lookbook_fw19-20200911

Το www.paramano.gr σας παρουσιάζει το brand “Eating the Goober”!

“Στην αποψινή συνέντευξη της Πέμπτης φιλοξενούμε ένα ιδιαίτερο brand. Ένα brand του Σταμάτη και της Βίκυς, ο λόγος για το “Eating the Goober”. Χωρίς να θέλω να τους κολακεύσω, θεωρώ ότι θα έπρεπε να έχει αναγνωριστεί ακόμα περισσότερο η δουλειά τους στη χώρα μας, κυρίως μετά την απονομή του βραβείου “Etsy Global Design Awards 2019”. Δε θέλω να σας κουράσω όλα, τα παιδιά μας εξηγούν τα πάντα και τους ευχαριστώ πολύ για την όμορφη συνέντευξη.”
Νίκος Αλιάζης @Paramanos

Facebook: Eating +he Goober
Instagram: eatingthegoober
Website: www.eatingthegoober.com

Πείτε μου λίγα λόγια για το brand σας…

Να πούμε πρώτα τι σημαίνει το όνομα, γιατί πολλοί αναρωτιούνται.

Λοιπόν, Super goober ήταν το μαγικό φιστίκι που ο Γκούφη (ο χαρακτήρας κινουμένων σχεδίων) έτρωγε για να μεταμορφωθεί σε “Σούπερ Γκούφη”. Μεταφορικά, το “Eating the Goober” σημαίνει την ατελείωτη προσπάθεια προσωπικής ανάπτυξης, την προσπάθεια να αποκαλύψουμε το “super hero alter ego” μας. Πιστεύουμε πως ο κάθε άνθρωπος έχει το δικό του μαγικό φιστίκι. Το μόνο που χρειάζεται είναι να το συνειδητοποιήσει και να το φάει! Πως συνδέονται όμως όλα αυτά τα ωραία με την μόδα? Μα οι τσάντες και τα σανδάλια μας έχουν φάει ήδη το μαγικό φιστίκι και μεταμορφώθηκαν από κάτι άχρηστο σε κάτι φρέσκο, μοδάτο και χρηστικό.

Όσον αφορά τα ρούχα μας, μας αρέσουν οι μινιμαλιστικές γραμμές , είμαστε φανερά επηρεασμένοι από Ιαπωνία (που έχουμε επισκεφτεί στο παρελθόν), όμως πάντα βάζουμε το δικό μας προσωπικό ύφος, στυλ και καλλιτεχνική πινελιά. Μας αρέσει να αντλούμε έμπνευση από ρούχα  της κλασικής ανδρικής ενδυμασίας, όπως πουκάμισο, σακάκι, κουστούμι, βερμούδα να τα αποδομούμε σχεδιαστικά  και να τα ανασυνθέτουμε σε κάτι φρέσκο. Εκτός από τις συλλογές που βγάζουμε κάθε σεζόν έχουμε  και μία μόνιμη συλλογή την οποία την ονομάζουμε “12 months basics” και αποτελείται από βαμβακερά πουκάμισα σε μαύρο και άσπρο χρώμα τα οποία είναι κατά βάση κλασικά σχέδια αλλά με μια σουρεαλιστική μετατόπιση των σημείων (ο γιακάς για παράδειγμα στον ώμο ή στην πλάτη).

Η παραγωγή μας γίνεται εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα και δεν χρησιμοποιούμε ποτέ ζωικό δέρμα ή μετάξι. Το δικό μας όραμα για την μόδα είναι πάνω από όλα ‘Ηθική μόδα’ και προσπαθούμε κάθε βήμα που κάνουμε να είναι προς αυτή την κατεύθυνση. Όχι στο φαινόμενο “fast fashion”, ναι στην βιωσιμότητα, όχι στην εκμετάλλευση και βασανισμό των ζώων, ναι στην ανακύκλωση και προστασία του περιβάλλοντος.

Πότε και πως ξεκινάει η ενασχόληση σας με τη μόδα; Πως δημιουργήθηκε το “Eating the Goober”;

Σταμάτης: “Λέω να μάθω να ράβω”. Αυτό μου είπε η Βίκυ μία μέρα πριν από αρκετά χρόνια και έτσι ξεκίνησαν όλα. Πήγε σε σχολές, το πάλεψε και μόνη της με ενθουσιασμό και σιγά σιγά με παρέσυρε και εμένα σε αυτό. Το ένα έφερε το άλλο. Με την οικονομική κρίση και συγκεκριμένα το καλοκαίρι του ‘15 σκεφτήκαμε πως χρειαζόμαστε και εμείς ένα plan B. Ένα καμένο από τσιγάρο κουστούμι ενός φίλου έγινε η αιτία να φτιάξουμε την πρώτη μας τσάντα. Ξεκινήσαμε έτσι να ανακυκλώνουμε παλιά ανδρικά κουστούμια μετατρέποντας τα σε backpacks. Στην συνέχεια η Βίκυ ασχολήθηκε με το ρούχο ,αφήνοντας τις τσάντες εξολοκλήρου σε μένα, και το 2017 ξεκίνησε να δημιουργεί την πρώτη της συλλογή.

Βίκυ: Η αλήθεια είναι πως πάντα ήμασταν και οι 2 δημιουργικοί. Παρόλο που το αντικείμενο των σπουδών μας και η εργασία μας ήταν περισσότερο τεχνοκρατική (έχουμε σπουδάσει οικονομικά και διοίκηση επιχειρήσεων και εργαζόμαστε ως οικονομικοί αναλυτές) μας άρεσε να δημιουργούμε και πάντα είχαμε μεγάλη αγάπη για την τέχνη. Πάντα ψάχναμε να βρούμε τρόπους να εκφράσουμε την ανάγκη μας για δημιουργικότητα. Έχουμε κατά καιρούς ασχοληθεί με ζωγραφική, εικαστικές εγκαταστάσεις, φωτογραφία, θέατρο, ακόμα και ξυλουργικές εργασίες. Η ζωγραφική άλλωστε είναι για μένα μεγάλο κομμάτι της ζωής μου και μια μεγάλη αγάπη. Ζωγραφίζω και διδάσκομαι σχεδόν 15 χρόνια τώρα, έχω συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις και έχω κάνει μία ατομική το 2017 στην Γκαλερί Περί Τεχνών Καρτέρης. Γενικά θεωρώ ότι η τέχνη και η μόδα μπορούν να συνδυαστούν και αυτό ακριβώς προσπαθούμε να κάνουμε.

Συμπορεύεστε εκτός από την δουλειά και στη ζωή. Πόσο δύσκολο είναι να κρατήσετε τις ισορροπίες;

Βίκυ: Προσωπικά δεν ένιωσα ποτέ να χάνονται οι ισορροπίες επειδή εκτός από ζευγάρι είμαστε και συνεργάτες. (άλλωστε υπήρξαμε φίλοι & συνεργάτες πολύ πριν γίνουμε ζευγάρι). Με τον Σταμάτη έχουμε μάθει να δουλεύουμε  μαζί, να συζητάμε για τα πάντα ανοιχτά και να λύνουμε τα θέματα μας. Δεν θέλω να πω πως δεν υπάρχουν διαφωνίες. Εννοείται πως υπάρχουν- άλλωστε είμαστε και οι δύο άνθρωποι με ισχυρή άποψη- όμως είναι περισσότερο σε διαδικαστικά θέματα παρά σε θέματα ουσίας. Βοηθάει το ότι η γενική αντίληψη ζωής και η γενική αισθητική μας είναι παρόμοια.

Βοηθάει επίσης, το γεγονός ότι έχουμε μοιράσει αρμοδιότητες έτσι ώστε να αναλαμβάνει ο καθένας μας τους τομείς που είναι καλύτερος. Εγώ έχω αναλάβει περισσότερο το δημιουργικό κομμάτι και ο Σταμάτης το διαδικαστικό, οικονομικό και επικοινωνιακό. Δεν θα πω πως ο ένας συμπληρώνει τον άλλον γιατί δεν αντέχω να πω κάτι τόσο κλισέ αλλά θα πω πως αυτό το μοίρασμα των αρμοδιοτήτων δουλεύει.

Πρόσφατα τιμηθήκατε με το βραβείο “Etsy Global Design Awards 2019”. Μιλάμε για μια παγκοσμίως αναγνωρισμένη πλατφόρμα μόδας, όπου ξεχώρισε και επιβράβευσε τη δουλειά σας. Πως ήταν αυτή η εμπειρία;

Βίκυ: Ο διεθνής αυτός διαγωνισμός διοργανώθηκε από την παγκόσμια online πλατφόρμα Etsy, με 2.3 εκ. οnline καταστήματα και πάνω από 42.7 εκ. πελάτες σε σχεδόν όλες τις χώρες του κόσμου. Σκοπός του διαγωνισμού ήταν να αναδείξει την ευρηματικότητα και το design ταλαντούχων ατόμων παγκοσμίως σε 5 διαφορετικές κατηγορίες. Τα κριτήρια που έθεσε η πλατφόρμα ήταν quality, creativity & innovation, utility & functionality, “wow” factor, personal story, top-notch branding και η τελική επιλογή των νικητών έγινε από ένα πάνελ αναγνωρισμένων κριτών στον χώρο της μόδας και του design στην Αμερική (Garance Doré  συγγραφέας και καλλιτέχνης, Anavila Misra fashion designer, Dan Levy  συγγραφέας και ηθοποιός, Joe Zee style expert, Holly Becker décor expert, Dayna Isom Johnson Etsy Trend Expert, Sophie Robinson Interiors expert ).

Εμείς αποφασίσαμε να λάβουμε μέρος με τα ‘Ηθικά Μαγικά Σανδάλια’ μας (“Ethical, Magic Sliders”) στην κατηγορία «Earth-Friendly». Ξέραμε πως οι συμμετοχές ήταν χιλιάδες και θεωρήσαμε επιτυχία όταν ανακοινώθηκαν οι 160 finalists και ήμασταν μέσα. Αυτό θα είχε και συνέχεια όμως. Ακολούθησαν πολλές τηλεφωνικές συνεντεύξεις με Αμερική, αποστολή εμπορευμάτων στην έδρα του Etsy στο Brooklyn ΝΥ, υπογράψαμε confidentiality agreement και τέλη Σεπτέμβρη ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα για τους 6 νικητές. Εμείς κερδίσαμε στη κατηγορία “Earth friendly”.  Πήραμε μεγάλη χαρά και αισθανθήκαμε μεγάλη περηφάνια που ένα Ελληνικό Brand ήταν ανάμεσα στους 6. Σημαντικό επίσης για το brand μας ήταν ότι το γεγονός καλύφθηκε εκτενώς από τα Αμερικάνικα ΜΜΕ (Washington Post, Women’s Wear Daily – WWE, κ.α.).

Σταμ: Να πούμε όμως και δύο λόγια για τα “Ethical, Μagic Sliders”. Τα σανδάλια κατασκευάζονται στην Ελλάδα με σεβασμό στον άνθρωπο, τα ζώα και το περιβάλλον. Κατασκευάζονται από ανακυκλωμένα μη χρησιμοποιημένα ελαττωματικά ελαστικά αυτοκινήτων και ανακυκλωμένες σαμπρέλες από μοτοσυκλέτες σε συνδυασμό με ανατομική εσωτερική σόλα από φελλό και καουτσούκ. Αυτό είναι το «ηθικό» κομμάτι. Το «μαγικό» μέρος έγκειται στο γεγονός ότι μπορείς να αλλάξεις την όψη των σανδαλιών αγοράζοντας ξεχωριστά  ανταλλακτικά (με επιλογή  πάνω από 35 σχέδια) τα οποία εφαρμόζονται επάνω στα σανδάλια. Με αυτό τον τρόπο με ένα ζευγάρι σανδάλια μπορείς να έχεις όσα θέλεις και να αλλάζεις την εμφάνιση σου ανάλογα με την περίσταση και την διάθεση.

Η όλη ιδέα προέκυψε (στο κεφάλι της Βίκυς) από μία ανάγκη. Εμείς συνήθως πάμε διακοπές με μηχανή και μια μόνιμη διαφωνία μας είναι ο όγκος των ρούχων και παπουτσιών που θέλει να πάρει μαζί της κάθε φορά. Η ανάγκη της να μην περιορίζεται σε αυτό το θέμα την έκανε να εφεύρει αυτή την ιδέα. Όταν αποφασίσαμε να την υλοποιήσουμε είπαμε να το κάνουμε χωρίς συμβιβασμούς. Θέλαμε δηλαδή να είναι ένα vegan προϊόν χωρίς όμως να χρησιμοποιήσουμε υλικά από πλαστικό, να είναι προϊόν ανακύκλωσης (τουλάχιστον εν μέρει) , να είναι ανατομικά και να είναι και fashion statement. Σχεδόν 1 χρόνο το δουλεύαμε αλλά τελικά είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα. Το βραβείο ήταν φυσικά το κερασάκι στην τούρτα!

“Πέτρα, ψαλίδι, χαρτί”… έτσι ονομάζεται τη συλλογή σας, για τη σεζόν που διανύουμε.. Πείτε μου λίγα λόγια αυτήν.

Βίκυ: Όλες μας οι συλλογές συνοδεύονται από ένα κείμενο το οποίο το σκέφτομαι , το γράφω και με εμπνέει για τον σχεδιασμό της συλλογής. Το αναφέρω γιατί αν κάποιος το διαβάσει θα καταλάβει καλύτερα το concept. Πέτρα είναι το σώμα, ψαλίδι το μυαλό, χαρτί η ψυχή. Ποιος κερδίζει τελικά;

Στην τρέχουσα συλλογή μας οι πέτρες είναι τα μάλλινα (100% μαλλί), ψαλίδι τα βαμβακερά (100% βαμβάκι) και χαρτί τα tencel (100% tencel). H συλλογή αυτή – όπως και όλες οι προηγούμενες βέβαια – αντιπροσωπεύει την γυναίκα του “Eating the Goober”, η οποία εκπέμπει δυναμισμό & ευαισθησία μαζί. Είναι μια artistic αστική φιγούρα, μια γυναίκα doer που δημιουργεί, επηρεάζει, εμπνέει και εξελίσσεται , παράλληλα όμως με ευαισθησίες ανθρώπινες,  ενσυναίσθηση και καλοσύνη. Το concept αυτό προσπαθούμε και το  μεταφέρουμε και στις φωτογραφίσεις που κάνουμε.

Κλείνοντας θα ήθελα να δώσετε μια συμβουλή σε όλα τα νέα παιδιά, που θέλουν να ασχοληθούν με τη μόδα.

Δεν νιώθουμε ειδήμονες σε καμία περίπτωση για να δίνουμε συμβουλές. Άλλωστε αναγνωρίζουμε πως έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας ακόμα. Μπορεί η διαδρομή που έχουμε διανύσει έως σήμερα να μας φαίνεται ότι έχουμε ανέβει ολόκληρο βουνό, όμως έχουμε επίγνωση πως στην πραγματικότητα μάλλον ο λόφος του Φιλοπάππου είναι.

Αυτό που μπορούμε να συμβουλέψουμε είναι ότι χρειάζονται μετρημένα βήματα σε κάθε τι που κάνεις. Για να μπορέσει ένα brand να γίνει επιτυχημένο δεν φτάνει δυστυχώς μόνο η δημιουργικότητα και ο ενθουσιασμός. Φυσικά αυτά είναι η βάση της συνταγής αλλά αν δεν υπάρχει έλεγχος και προσοχή σε όλους τους τομείς μπορείς εύκολα να βρεθείς εκτεθειμένος. Είναι πολύ δύσκολος ο χώρος και πολλά τα έξοδα. Πρέπει να το θέλεις πολύ. Μικρά και σταθερά τα βήματα. Αν δεν είσαι έτοιμος για κάτι και το κάνεις πρόωρα μπορεί να την πατήσεις σαν την πεταλούδα που πετάει προς το φως και καίγεται στην λάμπα. Αυτά τα λέμε καθημερινά στον εαυτό μας.  Τέλος, κάτι άλλο που επίσης λέμε συχνά ο ένας στον άλλον τις άπειρες φορές που πελαγώνουμε είναι: dream big αλλά μην κοιτάς την σκάλα, κοίτα μόνο το επόμενο σκαλί.

Tags:
0 shares
Ο Νίκος Αλιάζης είναι ένας νέος σχεδιαστής με καταγωγή από την Ζάκυνθο. Έχει σπουδάσει "Fashion Design & Construction" στη σχολή μόδας Pansik Scuola di Moda με πλήρη διετή υποτροφία. Επίσης, είναι απόφοιτος του τμήματος "Κοινωνιολογίας-Εγκληματολογίας" του Παντείου Πανεπιστημίου Αθηνών. Στα λίγα χρόνια ενασχόλησης του με τη μόδα έχει συνεργαστεί με διάφορα διεθνή περιοδικά (Vogue Italia, L'Officiel,Drama Magazine κ.α.),όπως και με επιτυχημένα brands της Ελλάδας και του εξωτερικού (ΝΙΚΕ, .LAK κ.α.) Το 2019 δημιούργησε το brand γυναικείας ένδυσης "Νikos Aliazis". Δουλειές του έχουν δημοσιευθεί στο Fashion TV, στο FF Channel και έχει συμμετάσχει στο Greece's Next Top Model, αλλά και στο Switzerland's Next TopModel ως guest σχεδιαστής.