ParLamano #5: Η μανία των “followers”!
*Γράφει ο σχεδιαστής μόδας και founder του Paramano.gr Νίκος Αλιάζης.
Αδιαμφισβήτητα ζούμε σε μια εποχή που τα social media μπορούν να καθιερώσουν και να βοηθήσουν τον οποιοδήποτε, από όποιον κλάδο και αν προέρχεται, έτσι ώστε να προωθήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη δουλειά του. Και εκεί ξεκινά η μάχη των “followers”. Ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων προσπαθεί να προσελκύει όλο και περισσότερους ακόλουθους στις σελίδες του στα κοινωνικά δίκτυα και κάνει τα πάντα γι’ αυτό. Όμως ο αριθμός των followers μπορεί να καθορίσει την αξία της δουλειάς κάποιου;
Συμβαίνει συχνά, δυστυχώς, σε όλο τον κόσμο και πολύ περισσότερο στην Ελλάδα να κρίνουμε κάποιον από τον αριθμό των ακολούθων του. Ακούω συχνά και νομίζω ότι η πίεση μου φτάνει κάπου στο είκοσι, “Είναι πολύ καλός σχεδιαστής ο τάδε. Έχει 70.000 followers. Τα ρούχα του δε μου αρέσουν, αλλά τον ακολουθεί πολύ κόσμος”. Μα τις χίλιες πέστροφες δεν είναι καλός κανείς στη δουλειά του, μόνο και μόνο επειδή τον ακολουθούν πολλοί άνθρωποι.
Για να μην παρεξηγηθώ δε σημαίνει ότι όποιος έχει “δυνατά” social media και μεγάλο κοινό, δεν είναι και καλός στη δουλειά του. Ίσα-ίσα το μεγάλο κοινό τις περισσότερες φορές είναι μια επιβράβευση για τη δουλειά που έχει ρίξει κάποιος και σίγουρα είναι ένα πολύ θετικό στοιχείο. Αλλά κάπου έχει μπερδευτεί το όλο πράγμα. Για παράδειγμα ένας σχεδιαστής μόδας με 30.000 followers δε σημαίνει απαραίτητα ότι είναι καλύτερος από έναν με 5.000.
Θα σας αναφέρω ένα γεγονός, που ήταν και η αφορμή για να γράψω αυτό το άρθρο. Πριν κάποιο διάστημα μας έστειλε μήνυμα η ιδιοκτήτρια ενός brand και μας ζητούσε να κάνουμε μια συνέντευξη μαζί της. Μέχρι εδώ όλα καλά. Σε μια από τις συνομιλίες μας ζήτησε να έχει ειδική μεταχείριση και να αναφερθεί σαν μια από τις καλύτερες σχεδιάστριες στην Ελλάδα, κι αυτό το ζήτησε επειδή είχε 100.000 followers η σελίδα της. Έπαθα το σοκ της ζωής μου, το μάτι μου τρεμόπαιζε, καθώς το εγκεφαλικό με πλησίαζε και ειλικρινά κι εγώ δε ξέρω, πως κατάφερα να παραμείνω ψύχραιμος! Επειδή είχε αγοράσει, γιατί φαίνεται αυτό, ψεύτικους followers νόμιζε ότι έχει ένα επιτυχημένο brand. Όταν δε προσπάθησα να δω τα ρούχα από κοντά, ώστε να αποφασίσω αν θα τη φιλοξενούσαμε ή όχι, αυτό που αντίκρισα ήταν κακοραμμένα ρούχα και τα υφάσματα που είχε χρησιμοποιήσει ήταν πολύ κακής ποιότητας.
Την αξία της δουλειάς μας, κατά τη γνώμη μου, από όποιον τομέα κι αν προερχόμαστε, την καθορίζει η ποιότητα των υπηρεσιών ή των προϊόντων που δημιουργούμε και μετά όλα τα υπόλοιπα. Εννοείται ότι είναι καλό να προσέχουμε και να επιμελούμαστε ορθά την εικόνα της δουλειάς μας στα social media, αλλά μην κρίνουμε τη δουλειά κάποιου από τον αριθμό των ακολούθων του. Και μιας και αναφερθήκαμε στους σχεδιαστές, μην ξεχνάτε ότι στο τέλος της ημέρας δε θα φορέσετε τους ακόλουθους ενός oίκου ή ενός brand, αλλά τα ενδύματα του!
Καλό σας βράδυ,
Νίκος Αλιάζης @Paramanos