CAMPAIGN-Christian-Louboutin-Shoepeaks-clutch-Inspired-by-Twin-Peaks-2017.-www.imageamplified.co_-7

Πως η δεκαετία του 2010 ”σκότωσε” τα ψηλοτάκουνα παπούτσια.

*Γράφει η Όλια Λύκου.

Τον Μάρτιο του 2010, η εφημερίδα Guardian πραγματοποίησε μια συνέντευξη με το διάσημο σχεδιαστή παπουτσιών Christian Louboutin με τον τίτλο: “How Killer Heels Conquered Fashion”. Αναφέρθηκε σε αποθαρρυντικές λέξεις, που έγραψε πρόσφατα η φεμινίστρια ακαδημαϊκός Germaine Greer: «Ενώ οι φεμινίστριες έχουν αγωνιστεί να δώσουν ελευθερίες στις γυναίκες, τα ψηλά τακούνια έχουν κατακτήσει τον κόσμο».

Και πράγματι αυτό είναι μια αλήθεια. Είχαν! Στην αρχή αυτής της δεκαετίας λατρεύονταν τα ψηλά τακούνια.Όσο πιο ψηλά τόσο πιο θελκτικά. Αλλά, 10 χρόνια αργότερα, αυτός ο παλιός τίτλος  της εφημερίδας δεν έχει καθόλου νόημα. Στην πραγματικότητα, έχει αντιστραφεί. Η μόδα έχει κατακτήσει τα killer heels. Ο δολοφόνος σκοτώθηκε. Και ποιος τον σκότωσε; Εσείς.

Κατά την τελευταία δεκαετία η άνοδος των αθλητικών ειδών και η εξάπλωση των αθλητικών παπουτσιών, (πχ είδαμε αθλητικά παπούτσια στην πασαρέλα υψηλής ραπτικής του οίκου Chanel το 2014), η επιρροή και η άνοδος του οίκου Gucci και της νέας εικόνας του από το 2015, σε συνδυασμό με μια γενιά γυναικών που μεγαλώνουν αποδεχόμενες το σώμα τους και το λεγόμενο diversity, για να μην αναφέρουμε και την άνεση, οδήγησε στην κυριαρχία των φλατ παπουτσιών. Τα ψηλά τακούνια κλείστηκαν στις ντουλάπες και αγοράστηκαν ελάχιστα νέα.

“Πριν από τρία ή τέσσερα χρόνια ήταν φυσιολογικό σε όλες τις μάρκες μας να πωλούν τα τακούνια στα 120 χιλιοστά”, λέει η επικεφαλής δημιουργός του οίκου Kurt Geiger Rebecca Farrar-Hockley. “Τώρα, ένα ψηλό τακούνι δεν είναι μεγαλύτερο από 90 χιλιοστά. Αλλά, περισσότερο από αυτό, έχουμε δει την επιχείρηση υψηλών τακουνιών σε κάποιες περιπτώσεις να καταρρέει εντελώς”.

Δεν είναι ότι δεν μας αρέσουν πια τα εντυπωσιακά παπούτσια, απλά θέλουμε να μπορέσουμε να τα περπατάμε. Τα τελευταία τρία χρόνια, ο Kurt Geiger έχει δει μια τεράστια αύξηση σε αυτό που αποκαλεί “occasion flats” ή μίνι τακούνια. Τα διακοσμημένα με ημιπολύτιμους λίθους ή παγιέτες παπούτσια, όπως αυτά που ονομάζει “Duchess” αποδεικνύονται επιτυχημένα στις πωλήσεις. Το κορυφαίο σε πωλήσεις παπούτσι για τα τελευταία τρία χρόνια του οίκου ήταν το “Otter”, μια επίπεδη παντόφλα, καθώς και ένα mule με το όνομα “Princely” .”Αυτά τα είδη παπουτσιών είναι το 60 έως το 70 τοις εκατό του εύρους πωλήσεων μας. Και εξακολουθεί να αυξάνεται “, λέει η Farrar-Hockley.

Ενώ η εταιρεία ASOS λέει ότι δεν έχει δει μια πλήρη αλλαγή από τα ψηλά τακούνια στα ίσια παπούτσια, αλλά παρόλα αυτά είχε μια ισχυρή σεζόν αυτό το έτος σε πωλήσεις που αφορούσαν ίσια παπούτσια mules, Mary-Janes μπαλαρίνες και παπούτσια με κορδόνια. “Οι πωλήσεις σε αυτούς τους τύπους παπουτσιών αυξάνονται κατά 86% ετησίως”, λέει ένας εκπρόσωπος της εταιρείας.

Ακόμα και ο ίδιος ο μαέστρος των στιλέτο τακουνιών Christian Louboutin (παρεμπιπτόντως, το πρώτο παπούτσι του σχεδιαστή με έδρα το Παρίσι ήταν στην πραγματικότητα μια μπαλαρίνα με την ονομασία “Love”), έχουν έρθει στις ανάγκες της νέας εποχής. Τα τελευταία μοντέλα με τις καλύτερες πωλήσεις της ετικέτας περιλαμβάνουν παπούτσια ίσια ή με χαμηλά τακούνια, όπως τα πάνινα παπούτσια “Red Runner”, οι μπότες μεσαίου τακουνιού “Turela”, καθώς και σανδάλια με μεσαίο τακούνι. Ενώ πριν από μερικά χρόνια τα ψηλά τακούνια στα 100 χιλιοστά και πάνω ήταν η πλειοψηφία των πωλήσεων του οίκου, τώρα τα τακούνια στα 85 χιλιοστά και κάτω αντιπροσωπεύουν πλέον το 65 τοις εκατό των πωλήσεων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του οίκου Kurt Geiger, οι νεότεροι πελάτες μεταξύ των 20 ετών και κάτω οδηγούν αυτή την τάση. Η Josie Gardner,buying manager παπουτσιών στα Selfridges, έχει παρόμοια ευρήματα για να υποστηρίξει αυτά τα στοιχεία: Έχουμε δει μια σημαντική αλλαγή στους νεότερους πελάτες μας, οι οποίοι επιλέγουν χαμηλότερα τακούνια(70mm) τα οποία πια έχουν γίνει μπεστ σέλερ. Οι πωλήσεις των χαμηλότερων τακουνιών έχει αυξηθεί κατά  45 τοις εκατό και διαπιστώσαμε ότι οι πελάτες μας αγοράζουν iconic μοντέλα όπως τα Hangisi του Manolo Blahnik προτιμώντας το ύψος 55 χιλ. αντί για τα 100 χιλ.”

Η Gardner επισημαίνει την άνοδο των σύγχρονων brand υποδημάτων όπως η By Far και η Neous , η Gia Couture Firenze και η Grey Matters τα οποία αποτελούν μέρος της επανάστασης των χαμηλών τακουνιών. “Τα minimal παπούτσια τους ταιριάζουν τέλεια στη ντουλάπα της σύγχρονης γυναίκας”, λέει. “Το χαμηλό τακούνι έχει γίνει το go-to item καθώς είναι άνετα για την πολυάσχολη ζωή των σύγχρονων γυναικών.” Τα χαμηλότερα τακούνια είναι πιο πρακτικά, πιο άνετα και περισσότερο στην τάση. “Ενώ η γενιά μου συνήθιζε να περπατάει πάνω στα ψηλά τακούνια,” λέει ο Farrar-Hockley, “δεν νομίζω ότι η νεότερη γενιά θα αντιμετωπίσει την ίδια έλλειψη άνεσης. Για τους νέους το να περπατάς σε πολύ ψηλά παπούτσια είναι κάπως αστείο και εκτός εποχής”.

Η Jasmine Martin, μια 18χρονος φοιτήτρια σε κολέγιο μόδας, σίγουρα συμφωνεί. Ποτέ δεν φορούσα ψηλά τακούνια. “Όποιο κορίτσι της ηλικίας μου φοράει είναι μόνο επειδή θέλει να φανεί μεγαλύτερο και πιο σέξι”, λέει, χωρίς θαυμασμό. “Τα περισσότερα clubs είναι πλέον πιο χαλαρά για τα παπούτσια, καθώς τα trainers έχουν γίνει πιο high-end και της μόδας. Και για να είμαι ειλικρινής, τα ψηλά τακούνια πονάνε!”.

Τα παπούτσια που αγαπά, είναι τα ανακυκλωμένα και ανακατασκευασμένα με χαμηλό στυλ τακουνιών από το Westernaffair (που πωλούνται από το κατάστημα του Λονδίνου, 50-m.com). Η σχεδιαστής της μάρκας, Olivia Pudelko, δεν βλέπει την έφεση για εξαιρετικά ψηλά τακούνια. “Για μένα, ήταν πάντα σαν σύμβολο θηλυκότητας. Οι γυναίκες υποφέρουν φορώντας πανύψηλα τακούνια για να κάνουν τα πόδια τους να φαίνονται τα μακρύτερα”, λέει. “Είμαι τόσο χαρούμενη που απομακρυνόμαστε από αυτή την ιδέα και αποδεχόμαστε όλο και περισσότερο το σώμα μας. Αντί να προκαλούμε πόνο στους εαυτούς μας, επιλέγουμε άνεση, πρακτικότητα και ό,τι βρίσκουμε ελκυστικό. ”
Cool
παπούτσια με κοινή λογική;

Μέχρι την επόμενη φορά… think pink.

Πηγή: vogue.co.uk, pinterest

Tags:
0 shares
Η Όλια Λύκου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1993 όπου και ζει. Σπούδασε "Κοινωνιολογία" στο Πάντειo Πανεπιστήμιο και "Fashion Styling" στη σχολή μόδας Pansik Scuola di moda, με πλήρη υποτροφία. Έχει εργαστεί σαν "freelancer fashion stylist" σε περιοδικά, διαφημιστικά, σε καμπάνιες Ελλήνων σχεδιαστών και brands, καθώς και στην τηλεόραση. Τέλος έχει εργαστεί σαν "fashion editor" στο e-shop Bags icon, για τρία χρόνια, ενώ παράλληλα απασχολήθηκε στον εμπορικό τομέα.