have an utmost respect for the younger generation as they are more active, they have more resources and despite the long hours and the stress we still try to inspire them to be productive and find their identity.

GR | Πως θεωρείτε πως προετοιμάζετε τους μαθητές σας γι’αυτόν τον… αγώνα;

Οι μαθητές εδώ δουλεύουν με την πηγή. Έχουν την ευκαιρία να μάθουν τον χειροποίητο Ιταλικό τρόπο παραγωγής. Γίνονται κομμάτι της παραγωγικής διαδικασίας. Τα υφάσματα είναι ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία της Ιταλικής βιομηχανίας της μόδας και στην Ακαδημία οι μαθητές διδάσκονται πως να επιλέγουν, πως να δουλεύουν με τις διάφορες υφές και αναπτύσσουν μία πρώτου τύπου επαφή με την πηγή, μέσω της βιομηχανίας υφάσματος και του πλούσιου αρχείου. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίσουν και να καταλάβουν εις βάθος την ιστορία πίσω από την βιομηχανία της μόδας και αυτό προσφέρουμε εδώ. Οι μαθητές αποκτούν έναν εξαιρετικά ενεργητικό ρόλο μέσω διαγωνισμών, παρουσιάσεων και φυσικά μέσω των χρόνιων εδραιωμένων συνεργασιών μας με μεγάλους οίκους μόδας και σημαντικούς διεθνής ομίλους. Μας αρέσει να παρακινούμε τους σπουδαστές να αμφιβάλλουν, να βρίσκουν νέους τρόπους δημιουργίας. Στο τέλος, όλα εξαρτώνται από το άτομο, τον χαρακτήρα και την θέληση του να πετύχει. Σεβόμαστε πολύ την νέα γενιά, καθώς είναι πολύ πιο δραστήρια, έχουν περισσότερους διαθέσιμους πόρους και παρά τις πολλές ώρες και το στρες προσπαθούμε να τους εμπνεύσουμε να παραμένουν παραγωγικοί και να βρουν την ταυτότητα τους.

EN| Alessandro Michele, Frida Giannini and many more successful professionals have graduated from the Academy. Is there a something specific, a characteristic that you may say made them unique? 

As I mentioned before, in my opinion, it all comes down to the person. How passionate and determined they are. As an Academy of course we are proud, but we only set the base. We give, if you will, the initiative. The platform for these creatives to show their talent, learn and evolve before embarking on to their professional journey. Personalities like Alessandro Michele, are of course exceptional. However, the fact that he reinterpreted the standards of beauty and introduced a new aesthetic to an historical Italian fashion house, is his success and it is all his achievement.

Personalities like Alessandro Michele, are of course exceptional. However, the fact that he reinterpreted the standards of beauty and introduced a new aesthetic to a historical Italian fashion house back, is his success and it is all his achievement. Because of who he is, of how he worked and was willing to learn and be cultivated as a personality. The success of each person depends on how they react to the resources that they are given. What they do with the material that they acquire. They are all unique, it is up to them to ask the questions. We give our best. It is up to them how they receive it.

GR | Alessandro Michele, Frida Giannini και πολλοί άλλοι επιτυχημένοι επαγγελματίες του χώρου αποφοίτησαν από την Ακαδημία. Υπάρχει κάτι συγκεκριμένο, κάποιο χαρακτηριστικό τους που θα λέγατε πως τους καθιστά μοναδικούς; 

Όπως ανέφερα προηγουμένως, κατά τη γνώμη μου, όλα έρχονται στο άτομο. Πόσο παθιασμένοι και αποφασισμένοι είναι εκείνοι. Ως Ακαδημία φυσικά είμαστε περήφανοι, αλλά θέτουμε μόνο τη βάση. Δίνουμε, αν θέλετε, την πρωτοβουλία. Γινόμαστε η πλατφόρμα για αυτά τα δημιουργικά άτομα να αναδείξουν το ταλέντο τους, να μάθουν και να εξελιχθούν πριν προχωρήσουν στο επαγγελματικό τους ταξίδι. Προσωπικότητες όπως η Alessandro Michele, είναι βέβαια εξαιρετικές. Ωστόσο, το γεγονός ότι επαναπροσδιόρισε τα πρότυπα της ομορφιάς και εισήγαγε μια νέα αισθητική σε έναν ιστορικό Ιταλικό οίκο μόδας, είναι η επιτυχία του και είναι το επίτευγμα του. Λόγω του ποιος είναι, του πώς εργάστηκε και το πόσο ήταν πρόθυμος να μάθει και να καλλιεργηθεί ως προσωπικότητα. Η επιτυχία κάθε ατόμου εξαρτάται από το πώς αντιδρούν στους πόρους που τους δίνονται. Τι κάνουν με το υλικό, που αποκτούν. Είναι όλοι μοναδικοί, εξαρτάται από αυτούς να θέτουν τις ερωτήσεις. Εμείς προσφέρουμε το καλύτερο δυνατό. Εξαρτάται από το πώς το λαμβάνουν.

EN | How do you feel about having such important alumni? Do you think that students who choose the Academy are based on the school’s popularity factor?

We are grateful. Grateful that they chose us to study and become who they are. Honestly we are grateful and proud for all our students. It is truly an honor to have helped such creative and unique personalities. I believe that nobody should choose a school because of its popularity. Having some popular alumni does not make you a great school. To realize if you made the right choice you have to see your needs, your resources and of course the courses which are offered. To see the rate of success of a school you need to search and talk to the younger generations, the latest alumni of the past one or two years. Ask, where are they? Are they working? Are they productive? This is when you will understand.

GR | Πως αισθάνεστε που έχετε τόσο σημαντικούς απόφοιτους; Πιστεύετε πως οι φοιτητές που επιλέγουν την Ακαδημία βασίζονται στο παράγοντα της φήμης της σχολής;

Είμαστε ευγνώμων. Ευγνώμων που επέλεξαν εμάς για τις σπουδές τους και για να γίνουν αυτοί που είναι σήμερα. Ειλικρινά είμαστε ευγνώμων και περήφανοι για όλους τους μαθητές μας. Είναι αληθινά, τιμή να έχουμε βοηθήσει τόσες δημιουργικές και μοναδικές προσωπικότητες. Θεωρώ πως κανένας δεν θα έπρεπε να επιλέγει κάποια σχολή λόγω της διασημότητας της. Το να έχεις κάποιους διάσημους απόφοιτους δεν σε καθιστά ως την καλύτερη σχολή. Για να αντιληφθεί κάποιος εάν έχει κάνει την σωστή επιλογή, πρέπει να κοιτάξει τις δικές του ανάγκες, τους πόρους και φυσικά τα προγράμματα της εκάστοτε σχολής. Για να δεις το ποσοστό επιτυχίας μιας σχολής πρέπει να ψάξεις και να ρωτήσεις τις νεότερες γενιές, τους αποφοίτους των τελευταίων δύο ετών. Ρώτα, που βρίσκονται; Εργάζονται; Είναι παραγωγικοί; Τότε είναι που θα καταλάβεις.

ΕΝ | There are many creative people who want a fashion career but come from completely other professional backgrounds or even similar like architecture for example. What is your opinion on this new wave of people in the industry?

I believe in people and I believe in souls. Every person can become whoever they want. As we mentioned before is up to them to learn and work on what they desire. Everyone can try and some will succeed, some not. Sometimes, people from non creative backgrounds become the most successful even and this is because they can, most of the times, have a better understanding of the practical matters of the fashion industry. Numbers, marketing, brand identity are very important for a viable and prosperous business. Welcoming new people, fresh ideas is the key to moving forward.

GR | Υπάρχουν πολλοί δημιουργικοί άνθρωποι που θέλουν μια καριέρα στην μόδα, αλλά προέρχονται από εντελώς άλλα επαγγελματικά υπόβαθρα ή ακόμα και παρόμοια όπως η αρχιτεκτονική για παράδειγμα. Ποια είναι η γνώμη σας για αυτό το νέο κύμα ανθρώπων στη βιομηχανία;

Πιστεύω στους ανθρώπους και πιστεύω στις ψυχές. Κάθε άνθρωπος μπορεί να γίνει όποιος θέλει. Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, εναπόκειται σε αυτούς να μάθουν και να εργαστούν σε ότι θέλουν. Ο καθένας μπορεί να δοκιμάσει και μερικοί θα πετύχουν, μερικοί όχι. Μερικές φορές, οι άνθρωποι από μη δημιουργικό υπόβαθρο γίνονται οι πιο επιτυχημένοι και αυτό συμβαίνει γιατί μπορούν, πολλές φορές, να έχουν καλύτερη κατανόηση των πρακτικών θεμάτων της βιομηχανίας της μόδας. Οι αριθμοί, η εμπορία, η ταυτότητα της μάρκας είναι πολύ σημαντικές έννοιες για μια βιώσιμη και ευημερούσα επιχείρηση. Καλωσορίζοντας νέους ανθρώπους, νέες ιδέες είναι το κλειδί για να προχωρήσουμε στο μέλλον.

EN | The Greek fashion industry may not be as popular as the Italian, however there are many successful and bright creatives and designers. Is there someone that you admire or better say, appreciate? 

The Greek fashion industry may not be as vast but it is equally important. You see, I consider Italian and Greeks something like cousins. I go to Greece almost every summer and I respect and admire the culture and history. Greek people should be proud of their past and their aesthetic. It is funny how you ask me that, since I come to very much appreciate and admire his work as much as his character and ethic. I am talking about Vrettos Vrettakos, that he also happens to be our alumni. You should ask him if it is hard or not, to make it in the fashion industry. He is an amazing person, whom I respect a lot. His work and creative thinking remain at their peak and it is important to say that he is a wonderful creative and most talented designer. It is not an accident that he is successful and prosperous.

GR | Η Ελληνική βιομηχανία μόδας μπορεί να μην είναι τόσο δημοφιλής όσο η Ιταλική, ωστόσο υπάρχουν πολλά επιτυχημένα και εξαιρετικά δημιουργικές προσωπικότητες και σχεδιαστές. Υπάρχει κάποιος που θαυμάζετε ή καλύτερα, εκτιμάτε;

Η ελληνική βιομηχανία μόδας μπορεί να μην είναι τόσο μεγάλη, αλλά είναι εξίσου σημαντική. Βλέπετε, θεωρώ τους Ιταλούς και τους Έλληνες κάτι σαν τους ξαδέλφους. Πηγαίνω στην Ελλάδα σχεδόν κάθε καλοκαίρι και σέβομαι και θαυμάζω τον πολιτισμό και την ιστορία. Ο ελληνικός λαός πρέπει να είναι περήφανος για το παρελθόν και την αισθητική του. Είναι αστείο που με ρωτάτε αυτό, δεδομένου ότι έρχομαι πολύ να εκτιμήσω και να θαυμάσω το έργο του όσο και το χαρακτήρα και το ήθος του. Μιλάω για τον Βρεττό Βρεττάκο, που συμβαίνει επίσης να είναι απόφοιτος μας. Θα πρέπει να τον ρωτήσετε αν είναι δύσκολο ή όχι, να τα καταφέρει κανείς στη βιομηχανία της μόδας. Είναι ένας καταπληκτικός άνθρωπος, τον οποίο σέβομαι πολύ. Η δουλειά και η δημιουργική του σκέψη παραμένουν στο αποκορύφωμά τους και είναι σημαντικό να πούμε ότι είναι ένας υπέροχος δημιουργικός και ταλαντούχος σχεδιαστής. Δεν είναι τυχαίο ότι είναι επιτυχημένος και παραγωγικός.

ΕΝ | I have to admit that this conversation is mostly interesting, I wish we could have more time. Before we go, what message would you give to the young creative people in Greece who want to prosper in the fashion industry? 

I would definitely tell them to never forget who they are, their roots and where they come from. To be proud of what they and their cultural heritage stand for. They have to fight, be brave and try to be part of a revolution, of a new narrative or a new story if you will, of fashion history in Greece. To strongly represent their market abroad and use every tool that is given to them. Every tool they can think of. Promote who you are, your identity in every creative way. Even if this is art, fashion, architecture, anything really. Do not give up and keep working for your goals.

GR | Πρέπει να παραδεχτώ ότι αυτή η συζήτηση είναι άκρως ενδιαφέρουσα, θα ήθελα να μπορούσαμε να έχουμε περισσότερο χρόνο. Πριν κλείσουμε, τι μήνυμα θα δίνατε στους νέους δημιουργικούς ανθρώπους στην Ελλάδα, που θέλουν να αναδειχθούν στη βιομηχανία της μόδας;

Σίγουρα θα τους πω να μην ξεχνούν ποτέ ποιοι είναι, τις ρίζες τους και από πού προέρχονται. Να είναι περήφανοι για αυτό που αντιπροσωπεύει η πολιτιστική τους κληρονομιά και η ιστορία τους. Πρέπει να πολεμήσουν, να είναι γενναίοι και να προσπαθήσουν να γίνουν μέρος μιας επανάστασης, μιας νέας αφήγησης ή μιας νέας ιστορίας, αν θέλετε, της ιστορίας της μόδας στην Ελλάδα. Να αντιπροσωπεύουν έντονα την αγορά τους στο εξωτερικό και να χρησιμοποιούν κάθε εργαλείο που τους δίνεται. Κάθε εργαλείο που μπορούν να σκεφτούν. Προωθήστε ποιοι είστε, την ταυτότητά σας και την αισθητική σας με κάθε δημιουργικό τρόπο. Ακόμα κι αν πρόκειται για τέχνη, μόδα, αρχιτεκτονική, οτιδήποτε πραγματικά. Μην εγκαταλείπετε και συνεχίστε να εργάζεστε για τους στόχους σας.

ΕΝ| Thank you for your time, one last clarification though. Is it easy for Greek students to apply to the Academy or they need to learn Italian? 

Of course. As we discussed it is very important for me to learn ones language and Italian has a special role in order to fully comprehend our culture and way of thinking. However, most of our courses are in both languages and a translator is provided for  every student who is not Italian during class. Nowadays, there is a a way for everything.

GR | Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας, μια τελευταία διευκρίνιση όμως. Είναι εύκολο για τους Έλληνες φοιτητές να απευθυνθούν στην Ακαδημία ή πρέπει να μάθουν Ιταλικά;

Φυσικά. Όπως συζητήσαμε, είναι πολύ σημαντικό για μένα να μάθεις την γλώσσα κάποιου άλλου και η ιταλική έχει έναν ειδικό ρόλο για να κατανοήσει κανείς πλήρως την κουλτούρα και τον τρόπο σκέψης μας. Ωστόσο, τα περισσότερα από τα μαθήματά μας είναι και στις δύο γλώσσες και ένας μεταφραστής παρέχεται για κάθε φοιτητή, που δεν είναι Ιταλός κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Σήμερα, υπάρχει μία λύση για τα πάντα.

Για περισσότερες πληροφορίες για την Ακαδημία, μπορείτε πάντα να ανατρέξετε στο σχετικό άρθρο, εδώ.

Αλλά και γιατί όχι στα μέσα δικτύωσης και την ιστοσελίδα της σχολής.

Instagram: @accademiacostumeemoda 

Facebook: Accademia Costume & Moda

Twitter: @AccaCostumeModa

LinkedIn:  Accademia Costume & Moda

Pinterest: @Accademia Costume & Moda

Website: www.accademiacostumeemoda.it

*Όλες οι εικόνες από την σχολή και τα σόου, προέρχονται απο το αρχείο της σχολής Accademia Costume e Moda.

*All images of the school and shows are courtesy of Accademia Costume e Moda and their student work archive.

 Published on Mar 18, 2020 

Tags:
0 shares
Η Άννα σπούδασε "Επιμέλεια και Επικοινωνία Μόδας" στην Ρώμη όπου και διαμένει. Θεωρεί την μόδα τρόπο ζωής και έκφρασης και της αρέσει να παίζει με την ντουλάπα και τα μαλλιά της. Μία Ελληνίδα που νιώθει λίγο παραπάνω Ιταλίδα, είναι ερωτευμένη με την μίνιμαλ αισθητική, το καλό φαγητό και την αναμετάδωση όλων όσων γίνονται στον χώρο της μόδας.