Beyonce and Jay-Z for Tiffany & Co., WWD.

“About Love”: Μια καμπάνια, ένα ζευγάρι και πολλά καράτια.

*Γράφει η Άννα Κιουμουρτζή. 

Ο οίκος Tiffany & Co. αποκάλυψε την νέα του καμπάνια, με πρωταγωνιστές το ίσως μεγαλύτερο “power couple” της Αμερικανικής και όχι μόνο, καλλιτεχνικής σκηνής. Και δεν μιλάμε για άλλους πέραν της Beyoncé και του συζύγου της, Jay-Z. Η καμπάνια έχει τον απλό μα περιεκτικό τίτλο, «ABOUT LOVE» και μας χαρίζει απλόχερα μία υπερπολυτελή μα σχετικά μινιμαλιστική εικόνα, με 60s πινελιές.

Beyonce and Jay-Z for Tiffany & Co., WWD.

H Beyoncé φοράει το εμβληματικό κίτρινο διαμάντι του Tiffany, μία πέτρα 128.54 καρατιών η οποία ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά σε ένα αποικιακό Γαλλοκρατούμενο ορυχείο της Νότιας Αφρικής πριν από 140 χρόνια και αγοράστηκε για πρώτη φορά το 1877 από τον Charles Lewis Tiffany για μόλις 18.000 δολάρια. Με τον Jay-Z να φορά αντίστοιχα, το συλλεκτικό κομμάτι του Jean Schlumberger, Bird on a Rock, σε μορφή καρφίτσας πέτου, οι δυο τους ποζάρουν κυρίαρχοι, χαλαροί και πολυτελής σε μία εξοχική κατοικία στο προάστιο του Bel Air.

The Tiffany canary diamond.
The Tiffany Schlumberger ‘Bird on a Rock’ Brooch.

Η Beyoncé δεν είναι μόνο η τέταρτη γυναίκα η οποία φορά το αμύθητης πλέον αξίας διαμάντι, αλλά και η πρώτη Αφροαμερικανή. Κλείνοντας έτσι το μάτι, ειρωνικά, στα χρόνια της αποικιοκρατίας και της εκμετάλλευσης της εξόρυξης διαμαντιών στην Αφρικανική Ήπειρο. Ακολουθώντας την Lady Gaga στα Όσκαρ του 2019, την ακαταμάχητη Audrey Hepburn στην ταινία Breakfast at Tiffany’s, αλλά και την πρώτη επιλαχούσα, την socialite Mary Whitehouse στον επίσημο Tiffany Ball το 1957, η Queen Bey μας δείχνει με ένα μόνο βλέμμα τι σημαίνει κυριαρχία.

Audrey Hepburn, Lady Gaga. Tiffany Canary diamond. Getty images
Mrs. Sheldon Whitehouse, Tiffany Ball 1957. Getty Images

Όπως δήλωσε και ο Alexandre Arnault «Η Beyoncé και ο Jay-Z είναι η επιτομή της σύγχρονης ιστορίας της αγάπης. Ως ένας οίκος που υποστηρίζει πάντα την αγάπη, τη δύναμη, και την προσωπική έκφραση, δεν μπορούσαμε να σκεφτούμε ένα πιο εικονικό ζευγάρι που να αντιπροσωπεύει καλύτερα τις αξίες του Tiffany & Co. Είναι τιμή μας να έχουμε τους Carters ως μέρος της οικογένειας Tiffany.» Η ταινία ABOUT LOVE σκηνοθετείται από τον Emmanuel Adjei και γυρίστηκε από τον Jay-Z σε κάμερα Super 8. Θα περιλαμβάνει την απόδοση της Beyoncé για το «Moon River» από την κλασική ταινία Breakfast at Tiffany’s.

Beyonce and Jay-Z for Tiffany & Co., WWD.

Ωστόσο, το ζεύγος Carter δεν αποτέλεσε τον μοναδικό πόλο έλξης της καμπάνιας, καθώς ολόκληρη η ταινία μικρού μήκους, αλλά και η φωτογράφιση έχει ως επίκεντρο τον μεγάλο πίνακα του Jean-Michel Basquiat, Equals Pi, ο οποίος δημιουργήθηκε από τον εκλιπόντα ζωγράφο το 1982. Ο Basquiat έκανε τη δουλειά το 1982, μία περίοδο όπου θεωρείται πως βρισκόταν πολύ κοντά στη δημιουργική κορύφωση του.

Jean-Michel Basquiat, archive image.

Εκείνο το καλοκαίρι έγινε και η επίσημη παρουσίαση του ως το νέο “αστέρι” της τέχνης, στην Documenta -την έρευνα σύγχρονης τέχνης η οποία λάμβανε χώρα δύο φορές την δεκαετία στο Kassel της Γερμανίας και είναι μία από τις πιο διάσημες εκθέσεις τέχνης οπουδήποτε στον κόσμο- και είχε σόλο παραστάσεις σε διαφορετικές γκαλερί στη Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες και την Ευρώπη, δουλεύοντας σε χώρους στούντιο στην οδό Crosby και στην ιταλική πόλη της Modena.

Jean-Michel Basquiat, archive image.

Επιπλέον, το χρώμα που κυριαρχεί στον καμβά είναι μια συγκεκριμένη απόχρωση που όπως επισημαίνει ο V.P. της Tiffany, Alexandre Arnault, είναι αρκετά κοντά στην εμβληματική απόχρωση του αυγού της Robin, που είναι η Tiffany Blue. Με αφορμή την καμπάνια είναι η πρώτη φορά, που ο συγκεκριμένος πίνακας προβάλλεται με εμπορικό τρόπο και το έργο τέχνης θα προβάλλεται δημόσια στη ναυαρχίδα της Πέμπτης Λεωφόρου της κοσμηματοποιίας.

Alexandre Arnault via WWD.

«Δεν έχουμε καμία έγκυρη πηγή που να λέει ότι έκανε τον πίνακα για την Tiffany. Ξέρουμε ότι αγαπούσε τη Νέα Υόρκη, και ότι αγαπούσε την πολυτέλεια καθώς και τα κοσμήματα. Υποθέτω ότι ο πίνακας δεν είναι εντελώς τυχαίος. Το χρώμα είναι τόσο συγκεκριμένο που πρέπει να είναι ένα είδος φόρου τιμής.» Ήταν η δήλωση του Alexandre Arnault.  

Σε ένα δελτίο τύπου, ο οίκος  Tiffany & Co. σημείωσε επίσης ότι η συνεργασία με τους Carters «αντανακλά [τη] συνεχή υποστήριξή τους από τις υπο-εκπροσωπούμενες κοινότητες» και ότι υπόσχεται 2 εκατομμύρια δολάρια για προγράμματα υποτροφιών και πρακτικής εξάσκησης για ιστορικά αφροαμερικανικά κολέγια και πανεπιστήμια. Ωστόσο, μετά την καμπάνια, τα πρόσφατα παγκόσμια συμβάντα και τη ριζική αλλαγή προς την πολιτισμική εκτίμηση, τον σεβασμό, την επανεφεύρεση των προοπτικών μας προς τις καταπιεσμένες και κακομεταχειριζόμενες από την ιστορία, μειονότητες και πολιτισμούς, ένα πράγμα είναι βέβαιο.

Tiffany & Co. Headquarters NYC.

Μετά από δύο δεκαετίες στο προσκήνιο, η Beyoncé και μαζί της ο Jay-Z, έχει γίνει κάτι πολύ περισσότερο από ένα ποπ σύμβολο. Είναι μια πολιτισμική δύναμη που αψηφά συστηματικά τις προσδοκίες και μεταμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τη δύναμη της τέχνης, ώστε να αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τους εαυτούς μας και τους άλλους. Μία Αφροαμερικανή γυναίκα, superstar, performer, καλλιτέχνης, σύζυγος και μητέρα έχει επιβληθεί όχι μόνο σε έναν λαό μα σε έναν πλανήτη. Γιατί, η δύναμη της αλλαγής είναι πρώτα από όλα μέσα μας.

Beyonce and Jay-Z for Tiffany & Co., WWD.

Είναι σημαντικό να αναγνωρίζουμε πως ο χώρος της μόδας, ως ένας εξαιρετικά νεποτισμικός και ταυτόχρονα δημιουργικός χώρος, μαθαίνει να εξελίσσεται, να σέβεται και να εκπροσωπεί ισάξια όλο και περισσότερες κοινωνικές ομάδες, στις οποίες κατά κύριο λόγο οφείλει και ένα μεγάλο κομμάτι έμπνευσης αλλά και πλούτου.

Ας ελπίσουμε λοιπόν, πως το μόνο που μας περιμένει είναι περισσότερες τέτοιες δουλειές με όλο και πιο ηχηρά κοινωνικά και φυλετικά μηνύματα.

Η επίσημη ταινία μικρού μήκους παρουσιαστεί στο κοινό την 15η Σεπτεμβρίου.

Tags:
0 shares
Η Άννα σπούδασε "Επιμέλεια και Επικοινωνία Μόδας" στην Ρώμη όπου και διαμένει. Θεωρεί την μόδα τρόπο ζωής και έκφρασης και της αρέσει να παίζει με την ντουλάπα και τα μαλλιά της. Μία Ελληνίδα που νιώθει λίγο παραπάνω Ιταλίδα, είναι ερωτευμένη με την μίνιμαλ αισθητική, το καλό φαγητό και την αναμετάδωση όλων όσων γίνονται στον χώρο της μόδας.