Screen-Shot-2017-05-22-at-12.22.02-AM

Ελλάδα, μια αστείρευτη πηγή έμπνευσης, για τη μόδα!

Γράφει η Όλια Λύκου.

Θα ξεκινήσω αυτό το άρθρο με τα λόγια του Karl Lagerfield για τη συλλογή του, για τον οίκο Chanel, Cruise 2018. «Η δική μου Ελλάδα είναι μια ιδέα. Την θεωρώ ως την προέλευση της ομορφιάς και του πολιτισμού, όπου υπήρχε μια θαυμάσια ελευθερία που έκτοτε έχει εξαφανιστεί. Τα κριτήρια της ομορφιάς στην αρχαία και την κλασική Ελλάδα εξακολουθούν να ισχύουν. Ποτέ δεν υπήρξαν πιο όμορφες παραστάσεις γυναικών. Ή πιο όμορφες στήλες. Όλη η αναγέννηση, στην πραγματικότητα, βασίστηκε στην αρχαιότητα. Είναι ύμνος στη νεότητα, το πόσο δυνατή και απρόβλεπτη είναι -όπως ακριβώς και οι ανελέητοι θεοί».

Η Ελλάδα είναι αδιαμφισβήτητα μια πηγή έμπνευσης για πάρα πολλές τέχνες. Έχει ζωγραφιστεί , τραγουδηθεί, κινηματογραφηθεί αλλά έχει φορεθεί? Η απάντηση είναι σίγουρα ναι. Ο αρχαίος Ελληνικός πολιτισμός , η αρχιτεκτονική ,η γλυπτική τα αγάλματα , οι θεοί, το Αιγαίο αποτέλεσαν ένα φανταστικό καμβά για τη δημιουργία συλλογών και ρούχων ανα τα χρόνια έντονα εμπνευσμένα από το ελληνικό στοιχείο.

“Μαντλέν Βιονέ”

Τα ρούχα της Μαντλέν Βιονέ δεν πέφτουν πάνω στα μοντέλα, αλλά εφαρμόζουν στο σώμα ακολουθώντας τη φυσική του γραμμή , πλάθοντας μια μοντέρνα ”αρχαιοελληνική” σιλουέτα.

Για να επιτύχει αυτό τον αέρα στην κίνηση η Μαντλεν Βιονέ κατήργησε τους κορσέδες και χρησιμοποίησε το λοξό κόψιμο που διασχίζει το ύφασμα , αφήνοντας το πότε να ρέει και πότε να τυλίγεται σε πτυχές. Αυτά τα φορέματα με τις αρχαιοελληνικές πτυχώσεις , που έπαιρναν το σχήμα τους από το σώμα, θεωρήθηκαν πρωτοποριακά στη σύγχρονη μόδα.

*THE FASHION BOOK (TERZO BOOKS)

“Γιάννης Τσεκλένης”

Ο Γιάννης Τσεκλένης εισήγαγε θεματική μόδα, επιλέγοντας ειδικά θέματα για τις γραμμές της μόδας του από διαφορετικές περιόδους τέχνης, όπως η ελληνική ιστορία και η λαϊκή τέχνη (π.χ. αιγαιοπελαγίτικη τέχνη, αρχαία ελληνικά αγγεία, βυζαντινή τέχνη κλπ.) Και η διεθνής ιστορία της τέχνης , Αφρικανική τέχνη, περσικές ταπετσαρίες κλπ. Καθώς και έργα ζωγράφων, όπως οι ιμπρεσιονιστές και ο El Greco.

Επιπλέον, το 1983 συνεργάστηκε στενά με τον Έλληνα σύγχρονο ζωγράφο Γιάννη Γαίτη, για να συν-δημιουργήσει τη συλλογή «Gaitis», μια γραμμή μόδας που σχεδιάστηκε από το Γιάννη Τσεκλένη  με βάση το ύφος και τα σχέδια του ζωγράφου.

”Στην Ελλάδα μόνο ο Γιάννης Τσεκλένης δοκίμασε να αντλήσει από τους εμπρεσιονιστές, τα αγγεία , το Θεοτοκόπουλο ή τον Γαϊτη’andro.gr

 


“Alberta Ferretti”
(Spring / Summer 2008)

Η Alberta Ferretti, βασίλισσα του σιφόν, παρουσίασε, για το καλοκαίρι του 2008, μια συλλογή προς την κατεύθυνση της ελληνορωμαϊκής απεικόνισης. Η χρωματική παλέτα της Ferretti εμπνεύστηκε από τα ξεθωριασμένα χρώματα των αρχαίων ναών και των τοιχογραφιών.Με την πράσινη απόχρωση του χαλκού (verdigris green) έντυσε φορέματα με πτυχώσεις, αλλά και αιθέριες μακρίες τουαλέτες. Σακάκια και παλτό ήταν κατακόρυφα πιεσμένα για να θυμίζουν κίονες δορικού ρυθμού.
*vogue.com

“Dolce & Gabbana”
(Spring /Summer 2014)

Η συλλογή των Stephano Gabbana και του Domenico Dolce, για το καλοκαίρι του 2014 είχε έντονα αρχαιοελληνικά στοιχεία. Η συλλογή ήταν εμπνευσμένη από τη Σικελία αλλά υπήρχε πάρα πολύ έντονα το Ελληνικό στοιχείο, λόγω των αρχαίων ελληνικών ναών και των θεάτρων που βρίσκονται στη Σικελία.

Αρχαίοι ναοί στολίζουν φορέματα, μπλούζες και φούστες, ενώ κίονες σε μικρογραφία μετατρέπονται σε τακούνια για να μεταμορφώσουν τα σανδάλια του οίκου σε κομψοτεχνήματα που αγγίζουν τα όρια του να συμπεριληφθούν σε έκθεση μοναδικών έργων τέχνης.

Ακριβώς όπως οι ελληνικές θεές, τα μοντέλα είχαν τα μαλλιά τους σε πλεξούδες και φορούσαν τιάρ από λουλούδια αμυγδάλου ή χρυσά νομίσματα. Μικρές τσάντες διακοσμημένες με μοτίβα πρόσοψης ναών και ζώνες από χοντρά νομίσματα που συνδέθηκαν μεταξύ τους συμπεριλήφθηκαν στη νέα συλλογή D & G. Στοιχεία από την Ελλάδα παρουσιάστηκαν και στην αντρική συλλογή.


“Chanel”
(Cruise 2018)

Η έμπνευση πίσω από αυτή τη συλλογή υπήρξε η προτομή της Αφροδίτης που βρίσκεται στο διαμέρισμα της Coco Chanel στο Παρίσι. Σε ένα σκηνικό που αναπαριστούσε το ναό του Ποσειδώνα και κάλυπτονταν από δεντρολίβανο, ελιά και το φασκόμηλο ο Karl Lagerfield παρουσίασε την ”ιδέα” του, όπως ο ίδιος είπε,για την Ελλάδα.

Μίντι φορέματα φτιαγμένα από τουίντ, στα χρώματα της ώχρας και της πέτρας, είτε με κεντρικό στοιχείο ένα φερμουάρ, είτε με κεντρικό στοιχείο τα κορδόνια και ζώνες φτιαγμένες από το ίδιο τουίντ ύφασμα, διακοσμημένες με χρυσούς κρίκους να τονίζουν τη μέση. Παντελόνια σορτς και κοστούμια σε παστέλ χρωματισμούς που παίρνει ο ουρανός το σούρουπο καθώς στον ορίζοντα γίνεται ένα με τη θάλασσα. Αρχαία νομίσματα ως κουμπιά ή σε περιδέραια, αέρινα πλεκτά, faux-rustic chitons και  μεταλλικές παγιέτες φύλλων δάφνης σε λαιμόκοψη ήταν μερικές λεπτομέρειες. Οι αυλακώσεις των κιόνων μεταμορφώνονται σε ένα jumpsuit από μεταξωτό ζέρσεϊ, ενώ το clutch από πλισέ χρυσό δέρμα γίνεται το αξεσουάρ που κάνει τη διαφορά.

*Με στοιχεία από το bovary.gr


Mέχρι την επόμενη φορά, think pink!

Tags:
0 shares
Η Όλια Λύκου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1993 όπου και ζει. Σπούδασε "Κοινωνιολογία" στο Πάντειo Πανεπιστήμιο και "Fashion Styling" στη σχολή μόδας Pansik Scuola di moda, με πλήρη υποτροφία. Έχει εργαστεί σαν "freelancer fashion stylist" σε περιοδικά, διαφημιστικά, σε καμπάνιες Ελλήνων σχεδιαστών και brands, καθώς και στην τηλεόραση. Τέλος έχει εργαστεί σαν "fashion editor" στο e-shop Bags icon, για τρία χρόνια, ενώ παράλληλα απασχολήθηκε στον εμπορικό τομέα.