245826229_399760551790075_7214403915182924523_n

Η Ελένη Καββάδα, σχεδιάστρια μόδας και δημιουργός του brand 240791ek, σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο Paramano.gr.

*Γράφει ο Νίκος Αλιάζης.

“Τολμηρή, ανατρεπτική και άκρως ταλαντούχα… ο λόγος για την Ελένη Καββάδα, δημιουργό του brand 240791ek. Eκπροσωπεί τους σχεδιαστές που σέβονται το χώρο της μόδας και εκφράζουν μέσω των δημιουργιών τους όλες τις καλλιτεχνικές του ανησυχίες. Έχει σπουδάσει στην Ιταλία και πραγματοποίησε την πρακτική της στο τμήμα σχεδιασμού του οίκου δημοφιλούς ιταλικού οίκου Salvatore Ferragamo, στη Φλωρεντία. Χαίρομαι πολύ καθώς η Ελένη αποδεικνύει ότι οι Έλληνες σχεδιαστές έχουν το ταλέντο και τη δυνατότητα να δημιουργήσουν στα πρότυπα της υψηλής μόδας και χαιρόμαστε διπλά που την φιλοξενούμε στο Paramano.gr“.

H σχεδιάστρια Ελένη Καββάδα.

Θυμάσαι πότε άρχισες να ενδιαφέρεσαι για τη μόδα;

Η έννοια της μόδας υπάρχει στη ζωή μου από πολύ μικρή ηλικία, καθώς σκιτσάρω από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Όχι συνειδητοποιημένα, αλλά σαν μια φυσική ροή και εξέλιξη, άρχισε να διαμορφώνεται και να παίρνει σχήμα με τα χρόνια και τα ερεθίσματα, ώσπου έγινε καθαρή και ειλικρινής εικόνα, που μας φέρνει στο σήμερα.

©240791ek

Τι σε έκανε να ασχοληθείς με τη μόδα πιο σοβαρά και να την ακολουθήσεις σε επαγγελματικό επίπεδο;

Όπως οι περισσότεροι – αν όχι όλοι- άνθρωποι που ασχολήθηκαν, τελικά, επαγγελματικά με οποιονδήποτε τομέα της τέχνης, είχα και εγώ αμφιβολίες για το εάν θα έπρεπε να «πάρω στα σοβαρά» το μεράκι μου και να το κάνω καριέρα. Καθώς οι καιροί ήταν και είναι δύσκολοι και απαιτητικοί, πολλοί καλλιτέχνες επιλέγουν να ασχοληθούν με κάτι πιο σίγουρο, πιο ασφαλές, που θα τους εξασφαλίσει μια αξιοπρεπή διαβίωση. Παρόλα αυτά, επειδή υπάρχουμε σε αυτόν τον πλανήτη μόνο μια φορά, αποφάσισα να ακολουθήσω το ένστικτό μου και να ρισκάρω με μια τέτοια είδους καριέρα. Είναι πολύ νωρίς ακόμη για να πω εάν έκανα το σωστό, το μόνο σίγουρο όμως είναι πως είμαι ένα ευτυχισμένο άτομο, που καταπιάνεται καθημερινά με το πάθος του.

©240791ek

Κάθε ρούχο που δημιουργείς είναι μοναδικό. Ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζεις τη μόδα είναι σαν ένα καλλιτέχνη, που δημιουργεί ένα γλυπτό ή έναν πίνακα ζωγραφικής. Περιέγραψέ μου τη δημιουργική διαδικασία, που ακολουθείς.

Είναι αλήθεια πως αγκαλιάζω μια δημιουργική διαδικασία πολύ προσωπική και δική μου, που δεν ακολουθεί κάποια universal περγαμηνή. Δίνω στο κάθε κομμάτι μια ευκαιρία χωρίς επανάληψη και καθώς δημιουργείται, συγκεντρώνομαι εξ ολοκλήρου σε αυτό. Με αυτόν τον τρόπο, έχει στοιχεία που σκιαγραφούν τις συνθήκες τις εκάστοτε στιγμής, διάθεσης, πραγματικότητας. Αυτό του προσδίδει μια αυθεντικότητα που είναι για μένα κομβική. Η διαδικασία διαφέρει ανάλογα με τις απαιτήσεις του κομματιού, αλλά συνήθως, γνωρίζοντας τις πρώτες ύλες, τον λόγο και το σκοπό που εξυπηρετεί, θέτω ένα γενικό πλαίσιο και είτε μέσω πατρόν ή μουλάζ, ξεκινάω τις δοκιμές που θα με οδηγήσουν στο τελικό αποτέλεσμα. Το σκίτσο είναι κάτι που ειλικρινά έχει εκλείψει από την διαδικασία, καθώς η 3d αντιμετώπιση του υφάσματος πάνω στην κούκλα, είναι πολύ πιο κατατοπιστική από ένα φλατ σχέδιο στο χαρτί.

©240791ek

Πόσο δύσκολο είναι για μια νέα σχεδιάστρια, να δημιουργήσει το δικό της brand στην Ελλάδα;

Οι δυσκολίες είναι, για κάθε περίπτωση, διαφορετικές. Εάν είσαι ένας δημιουργός που σχεδιαστικά αναφέρεται σε μεγάλη μερίδα κόσμου, είτε γιατί τα κομμάτια σου είναι πολύ προσιτά και κατανοητά, είτε γιατί για κάποιο λόγο έχεις το άγγιγμα του Μίδα και ο κόσμος σε ακολουθεί, τότε οι δυσκολίες θα είναι συγκεκριμένες και μόνο στην αρχή – ό,τι δυσκολία μπορεί να αντιμετωπίσει μια νεοσύστατη επιχείρηση στο ξεκίνημα της μέχρι να ισορροπήσει. Εάν, από την άλλη, είσαι ένας δημιουργός με πιο εξεζητημένη αισθητική, που θα πρέπει να «φέρει» το κοινό στα μέτρα του και να σερβίρει μια εναλλακτική πρόταση από αυτή που μαζικά επικρατεί, τότε έχεις τις δυσκολίες του πρώτου παραδείγματος συν αυτή!

©240791ek

Γιατί χαρακτηρίζεις το brand σου “διπολικό”;

Χρησιμοποιώ τον όρο αυτόν, για να περιγράψω τις δύο διαφορετικές πλευρές του brand, που όμως η μία τρέφεται και υπάρχει λόγω της άλλης. Η μία είναι η αυθεντική πλευρά της θεατρικότητας, της υπερβολής, της υψηλής ραπτικής, των όγκων και των έντονων σχημάτων που χαρακτήρισαν και τα πρώτα δείγματα δουλειάς μου, όταν πρώτο-συστήθηκε το 240791. Η δεύτερη είναι η πιο προσιτή, καθημερινή και pret a porter προσέγγισή μου, που βεβαίως παίρνει ζωτικά στοιχεία και παραπομπές από την προαναφερθείσα.

©240791ek

Πρόσφατα άνοιξε το πρώτο σου μαγαζί λιανικής πώλησης. Πως είναι αυτή η εμπειρία;

Το μαγαζί άνοιξε αρκετά ξαφνικά και σύντομα, με brain storming δύο μηνών. Ήταν αποτέλεσμα της ανάγκης μου να ανοιχτώ εμπορικά, να περάσει όλο αυτό το υλικό και σε μία διάσταση που να μπορεί ένας επικείμενος αγοραστής να το προσεγγίσει. Είναι μια εντελώς πρωτόγνωρη εμπειρία, απαιτεί χρόνο καθώς κατασκευάζω τα πάντα εγώ, αλλά νομίζω πως όταν αρχίσει και roll– άρει και αγκαλιαστεί από το κοινό, θα έχει μια πολύ καλή διαδρομή.

©240791ek

Τι συμβουλή θα έδινες στα νέα παιδιά, που θέλουν να ασχοληθούν επαγγελματικά με τη μόδα;

Η αλήθεια είναι πως η έως τώρα – ανεξάρτητη- διαδρομή μου στον χώρο, είναι πολύ φρέσκια και νεοσύστατη, οπότε δεν θεωρώ πως έχω τα γαλόνια να δώσω κάποια στομφώδη συμβουλή. Αυτό που ξέρω είναι πως θέλει καθημερινή τριβή, καθημερινή καινούρια γνώση και τεχνική, καθημερινή λήψη ερεθισμάτων και αδιάκοπη εξάσκηση. Γίνε καλός, γίνε άριστος, γίνε μοναδικός. Και θα έρθουν όλα.

©240791ek

To φυσικό κατάστημα του240791 by eleni kavvada βρίσκεται στην Μαρίνα Φλοίσβου, Πλατφόρμα Α, Παλαιό Φάληρο (Τηλέφωνο επικοινωνίας – 6941514267).

Tags:
0 shares
Ο Νίκος Αλιάζης είναι ένας νέος σχεδιαστής με καταγωγή από την Ζάκυνθο. Έχει σπουδάσει "Fashion Design & Construction" στη σχολή μόδας Pansik Scuola di Moda με πλήρη διετή υποτροφία. Επίσης είναι απόφοιτος του τμήματος "Κοινωνιολογίας-Εγκληματολογίας" του Παντείου Πανεπιστημίου Αθηνών και τελειόφοιτος του τμήματος "Μονωδίας και Μελοδραματικής" του Ωδείου Δημήτρης Μητρόπουλος. Στα λίγα χρόνια ενασχόλησης του με τη μόδα έχει συνεργαστεί με διάφορα διεθνή περιοδικά(Vogue Italia, L'Officiel,Drama Magazine κ.α.),όπως και με επιτυχημένα brands της Ελλάδας και του εξωτερικού (ΝΙΚΕ, .LAK κ.α.)